Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fra naturens side utstyrt med en ganske så lys hud, og jeg blir heller aldri riktig brun om sommeren (bare "lys beige" :roll:).

Jeg lurer på hva dere andre som også har slik blek hud gjør nå som det går mot sommer. Tar dere solarium, bruker dere selvbrunende krem eller stiller dere rett og slett opp i vinterblek hud når de første solstrålene titter frem?

Selv er jeg såpass blek at jeg omtrent står i fare for å blende folk dersom jeg ikler meg sommertøy uten å ha fått et lite fargegrunnlag først...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har vel ingen tips å komme med, men vi er i samme båt..bare at hos meg er det enda verre. :(

Jeg har rødt hår, ganske mørkt sådan, hvite øyevipper og bryn ( kjempestilig :o :ler: ) og er bleik som et laken i huden.

Og uansett hvor mye jeg er i sola blir jeg ikke brun. Det blir heller til at jeg blir solbrent. :oops:

Nå er ikke jeg den som vandrer i sommerklær med det første, men om jeg så må gjøre det, så vet jeg nok at jeg blender mange rundt meg, men jeg har ikke store valget.

Jeg har tenkt litt på å teste ut selvbruningskrem nå i sommer, men uansett så får folk heller bare ta meg som jeg er..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Er bleik jeg og, men hva gjør vel det? Hater å sole meg :briller:

Men får jo en viss farge etter noen dager i sola, og den sitter til gjengjeld ganske lenge!

Skrevet
Har vel ingen tips å komme med, men vi er i samme båt..bare at hos meg er det enda verre. :(

Jeg har rødt hår, ganske mørkt sådan, hvite øyevipper og bryn ( kjempestilig :o :ler: ) og er bleik som et laken i huden.

Og uansett hvor mye jeg er i sola blir jeg ikke brun. Det blir heller til at jeg blir solbrent. :oops:

Jeg vil tippe at vi kanskje er omtrent like bleke da, for jeg tror aldri jeg har sett noen med særlig lysere hud enn meg. Så vi seiler nok i samme båt ja... :wink: Riktignok har jeg helt mørkt hår og sorte øyenvipper og bryn, men huden er omtrent hvit som et laken. Heldigvis blir jeg ikke så fort solbrent, men så har ikke solen noen særlig annen virkning på meg heller. Det hender at jeg får litt farge i ansiktet, men kroppen ellers er det verre med. Så jeg føler meg aldri helt vel med mine bleke armer og ben i sommerantrekk, der andre sprader rundt med sine sommerlige gyllenbrune kropper! (Da melder det grønne misunnelsesmonsteret seg...)

Jeg er nok mer en høst- og vintertype, jeg! :ler:

Skrevet

Er også lys, lys i huden.

Jeg tar litt solarium, jeg, før jeg drar på meg bikinien eller sprader rundt i sommerklærne.

Blir aldri knallbrun og har avfunnet meg med det, men akter ikke å se ut som reneste Blenda-reklamen om sommeren heller.

Vibeke

Skrevet
Er bleik jeg og' date=' men hva gjør vel det? Hater å sole meg :briller:[/quote']

Jeg hater også å sole meg! Kanskje ikke så rart - mange klamme timer i solsteken gir jo ikke akkurat så store resultater hos meg... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hater også å sole meg! Kanskje ikke så rart - mange klamme timer i solsteken gir jo ikke akkurat så store resultater hos meg...

Samme her. Jeg får ikke resultater i det hele tatt. I ansiktet får jeg masse fregner, og det kan være antydning til litt farge, men resten av kroppen er like bleik uansett hva jeg gjør..!! :evil:

Føler meg ikke særlig høy i hatten der jeg sitter med lik"fargen" min..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg går over fra blåskimrende til beige etter ei stund, begynner å hjelpe litt da :) Men blir aldri mer enn lysebrun.. :ler2:

Skrevet
Men blir aldri mer enn lysebrun.. :ler2:

Da er du heldigere stilt enn meg - blir aldri mer enn lysebeige, jeg! Og det er først når halve sommeren er gått, før det er jeg... tja... offwhite (som min vinterbleke blåhvite hud blir etter noen timer i solarium). :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Da er du heldigere stilt enn meg - blir aldri mer enn lysebeige, jeg!

Da er du heldigere enn meg igjen og. Tror faktisk ikke jeg blir lysebeige engang jeg..

Eneste jeg ble vanvittig solbrent på ryggen for et par somrer siden, og når høsten nærmet seg var ryggen min fått en slags brunfarge.. :lol: :oops:

Det er vel eneste gangen jeg har vært brun :ler:

Skrevet

Jeg er og en bleiking :D

Bruker Mary Cohr sin selvbruningskrem, 8)

eller så er jeg bleik, visst jeg ikke gidder og smøre meg med den.

GOD SOMMER TIL OSS :briller:

VI SOM BLENDER ALLE VI MØTER!!

Skrevet
Eneste jeg ble vanvittig solbrent på ryggen for et par somrer siden, og når høsten nærmet seg var ryggen min fått en slags brunfarge.. :lol: :oops:

Det er vel eneste gangen jeg har vært brun :ler:

Tror ikke det er en særlig anbefalt (eller behagelig) måte å bli brun på, altså... :lol: Dessuten var det vel ikke så mye du fikk vist av den brune ryggen din på høsten?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jah, jeg kan bli kjempebrun på ryggen og i nakken faktisk! Men ALDRI i ansiktet, på armene eller på beina! Irriterende! :evil:

Skrevet
Jeg er og en bleiking

Og jeg som trodde jeg omtrent var alene om dette! Hvor er dere alle om sommeren - går dere i dekning? Stort sett alle jeg ser er jo solbrune... også er det meg da, som vandrer rundt som et levende lik. :roll:

Gjest Duchess
Skrevet

Åjada vi er nok flere, jeg er så likbleik at jeg burde gått rett inn i reklame for blenda vaskemiddel.

Når man er så hvit at man får beskjed om at: DU hadde ikke skifta farge om du hadde daua engang, da er man HVIT.

Jeg løser "problemet" med selvbruningskrem.

Skrevet

(blander meg inn)

Duchess; :ler: Det var jo en hyggelig kommentar!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei jeg fikk ikke vist den svidde huden min når høsten kom, og dessuten så det ikke pent ut, hadde jo kjempeskille fra bikinioverdelen jeg hadde sovet med, (det var mer enn sånn topp..), og uansett blir det ikke noe pent når resten av kroppen ser ut som en fiskepudding :ler:

Skrevet

Jepp.. jeg er også bleik.

Jeg er ikke blålig om vinteren, bare rett og slett hvit! :ler:

Etter to uker i sola i Hellas ble jeg akkurat like brun som andre her hjemme er etter å ha jobbet i sommermnd og kanskje sittet noen kvelder på verandaen... (altså, akkurat like "brun" som andre er til vanlig!)

Men det var selvsagt ETTER at solbrentheten ga seg da... for da ser jeg faktisk NESTEN litt skitten-rød ut, omtrent så det kan se ut som om jeg kommer til å få farge av det...

Bruker ufyselig lang tid på å få farge, og at den liksom skal sitte lengre når man bruker lang tid???? PHØ!!! Det kommer alltid fra de som blir brune bare av å SE på sola, og som fortsetter å være svakt fargede resten av året!!!! :evil:

Har tidligere brukt solarium, men jeg blir jo ikke akkurat "brun" av det heller da, så det har jeg kuttet ut. Brukte litt selvbruningskrem i fjor, som ihvertfall føltes litt friskt ut.

Heldigvis kan jeg faktisk få noe farge i ansiktet, men resten av kroppen forholder seg hvit.

(var i Tunisia for flere år siden, en av de vi ble kjent med syntes seriøst synd på meg, og skulle gjerne delt litt på fargen sin... for SÅ blek da, etter en uke i sola... Han var greker selv.)

Dessuten så blir håret nesten hvitt etter få ganger med ordentlig soling, selv om heldigvis øyebryn og vipper holder seg mørke, men jeg ser seriøst "nordisk" ut ihvertfall!! :ler:

Pytt pytt, om jeg blender noen så blender jeg noen! JEG vil ikke bure meg inne mer en jeg allerede gjør forde. (tåler ikke sola, får prikker, tåler ikke gress, tåler ikke pollen, livredd veps og orker ikke å være overopphetet..... så jeg er jo litt inne også da.) :oops:

Skrevet

Min hud er også ekstremt lys og ikke blir jeg brun heller... *sukk*

Og jeg liker heller ikke å sole meg, å ligge i sola og steke er utrolig kjedelig! Jeg foretrekker å sette meg i skyggen og lese en god bok (får vondt i hodet av å lese i sola).

Jeg har dessverre ingen tips og gi, jeg prøvde selvbruningskrem en gang men fikk et ujevnt resultat så jeg prøvde ikke igjen. Og jeg bruker ikke solarium heller (liker det ikke)...

Jeg føler meg litt sær... :lol:

Gjest gjest1
Skrevet

jeg er en skikkelig "porselensblondine". Blir aldri brun, bare rosa! Det hender at jeg blir litt mindre hvit om sommeren,men det er lite. Har egentlig slått meg til ro med at jeg aldri kommer til å bli gyllen og solbrun overalt så gidder ikke sole meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...