Gå til innhold

Stigende tempertur på KG

Fremhevede innlegg

Gjest nextlife
Skrevet

Er en relativt fersk og uerfaren bruker her inne, og vet ikke helt hvordan det pleier å være her. Har likevel reagert på stemninga her inne de siste dagene, :rope: synes det er mye usaklige diskusjoner, som utarter seg til tilnærmede personangrep mot de som ytrer sterke meninger og diskuterer mot TS i stedet for å diskutere for og i mot TSs innlegg. :kjefte:

Når i tillegg moderatorene rydder og stenger tråder og innlegg som ikke strider mor KGs regler, ja da skjønner jeg mindre og mindre :lete:

Dere som er erfarne brukere, hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

slik har det vært så lenge jeg har vært her.

Endret av Eugene Onegin
Gjest Badiane
Skrevet
slik har det vært så lenge jeg har vært her.

Jeg synes det har blitt verre de siste par ukene. Antakelig er det én eller to bitre og krakilske personer som står for mesteparten av oppgulpet.

At du Eugene synes at det har vært slik så lenge du har vært her er ikke så rart, i og med at du dessverre alltid har fått en del dritt slengt etter deg. :)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
At du Eugene synes at det har vært slik så lenge du har vært her er ikke så rart, i og med at du dessverre alltid har fått en del dritt slengt etter deg. :)

Vel jeg må vel kanskje regne med det. Siden noen ganger kan kanskje meningene mine være litt vel sære for noen.

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

jeg syns også det har vært spesielt ille akkurat i det siste

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg går glipp av de trådene nesten hele tiden jeg!

Skrevet

Hvor da? *leter med lykt og lupe*

Ikke syns jeg det er spesielt dårlig stemning, og ikke syns jeg personangrep/direkte ufine innlegg får stå spesielt lenge. Men nå er det ikke alle forum jeg er på her inne heller, da. Noen forum er sikkert mer utsatte enn andre.

Gjest Nasevis i.i.
Skrevet

Sånn har det vært helt siden jeg først stakk nesen inn her i 2004. Min erfaring er at det går veldig opp og ned. Toppene blir som oftest fulgt av bølgedaler hvor det er veldig stille og fredelig her inne.

Gjest Blondie65
Skrevet

Vel jeg har lagt merke til de siste to dagene to faste brukere som blir stalket og får hodet hogget av i debatt av gjest(er). Direkte ufine personangrep, der hele tråden blir ødelagt av stygge skjellsord og drittslenging mot de faste brukerne.

Eneste måten å unngå dette på er for de brukerne (og vi rundt) å rapportere det og for den brukeren som blir "hetset" og "stalket" å ignorere dritten. Det er ikke mulig å holde liv i en drittsleningingskampanje hvis den som blir slengt dritt til ikke reagerer. Dessverre er dette lettere sagt enn gjort.

Skrevet

Hvor ! Hvor ! ?

Fader altså , jeg går alltid glipp av alt det morsomme . :ler:

Skrevet (endret)
Vel jeg har lagt merke til de siste to dagene to faste brukere som blir stalket og får hodet hogget av i debatt av gjest(er). Direkte ufine personangrep, der hele tråden blir ødelagt av stygge skjellsord og drittslenging mot de faste brukerne.

Eneste måten å unngå dette på er for de brukerne (og vi rundt) å rapportere det og for den brukeren som blir "hetset" og "stalket" å ignorere dritten. Det er ikke mulig å holde liv i en drittsleningingskampanje hvis den som blir slengt dritt til ikke reagerer. Dessverre er dette lettere sagt enn gjort.

Hæ? jeg innrømmer glatt at jeg konsekvent skrev Brunhilds nick feil i en tråd hvor hun nok en gang måtte påpeke en annens skrivefeil, men jeg stalket henne da for pokker ikke!!

Ikke hetset jeg og ikke slang jeg dritt.

Søren ikke rart det blir utrivelig her når folk er så lite etterrettelig i det som bringes videre her som du tydeligvis er.

Endret av vimse
Skrevet
Hvor ! Hvor ! ?

Fader altså , jeg går alltid glipp av alt det morsomme . :ler:

hehe, ja det var egentlig morsomt (jeg hadde det iallefall veldig morsomt) da Brunhilde gjentatte ganger klikket i vinkel fordi jeg kalte henne Brunhild (uten e). :ler:

Må da være verre ting i verden å irritere seg over. :ler:

Skrevet

vi kan jo ikke legge ut hva disse trådene heter, iom at de er fjernet, og moderert. eller kan man det??

dessuten er det jo ikke så mye og lese når alt blir fjernet, ikke bare det usaklige men alt...

jeg har opplevd dette og, det er serøst ille, du blir forfulgt gjennom alle trådene du er i, og hetsa, hardt

Skrevet
hehe, ja det var egentlig morsomt (jeg hadde det iallefall veldig morsomt) da Brunhilde gjentatte ganger klikket i vinkel fordi jeg kalte henne Brunhild (uten e). :ler:

Må da være verre ting i verden å irritere seg over. :ler:

Poenget her er at man skriver under gjestenick. Beklager men gjør du det blir du dratt over en kam med alle andre som er frekke med gjeste nick. Og alt blir tatt under ett, uansett.

Det å påpeke dette ovenfor brunhilde er heller ikke saken. Men alt som skjedde i den tråden tilsammen ble litt vel mye.

Fordet om hun er opptatt av å bevare det norske språket, er det ikke nødvendig og hele tiden konsekvent bruke dette mot henne. Så mye som du gjør det, kan det kvalifisere som stalking beklager.

selvom det var litt morsomt de aller første gangene.

Nå er det ikke morsomt lengre.

Skrevet
vi kan jo ikke legge ut hva disse trådene heter, iom at de er fjernet, og moderert. eller kan man det??

dessuten er det jo ikke så mye og lese når alt blir fjernet, ikke bare det usaklige men alt...

jeg har opplevd dette og, det er serøst ille, du blir forfulgt gjennom alle trådene du er i, og hetsa, hardt

Kan du ikke bare ignorere det da? Den som driver sånn gidder ikke mer hvis du ikke bryr deg.

Jeg skal gladelig innrømme at jeg hadde det ustyrtelig moro med Brunhild, og undret meg virkelig over at hun klikka så fullstendig på noe så dumt som at jeg skrev nicket hennes feil.

Neste gang du føler du blir hetset, så overse det. :)

(dette er første gangen jeg svarer på et av dine innlegg - bare så det er presisiert).

Skrevet
Poenget her er at man skriver under gjestenick. Beklager men gjør du det blir du dratt over en kam med alle andre som er frekke med gjeste nick. Og alt blir tatt under ett, uansett.

Det å påpeke dette ovenfor brunhilde er heller ikke saken. Men alt som skjedde i den tråden tilsammen ble litt vel mye.

Fordet om hun er opptatt av å bevare det norske språket, er det ikke nødvendig og hele tiden konsekvent bruke dette mot henne. Så mye som du gjør det, kan det kvalifisere som stalking beklager.

selvom det var litt morsomt de aller første gangene.

Nå er det ikke morsomt lengre.

Og jeg bryr meg kaqtten om det.

Det merkelige er at det tydeligvis er bare noen få av dere som blir det dere kaller stalket. kanksje det er noe ved dere som trigger til erting.

Ellers er det å stadig avspore tråder for å påpeke skrivefeil en stor uting som gjentatte ganger har vært tema her inne. Folk kan f.eks ha dysleksi og ta seg nær av sånn priking. Det er sjelden skrivefeil fører til at innlegget ikke er forståelig.

Skrevet

jeg har ikke vært her i en mnd engang, så er ikke så vant til at folk synes det er ustyrtelig morsomt og gå til personangrep på meg eller noen andre. Jeg synes det er patetisk. Det verste er at jeg får et stort behov for å forsvare meg. men jeg blir nok bedre på å overse det.

Hvordan vet du foressten at jeg ikke overså det??

og hun heter Brunhilde

Skrevet
Og jeg bryr meg kaqtten om det.

Det merkelige er at det tydeligvis er bare noen få av dere som blir det dere kaller stalket. kanksje det er noe ved dere som trigger til erting.

Ellers er det å stadig avspore tråder for å påpeke skrivefeil en stor uting som gjentatte ganger har vært tema her inne. Folk kan f.eks ha dysleksi og ta seg nær av sånn priking. Det er sjelden skrivefeil fører til at innlegget ikke er forståelig.

Jeg er jo glad i å skrive provokative innlegg. Så at meninger blir diskutert er helt ok, men det er en grense her. selvom dette er internett. personangrep feks, er uakseptabelt. At folk uttaler seg om andre sider ved en ts person, i stedet for å holde seg til sak, er også en uting. Folkeskikk kan fint brukes på et forum også

Jeg har selv blitt irritert over brunhildes (og andres) retting av mine (og andres) skrivefeil. Jeg skriver som jeg tenker, og har ofte flerleddete setninger. jeg tok det opp med henne på en annen måte enn deg. Jeg var veldig sint på henne, så sa jeg unnskyld og så diskuterte jeg det med henne i hennes egen tråd i et tema om språk. Mye bedre. Alikvel, tar jeg hennes side. For det går fort over styr.

det er også et godt poeng med dyslektikere, selvom det ogofte er slurv, det går på.

Skrevet

Jeg har vært her i 3 måneder , men jeg har ikke inntrykk av at person angrep er så veldig vanlig , tror nesten ikke jeg har sett det i det hele tatt og bare en gang opplevd det selv .

Skrevet (endret)

da får du en 2xhvorfor? hihi

Sitat fjernet-vimse

Endret av vimse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...