Gjest Nivvy Skrevet 10. april 2003 #1 Skrevet 10. april 2003 Det er SÅ IRRITERENDE!! ...for ikke å snakke om VONDT! Hadde sjelden problemer med det før, men etter at jeg selv begynte kjøre bil....hver gang....hver gang jeg sitter på i en bil....når jeg lukker dørene...bare jeg tar på bilen...uansett bil...alltid Folk ser rart på meg. Er ikke så rart. Er vel ikke hver dag de ser et menneske dra jakken/genseren ned på armen, lukke øynene igjen, stramme hele ansiktet, og gjøre seg klar til å skrike for å lukke/åpne bildøren. Jeg forventer å få støt. Jeg får det også. Det er vondt. Vondt og irriterende. Får også støt når andre tar på meg....hehe...uff...skjer ikke ofte, men en gang er en gang for mye. Sto svær gnist fra kinnet mitt da jeg fikk en trøsteklapp her forleden dag. Uff...hva som skjer med meg?! GRRRRRRR!!!!!!!! Noen som vet hva jeg kan gjøre?! Har fått høre man får slikt når man subber beina nedi gulvet...men det gjør jeg ikke! Gjorde det uansett mer før enn hva jeg gjør nå, om jeg i det hele tatt har gjort det!!!
Gjest dr. ian Skrevet 10. april 2003 #2 Skrevet 10. april 2003 Spør du meg er det ikke statisk elektrisitet, men en eller annen feil som gir overslag fra batteri til karosseriet. Kanskje du skulle sjekke det elektriske anlegget på bilen? dorian
Gjest dr. ian Skrevet 10. april 2003 #3 Skrevet 10. april 2003 Åja, så ikke at det gjaldt alle biler Hm, da ville jeg unngått klær av kunststoff - det gir alltid masse elektrisitet. Hender det at du har Eli Hagen-hår? Kan være et tegn på at du går med feil gensere dorian
Gjest Nivvy Skrevet 10. april 2003 #4 Skrevet 10. april 2003 Jammen, jammen, jammen!!! Årh, hvilke type gensre kan jeg gå med, da? Jeg har ikke bare EN type gensre....får støt i dem alle.. Eli Hagen? Tihi, nei, det hender det heldigvis ikke at jeg får! ( jeg tar heller aldri en Eli (ned trapper og sånn), SÅ mye støt får jeg ikke ) Uff...håper det går over...snart...veldig snart
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #5 Skrevet 10. april 2003 Har en jakke som gjør at jeg får akkurat samme problemet. Når jeg går ut av bilen, gnis foret i jakken mot de andre klærne idet jeg reiser meg, og når jeg så tar i dørhåndtaket... YIKES! Jeg har ikke funnet noen egentlig løsning, men det går an å snike seg rundt problemet. Jeg tar frem nøklene mine, holder godt rundt hele nøkkelknippet, og lar en av nøklene komme borti bilen. Siden kontaktflaten blir så mye større, gjør det ikke vondt. Jeg fant ut at det så litt mer normalt ut enn å foreta alle slags merkelige manøvre får å lade ut spenningen før jeg tar i døren.
Litago Skrevet 11. april 2003 #6 Skrevet 11. april 2003 Sjekk skoene dine også! Jeg hadde et par som ga meg støt hver gang jeg touchet en bil. Kastet dem her om dagen, så jeg husker ikke helt hva slags såle de hadde ...
Gjest Starya Skrevet 11. april 2003 #7 Skrevet 11. april 2003 Jeg og sønnen min er inne i en støt-periode.. Så herlig å få klemmer for tida... Tror tørt vær også har en innvirkning.?
LilleMy Skrevet 11. april 2003 #8 Skrevet 11. april 2003 Tror både tørt vær og TØRR HUD har nor å si i tillegg til klær av syntetisk materiale.... Smør huden, bruk klær i bomull/lin! Støt er veldig ubehagelig !
Gjest Lady-M Skrevet 11. april 2003 #9 Skrevet 11. april 2003 Kjenner til det her... Får støt av nesten alt jeg tar i! Kattene synes det ikker så kult med støt på snuta si.. Lurer på hva dette kommer av? Håret er nesten alltid elektrisk også, men det er det kansje andre grunner til?
Gjest lmari Skrevet 11. april 2003 #10 Skrevet 11. april 2003 Det er toppsesong for "menneskelige lyn" om dagen - det er tørt vær som gjør at det er så mye statisk elektrisitet, leste jeg på den danske avisen Jyllandsposten. ..vondt med støt, ja!
Gjest Nivvy Skrevet 11. april 2003 #11 Skrevet 11. april 2003 Tørt vær, ja? ...og jeg som bor i Bergen, den berømte regnbyen! Tørkeperiode, slutt, slutt, jeg orker ikke mer!! Huden min er ikke spesielt tør. Bruker fuktighetskrem når den er bittelitt tørr. Det er den ofte etter jeg har dusjet, men har funnet at om jeg venter en time eller to, hvis jeg har tid, trenger jeg ofte mindre fuktighetskrem! Bomull, ja, jo, hms... *løpe og se hva jeg finner for no bomullsklær i skapet* Thanks for alle tipsene osv!
Ruby Skrevet 11. april 2003 #12 Skrevet 11. april 2003 Dessuten får du ofte støt av klær som du har hatt i tørketrommelen. Det er fælt!!! :x
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #13 Skrevet 13. april 2003 Vont???? Trodde at dere damer hadde så høy smerteterskel at 10.000 volt i fingeren ikke skulle være noe problem! Der brast nok en illusjon
Gjest Hilde K S Skrevet 13. april 2003 #14 Skrevet 13. april 2003 Du skal prøve å knipse på bildøren / håndtaket som du skal ta i ! Og nei, jeg tuller ikke - det hjelper !
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2003 #15 Skrevet 13. april 2003 Når du skal lukke bildøren, kan du dytte i vindusruten istedet for i dørkarmen. Hilsen Mie - som også gnistrer i Bergen for tiden!!!
Gjest Scarlet Skrevet 15. april 2003 #16 Skrevet 15. april 2003 Jeg har også det problemet til tider...det er så VOOONDT!!! *au au* Var en stund jeg fikk støt av hva enn jeg tok på på jobben. En gang jeg skulle skru på den felles lysbryteren så gnistret det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå