Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er ikke sikkert at jeg uttrykte meg klart nok. Ihvertfall tror jeg det har oppstått en misforståelse.

Jeg har ingen problemer med å forstå at du ikke kan tenke deg en setting der du deltar sammen med en annen mann. Jeg kan faktisk ikke det selv heller.

Det jeg undrer meg over er altså hysteriet blant menn. Den homofobien som bl.a. fører til vold og annen faenskap. Hvorfor er det vanskeligere for menn å ha et mer avslappet forhold til at noen menn synes dette er greit. Slik jeg oppfatter kvinner, har de et ganske uproblematisk forhold til at noen kvinner synes det er kjekt å sex med en annen kvinne. Poenget er at kvinner ikke blir hysteriske. Hvorfor blir da menn det?

Et eksempel:

En hetero kvinne vil normalt ikke ha noen problemer med å gi en lesbisk kvinne en vennskapelig klem. Men en hetero mann vil vanligvis ha problemer med å gi en homofil mann en tilsvarende klem. Her kommer altså den hysteriske homofobien blant menn inn. Man er redd for at noen skal tro man er homofil, hvis man gjør dette.

Dette vitner etter mitt skjønn om en gigantisk usikkerhet og en krampaktighet som ikke hører noe sted hjemme. Man trenger faktisk ikke behandle homofile som spedalske bare fordi man selv er hetero. Det er du sikkert enig i?

Det er jeg enig i. Og du rett i at mange hetero-menn ser på homser som søppel, "homo" har jo alltid vært et skjellsord blant menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...