Gå til innhold

Er det galt og si nei til og være forlover ?

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Synes dere at det vil være galt av noen og si nei til og være forlover ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vil man ikke så vil man ikke!

Skrevet

Nei, det er jo ikke galt. Men jeg ville nok forklart bruden evt hvorfor. Jeg hadde nok blitt ganske skuffet dersom en jeg ønsket som forlover hadde takket nei, men man må jo ta det med i beregningen når man spør noen. Vet ikke hvor nære dere er hverandre, for det kan jo også ha en viss betydning. Hvis min nærmeste venninne takket nei ville det stukket dypere med nei enn om en perifer venn svarte nei.

Skrevet

du altså...

nei, vile nok blitt lei meg, men den som blir spurt om å være forlover må føle at det er riktig, er det ikke rikitg er det helt ok og si nei. Synes at det skal være en liten forklaring med det neiet, men ellers må man gjøre det som føles riktig

Gjest nextlife
Skrevet

Åssn greier du å komme på alle problemstillingene du presenterer :fnise:

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
Åssn greier du å komme på alle problemstillingene du presenterer :fnise:

vet ikke kanskje ut fra det tomme rom når tankene mine flyr rundt omkring.

Endret av Eugene Onegin
Gjest nextlife
Skrevet
vet ikke kanskje ut fra det tomme rom når tankene mine flyr rundt om kring.

:fnise::fnise::fnise:

Skrevet

Galt, nei. Men om det er så veldig pent gjort, vet jeg ikke om jeg synes. Tror ikke jeg hadde vært i stand til å si nei til noen som hadde spurt meg.

Skrevet

Nei det er ikke galt men det kan såre. Jeg ville snakket med brudens forventinger før du sier nei.

Jeg forventer bare at forloveren min stiller i bryllupet og at hun kanskje leser et lite dikt eller noe. Så jeg hadde blitt veldig lei meg dersom min bestevennine hadde sagt nei til dette.

Men når det er sagt så måtte jeg selv takke nei til jobben som 2 forlover til en vennine, dette pga økonomi.

Hun forventet at vi skulle holde en utdrikkningshelg (dvs storby helg som vi skulle betale), vanlig utdrikkningslag, betale for kjolen, smykker, sko, frisyre og sminke som hun hadde valgt. Samt dra til andre kanten av landet for en lang helg hvor vi skulle hjelpe henne.

Som student sier det seg selv at dette ikke gikk for meg, dette skjønte hun når vi snakket om det.

Skrevet

Galt... nei. Men når man spør en om å være forlover så går jeg ut ifra at det er en som er ganske nærme, mest sannsylig din beste venn, søster/bror e.l. og da er man jo ganske sikker på at vedkommende svarer ja.. det var hvertfall jeg...

Jeg mener også at det ikke skal være en økonomisk belastning for vedkommende, så jeg betaler kjole og hår/sminke for min forlover og har sagt at jeg ikke vil ha et "hæla i taket" utdrikningslag, jeg vil ikke ha noe mer enn at vi venninnene møtes og har en hyggelig kveld. Gjerne hjemme hos en. Å være forlover skal være en glede, ikke noe som sliter en ut og gjør at en må leve på knekkebrød og vann 1 år fremover.

Skrevet

Jeg håper å bli valgt som min søsters forlover, hun skal gifte seg i august. Men jeg både gruer og gleder meg til hun eventuelt spør. Det kunne ikke falle meg inn å si nei (selv om det ikke ville vært direkte galt), men det er jo en stort ansvar man får. Og en stor ære. :jepp:

Skrevet

Jeg sa nei til min beste venninne. Jeg takler ikke å prate høyt i forsamlinger eller å være "nær" sentrum, så det å skulle hjelpe bruden i kirken samt å holde tale er et mareritt. Jeg er heller ikke flink til å planlegge ting, liker det ikke, er for uorganisert.

Jeg sa til henne at jeg mye heller vil nyte dagen hennes som gjest uten å måtte grue med i flere mnd til hennes store dag. Jeg foreslo en annen forlover som jeg visste er bra til alt det jeg ikke er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...