Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Er det greit for en trettenåring å se De syv dødssyndene med Kristoffer Schau som går på tv2?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Japp. Kommer an på trettenåringen, men tviler på det er verre enn det meste han/hun ser allerede.
Rosalie Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 (endret) Ja, så lenge også foreldrene ser det. Det er ganske kontroversielt og nytt ihvertfall på norsk TV, og foreldrene bør derfor vite hva det er de ser, slik at de kan svare på spørsmål/skjønne endret adferd/språkbruk. Et annet spørsmål er om en 13-åring bør være oppe helt til halv tolv midt i uka. Det er jeg mer skeptisk til... Endret 9. november 2007 av Wadjet
Brunhilde Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Ja, jeg vil tro at en 13-åring kan se det. Angående å være oppe til halv tolv en uke dag, så syns jeg det også er greit hvis det er unntaket og ikke regelen.
Grissini Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg syntes IKKE det er greit at barn på 13 år er oppe til 23.30 en dag i uken. Som lærer er jeg til tider temmelig overrasket over hva 7.klassingene mine får se på tv. Jeg skulle ofte ønske at foreldrene kunne observere sin trøtte pode på skolen dagen etter.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Jeg tror nok ikke jeg ville latt 13-åringen min sitte oppe til 23.30 midt i uka for å se et sånt program. Sant nok at programmet var til dels lærerikt, men jeg som voksen ble rett og slett kvalm av noe av det han foretok seg. Og spying, piller, overspising ol. er ikke noe en 13-åring bør sitte oppe til sendt en ukedag for å få med seg. syns jeg da...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Ikke noe galt med programmet i seg selv altså, men tidspunktet er litt sent for en i den alderen.
Latee Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes verken programmet eller sendetiden er ok for en 13 åring...
Orestes Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Synes det er greit. Har selv sett på det sammen med en nesten-fjortis. Vi reflekterte over det vi så mens programmet gikk.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes verken programmet eller sendetiden er ok for en 13 åring... Men du er tydeligvis kristen, så å spørre deg blir jo litt som å spørre Eliot Ness om det er greit å drikke alkohol.
Latee Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Jeg visste ikke at kristne ikke hadde lov å uttale seg i tråden.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Jeg visste ikke at kristne ikke hadde lov å uttale seg i tråden. Selvsagt har du lov til det, men du har jo unektelig en agenda. Jeg spør ikke et Jehovas Vitne-medlem om hun synes jeg skal holde bursdagsselskap for datteren min...
Chiquita Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Og da kan jeg som ikke-kristen svare at jeg hverken synes sendetid eller programmet i seg selv passer for en 13-åring.
Lady Lovelylocks Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Og da kan jeg som ikke-kristen svare at jeg hverken synes sendetid eller programmet i seg selv passer for en 13-åring. Samme her.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Og da kan jeg som ikke-kristen svare at jeg hverken synes sendetid eller programmet i seg selv passer for en 13-åring. Hvilke deler av programmet er det som ikke passer for en 13-åring? At han støper penisen sin? Det har jo vært rimelig tamt det de har sendt hittil.
Ciara Skrevet 10. november 2007 #16 Skrevet 10. november 2007 Jeg har ikke barn, men jeg ville ikke syntes det er greit. Støping av penis og andre avskyelig stunts er ikke noe jeg ser poenget i å la barn være oppe sent for å se. Og jeg er ikke kristen heller
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Kan godt hende 13 åringer kan ta skade av programmet, men jeg tviler på er nakenhet eller tissen til Kristopher de tar skada av da. Har aldri hørt om noen som tar skade av å se en penis. Har ikke sett selv, men er det virkelig noe verre det enn alt det andre 13-14 åringer ser?
Orestes Skrevet 10. november 2007 #18 Skrevet 10. november 2007 (endret) Har ikke sett selv, men er det virkelig noe verre det enn alt det andre 13-14 åringer ser? Nei. Det synes jeg ikke. Endret 10. november 2007 av Orestes
Ciara Skrevet 10. november 2007 #19 Skrevet 10. november 2007 Kan godt hende 13 åringer kan ta skade av programmet, men jeg tviler på er nakenhet eller tissen til Kristopher de tar skada av da. Har aldri hørt om noen som tar skade av å se en penis. Har ikke sett selv, men er det virkelig noe verre det enn alt det andre 13-14 åringer ser? De tar sikkert ikke direkte skade av det, men det er ikke noe jeg ville ønsket de skulle se av den grunn.
Ancalime Skrevet 10. november 2007 #20 Skrevet 10. november 2007 Min 12 åring (snart 13) får ikke være oppe så sent. Har ikke sett programet, så jeg vet ikke helt hva jeg hadde ment om det vist det ble snakk om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå