Gå til innhold

Arrghh - strømpebukser!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fordi jeg bruker mye skjørt og kjoler, er jeg avhengig av strømpebukser. Synes imidlertid at det er bort i mot umulig å finne strømpebukser med bra passform! Det er mulig at det er jeg som er totalt vanskapt, men de fleste strømpebuksene jeg har prøvd, er aaaalt for lange i livet! Og så den ekle, stramme kanten øverst! Det er så utrolig ubehagelig, og ikke spesielt pent heller.

Tidligere hadde LaMote en tynn, pen strømpebukse som het Silk Flexible Waist eller noe sånt, og en litt tykkere til vinterbruk som hadde lav midje med myk kant. Disse har visst gått ut av produksjon nå, jeg har i hvertfall ikke funnet noe liknende.

Er det noen som kjenner til noen merker som lager pene og behagelige strømpebukser? (Ikke Pierre Robert, de har jeg prøvd, og de når helt oppunder puppene på meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, jeg kan ikke komme på noe bestemt merke sånn i farten, men det finnes jo en rekke produsenter som lager strømper med "low waist". Kan du ikke bare spørre litt rundt etter dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex og h&M har noen strømpebukser med low waist.

Problemet med disse er at de ikke holder seg oppe :ler: Men det er bedre enn disse valke-strømpebuksene.

Anbefaler i grunnen strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra til strømpe-avdelingen til esthetique. de er sikkert litt dyrere enn lamote, men der får du ihvertfall tak i noen som passer. de fører mange, mange forskjellige merker, og har variasjon i pris.

anbefaler særlig esthetique sin strømpe-avdeling på steen&strøm, for der har jeg jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrev:
dra til strømpe-avdelingen til esthetique. de er sikkert litt dyrere enn lamote, men der får du ihvertfall tak i noen som passer. de fører mange, mange forskjellige merker, og har variasjon i pris.

anbefaler særlig esthetique sin strømpe-avdeling på steen&strøm, for der har jeg jobbet :)

Prisen spiller ingen rolle, bare kvalitet og passform er bra! Grunnen til at jeg nevnte LaMote, var fordi disse strømpebuksene faktisk hadde en veldig god passform til meg. Nå bor jeg på et lite sted i Nord-Norge så Steen & Strøm får nok vente til neste gang jeg drar til Oslo, men det er Esthetique-parfymeri i en by i nærheten, så jeg kan sikkert spørre der. Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merneith skrev:
Lindex og h&M har noen strømpebukser med low waist.

Problemet med disse er at de ikke holder seg oppe :ler: Men det er bedre enn disse valke-strømpebuksene.

Anbefaler i grunnen strømper.

Lindex sine har jeg prøvd, den var helt forferdelig, elendig passform. H&M er kanskje verd et forsøk! Hvis du med strømper mener stay-ups, så er jo det veldig lekkert, men kaldt - spesielt på vinteren! Synes dessuten de ser best ut på folk med slanke lår, jeg har kraftige lår så det blir en bul over strømpekanten. Ikke så veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melania skrev:
Hmm, jeg kan ikke komme på noe bestemt merke sånn i farten, men det finnes jo en rekke produsenter som lager strømper med "low waist". Kan du ikke bare spørre litt rundt etter dette da?

Erfaringsmessig vet ikke butikkbetjeningen mer enn det jeg selv kan lese meg til av etiketten på pakningen. Bedre med tips fra noen som har funnet en god stømpebukse de har prøvd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jenny_*

Jeg har funnet en fantastisk butikk på nettet som selger kjempegode strømpebukser-mytights.com.

De sender fra England, men du betaler ikke porto, og de trekker ut engelsk moms på 17,5%. Det er mye av de samme merkene som selges i spesialbutikkene i Norge.

Jeg er ganske høy og er avhengig av å ha strømpebukser som sitter godt. Strømpebuksene fra f.eks Falke og Roberto Cavalli passer veldig bra til meg og er behagelige å ha på. Må si at jeg at har blitt mye mer fan av å strømpebukse nå enn tidligere. Har også funnet et merke som heter Aristoc som har tynn strømpebukse det går an å ha under buksa nå som det er litt kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillian_*

Kan også anbefale mytights.com, utrolig mange lekre strømpebukser og tights (som på engelsk er strømpebukse, så norske tights er der footless tights).

Mange av merkene har forskjellige størrelser, så finn den rette. Bedre med litt for lang enn kort, men ikke med strømpebuksa helt opp under armene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Anbefaler også spesialbutikker. Ligg unna de billigste merkene, de ryker jo med en gang også.

Fulgte tipset og sjekket Mytights, så nå har jeg bestilt meg 4 par strømpebukser, to ribbestrikkede grå og svart, og samt en lilla og mørkegrå vanlig tykk.

Når det gjelder litt tykkere strømpebukser så er disse mye bedre nå enn før, husker med gru sigende ullstrømpebukser om vinteren. Tror det har skjedd litt av hvert med stoffene som brukes, strømpebuksene jeg bruker sitter mye finere og er mer behagelig enn jeg husker. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Gode tips her. sliter litt med å finne strømpebukser som sitter bra.

Lettere med tykke strømpebukser synes jeg, de kan faktisk være bedre å gå med enn jeans.. hender jeg vandrer omkring hjemme i bare strømpebuksa.. men ikke på gata, som en del andre gjør nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Trucker

Hei, er en mann og elsker strømpebukser. Legg i noen kroner og kjøp Wolford. De koster fra ca 180 og oppover, men så sitter de veldig godt og er super slitesterke. S å summe sumarun blir det billigere enn Pierre Robert og garantert behageliger å ha på.

Har brukt strømpebukser i så mange år, at jeg har en god peiling.

Lykke til

:)

Gjest skrev:
Fordi jeg bruker mye skjørt og kjoler, er jeg avhengig av strømpebukser. Synes imidlertid at det er bort i mot umulig å finne strømpebukser med bra passform! Det er mulig at det er jeg som er totalt vanskapt, men de fleste strømpebuksene jeg har prøvd, er aaaalt for lange i livet! Og så den ekle, stramme kanten øverst! Det er så utrolig ubehagelig, og ikke spesielt pent heller.

Tidligere hadde LaMote en tynn, pen strømpebukse som het Silk Flexible Waist eller noe sånt, og en litt tykkere til vinterbruk som hadde lav midje med myk kant. Disse har visst gått ut av produksjon nå, jeg har i hvertfall ikke funnet noe liknende.

Er det noen som kjenner til noen merker som lager pene og behagelige strømpebukser? (Ikke Pierre Robert, de har jeg prøvd, og de når helt oppunder puppene på meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...