Gå til innhold

Svigermødre


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Svigermødre og forholdet man har til disse ser ut til å ta en del plass her på Barn og Familie. Noen mener man er egoistisk og fæl når man kritiserer og andre mener visst det er fritt fram å lete etter feil...svigermødre er jo bare til besvær uansett. Men nå er det nå en gang slik at svigermødre (som mødre!) kommer i et utall versjoner. Selv har jeg vært så "heldig" å oppleve to svigermødre - og i totalt forskjellige utgaver. Nr. 1 var moren til min samboer gjennom 3 år. Dessverre var han Mr. Wrong, men en flottere mamma og "svigermor" skal man lete lenge etter. I dag er jeg gift med Mr. Right, men vi sliter noe grassat med moren hans. (Ja, VI - for vanskelige svigermødre er som oftest også vanskelig mødre!) Da det ble klart at det var alvor mellom meg og min mann startet hatkampanjen mot "inntrengeren". Uten å gå i detalj vil jeg si at jeg aldri trodde jeg skulle oppleve ting jeg har gjort de siste 5 årene. Jeg har ikke tall på alle de gangen jeg har grått over svigermors ondskap. Selv kunne jeg ikke tenke meg å bytte mann, men bytte tilbake min "gamle" svigermor - ja gjerne. Så tro ikke at jeg nødvendigvis kritiserer svigermor bare fordi hun er en svigermor, det ligger litt mer bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv kunne jeg ikke tenke meg å bytte mann' date=' men bytte tilbake min "gamle" svigermor - ja gjerne. Så tro ikke at jeg nødvendigvis kritiserer svigermor bare fordi hun er en svigermor, det ligger litt mer bak...[/quote']

Jeg skjønner godt hva du mener. Selv har jeg vel egentlig vært heldig med min svigermor. Hun bryr seg lite. Ikke misliker hun meg heller, det er mer likegyldighet...Mest fordi jeg er så forskjellig fra henne tror jeg.

Er hun på besøk sier hun ingenting. Prøver jeg å få i gang en samtale svarer hun med enstavelsesord. Uansett hva jeg lager av mat er det aldri skryt å få. Er jeg syk spør hun aldri hvordan det går, men kremter sønnen hennes litt tror hun han nesten er døden nær. Ringer hun og jeg tar telefonen lurer hun på om ikke sønnen er hjemme...

Har selv to sønner og om en del år blir jeg kanskje selv svigermor.

Hvilken type jeg blir kan ingen spå om, men jeg håper aldri jeg blir som min mor!! Hun kan være et skikkelig hespetre som både mor og svigermor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Mange snedige kjerringer og kanskje er d noe i d at jo eldre vi damer blir jo skumlere blir vi.....

Jeg dengte min forrige svigermor engang fordi hun presterte å sparke etter katten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Svigermoren" min er egentlig veldig grei! Vi prater masse sammen. Nå bor kjæresten min fortsatt hos moren sin, og det er vel egentlig min skyld. Vi har vært sammen i tre år, så han har ventet med å flytte ut til jeg er ferdig med å studere, for å spare penger så vi kan finne oss et fint hus sammen. Hvis jeg ringer for å snakke med sønnen hennes, hender det "svigermor" og jeg prater en halvtime før jeg hinter om at det var jo egentlig sønnen hennes jeg skulle prate med. Det eneste negative er, som sagt, at hun prater en del. Men hvis det er det verste ved henne, så får jeg overleve! Tror egentlig moren min er verre, men hun er jo vanligvis koselig hun også, bare litt bastante meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...