Gå til innhold

Trafikklys og sykler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag når jeg sykler til og fra jobben - så irriterer jeg meg over trafikklysene som skifter for fort for en syklist!

De blir gønne når jeg er langt unna - og når jeg da er kommet nær nok til å krysse over - så får jeg rødt.

Og når jeg står og venter og får grønt lys og sykler over - så skifter lyset før jeg er helt over ......

Dette irriterer meg ..andre som har samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Går det saktere for biler eller fotgjengere da...? :o

Jeg har ingen problemer jeg. Jeg venter pent på grønn mann, så går jeg over veien med sykkern. men så er også jeg "søndagskjører" på to hjul, da.. :ler:

Skrevet

krysser veien der bilene kjører .......vet ikke hvordan trafikklysene vet at man nærmer seg - men det tas iallefall ikke hensyn til om man har to eller 4 hjul - og det synes jeg er rart - for vi er jo forvist ned fra fortauene og ut i veien - og da bør det jo tilpasses slik at man rekker å komme over før lyset skifer. Nå er det bare dette ene trafikklyset jeg skal gjennom - men det er det samme problemet hver gang - så det kan jo være noe med innstilingene kanskje??

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen lyskryss er utelukkende styrt etter tidsintervaller, men ofte ligger det følere i bakken som merker om et eller annet av metall passerer over dem (induksjon).

Og der er problemet, for de som graver ned følerne og programmerer lyskryss, går ut fra at all trafikk i kjørefeltet går i "bil-hastighet". Derfor skifter lyset til rødt igjen før du kommer frem. Irriterende, men det er nok fint lite man kan gjøre med det.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det irriterer meg mer med de sykklistene som ikke greier følge lysene. har nesten gått galt et par ganger, og det er jo klart jeg med bil som får skylden. Selv om vedkommede har sykklet på rødt.

Jeg ber dere sykklister tenke på hva dere selv risikerer, spesielt når dere hiver dere ut forran 40 tonn tunge vogntog. Det tar vesentlig lengre strekkning å stoppe et slikt beist, enn en liten Corsa. Jeg kan garantere at det kjennes værre ut også.

Skrevet

jeg er forsiktig - dersom jeg ikke rekker det så venter jeg .....har ikke tenkt å bli most i møte med en bil ....auuuuu :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...