Gjest OlavH Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Jeg lurer på å kjøpe Buzz til mine to nieser på 12 og 15 år, men lurer på om jeg skal bestille på norsk eller engelsk. Jeg synes det er mye tøffere på engelsk, men vil de forstå det? Noen som har barn i samme alder her som spiller engelsk eller norsk Buzz?
Frey Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Buzz er oppskrytt. Det eneste spillet av dem som er morsomt i mine øyne er Jungle Party (barnespillet). Men du trenger jo ikke å velge språk når du kjøper det da. Man kan jo velge språk når man starter spillet.
Meaty Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 (endret) Man kan ikke velge engelsk språk på den norske varianten av de vanlige Buzz-spillene. De eneste valgmulighetene man har på dem er skandinaviske språk. Jeg har ikke barn men jeg har spilt både norsk og engelsk Buzz ganske mye (Music quiz, Big quiz, Sport quiz, Mega quiz), og min erfaring er at spørsmålene blir mye vanskeligere på engelsk. For meg ikke så mye pga språket, men fordi mange av spørsmålene er laget for det britiske markedet og tar for seg f.eks. musikk som har ligget på hitlistene der borte men som vi ikke har hørt om, og også slikt som TV-programmer på BBC ol. (f.eks. spm om britisk Big Brother) eller om kjendiser i tabloidene der borte. Det blir da enkelte kategorier som er veldig vanskelige for oss i Norge, og kanskje spesielt for barn. Nå virker det jo som om trådstarter har spilt begge variantene så det er mulig at denne problemstillingen ikke er aktuell. Men når det kommer til det med språket så tror jeg det avhenger litt av hvilket spill man skal kjøpe. F.eks. så spiller ikke språket så stor rolle i Music quiz, siden det er basert på musikksnutter og man som regel bare skal plukke ut riktig artist/ låtnavn. Men jeg vil tro at Big quiz og Mega quiz kan være litt vanskelig på engelsk, spesielt for en 13-åring. (dessuten så er jo de norske spillene morsomme også da..."vi står her på Buzzholdeplassen" ) Endret 9. november 2007 av Meaty
Gjest *Mim* Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg digger Buzz. Fornøyd med norsk versjon, enkel som jeg er.
Gjest hrg Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Hehe, digger Buzz jeg og. "Buzzholdeplassen", hehe. Morsomst når man trykker som en gal på buzzknappene, så han stakkars Buzz blir skikkelig sur. Hadde satset på norsk jeg og, til barn. Definitvt dersom du kjøper noe annet enn Music Quiz.
estrella Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Buzz på norsk er best syns jeg, spesielt siden vi har ikke hørt så mye om f.eks sangene som har vært på listene i england o.l :-P Fins det Buzz til barn som er litt meir som eit kunnskapsspel istedenfor det litt teite apespelet?? Det er jo dødsmorsomt xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå