Gjest maleren Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 Jeg har i dag gule soveromsvegger. Nå har jeg tenkt å male dem hvite. Jeg må jo vaske veggene først, men må jeg grunne? Eller holder det med to strøk maling? Jeg er helt grønn på oppussing og slikt, har aldri eid før...
Gjest Asti Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest tullfrid Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Smak og behag! Noen synes det er lurt, noen driter i det! Jeg har pusset opp et helt hus, og har aldri brukt grunning, har bare malt i vei. Men hvis du skal male gule vegger hvite, er det mulig at du trenger 3 strøk, ihvertfall hvis du kjøper en litt rimelig maling. Noen "eksperter" mener sikkert at det blir bedre hvis du grunner, men jeg har aldri tenkt over at det er noe feil med veggene våre ihvertfall...
Gjest antigartner Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Jeg malte mine gule stuevegger lyse (kaffelatte) uten å grunne. Jeg trengte tre strøk. Hvis jeg hadde grunnet, ville jeg nok trengt to strøk oppå grunningen likevel, så jobben ville blitt like stor hos meg, i alle fall. En annen forskjell er vel at grunning oftest er litt billigere enn vanlig maling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå