Lisle Skrevet 10. april 2003 #1 Del Skrevet 10. april 2003 imorgen skal jeg lage champignonsuppe med ferske champignoner.... jeg bruker en pose med ferdigsuppe som skal blandes med 1.5 liter vann. men hva skal jeg gjøre med champignonene? kan de kokes direkte i suppen eller må de stekes først? noen ideer til hva mer jeg kan fylle oppi gryten med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 10. april 2003 #2 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg ville stekt dem litt først og så gitt dem en god omgang med stavmikseren før jeg hadde dem i suppa. Og en skvett rømme eller fløte, evt litt revet ost for å runde smaken og konsistensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anine Skrevet 11. april 2003 #3 Del Skrevet 11. april 2003 Litt sent ute men; et tips til kjempegod sjampinjongsuppe er å bruke hermetisk sjampinjong. Lag posesuppe og bytt ut noe av vannet med væsken fra boksen. Sil suppen for å få vekk de små seige sjampinjongene og putt oppi de hermetiske istedet. Rund av suppen med en fløteskvett. Blir nesten som hjemmelaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2003 #4 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg pleier å lage sjampinjongsuppe fra bunnen av. Det tar ikke så mye lengre tid enn fra pose. Her er min oppskrift: 1 stor boks hermetisk sjampinjong litt fersk sjampinjong. Finhakket sjalottløk melk Litt mel til jevning Ca 4 ss En buljongterning, kjøtt eller hønsebuljong Svisjer først sjampinjongene og løken i litt smør i pannen. Blander i melet til jevningen og sper med laken fra sjampinjongboksen. Har i buljongterningen og sper med melk. Lar det hele få et oppkok og lar det putre i ca ti min. Smak til med litt salt og pepper. Kan og ha i en fløteskvett, eller litt rømme. Bruker du litt rømme må du trekke pannen av varmen eller så skiller det seg. Du kan og ha i litt hvitløk hvis du liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå