Gå til innhold

Trøstemat

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mat som jeg vil lage for å få meg i bedre humør er å lage skikkelig fin middag (biff eller indrefilet med mange gode og spennende grønnsaker) med et glass rødvin til. Veldig viktig å dandere middagen veldig fint, pynte matbordet veldig fint, levende lys, musikk og god bok med varm te til etter middagen. :-)

Sånn er jeg og. Kjøper meg noe virkelig dyrt og som jeg har lyst på. Har gjerne vin til. Godt pålegg og godt brød. Ost og kjeks. Tenner masse stearinlys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er sliten; pizza. Hvis jeg bare er nedfor går jeg på nærmeste innvandrersjappe og kjøper alle slags rare sauser og greier, gjerne tapenader og deilige oliven og slikt. Så blir det kanskje et gedigent smørbrød eller en god pastarett. Det er også veldig effektivt med ovnsbakte rotfrukter, en god salat og et stort stykke hvit geitost med honning og hasselnøtter over.

Skrevet

Pasta di parma, bacon og hvitløks bagetter... Det beste som finnes på kiipe dager, og is til dessert... Med revet mørk sjokolade

Skrevet

Merkelig at ingen har nevnt is. Ser på det som den ultimate amerikanske trøstematen. :P

Kunne godt funnet på å tylle i meg et par liter om jeg var skikkelig deppa. Da med karamell og sjokolade og jordbær.

Ellers hadde nok kake fra Deli DeLuca vert et godt alternativ.

Skrevet

Trøste-mat (mat er det vel ikke..) er is her!

iskrem slukker sorgene for en stund, også smaker det så utrolig godt og er man nedfor kan man unne seg noe ekstra godt syns jeg :)

Skrevet
Kunne godt funnet på å tylle i meg et par liter om jeg var skikkelig deppa.

Skriver under på denne! :)

Skrevet

Er jeg deppa, dårlig humør, grinete, hatt en skikkelig møkkadag gidder jeg IHVERTFALL ikke å stå og lage mat; da skal det inn i munnen med en gang. Derfor blir det heller ikke gatekjøkkenmat, for da kan det jo hende jeg må smile eller være hyggelig mot noen...

Så da er det innom butikken, kjøpe potetgull/sjokolade/lignende, og sitte i bilen og stappe i meg. :fnise:

Skrevet
Erter og tomatsuppe. (nei, det er faktisk ikke tull)

:fise:

:fnise:

Skrevet
:fnise: Men jeg blir ikke fisete av belgfrukter. Har mange år med trening i å spise det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...