Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hvis du har en dårlig dag (typen har dumpa deg, du fikk ikke jobben du ønsket deg, det regner og er kaldt og mørkt) og vil ha noe god mat for å bedre humøret; hva lager du da?
Gjest Gjest_jepp_* Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Arme riddere, eller tilslørte bondepiker. Bidrar til dårlig samvittighet, men fungerer midlertidig..
Latee Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 (endret) Hvis jeg har en veldig dårlig dag så mister jeg stort sett matlysten, men om den bare er litt dårlig så er mango alltid bra. Frukt generelt egentlig. Og en stor kopp varm te eller kakao. Edit: Når jeg tenker etter er det bra med søtpotetpai, eplepai eller muffins også. Edit edit: Og asiatisk mat. Det fungerer fantastisk! Indisk, thai, pakistansk ect.. Det får opp humøret. Og så karibisk da Friterte pistanger! Endret 8. november 2007 av Latee
Rainbow Brite Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Dette er kuren mot alle vondter! Det fjerner dem ikke, men gjør det hele litt lettere. Husker jeg fikk det rådet en gang av moren til en venninne av meg, da jeg var nydumpa og verden var et høl, for mange år siden. Siden den gang har jeg lært at dette er trøstemat: Hjemmelaget grønnsakssuppe! Poteter, gulrot, kålrot, neper, løk, fennikel, rosmarin, grønnsaksbuljong, pepper + alt det man liker, i en enorm gryte. På virkelig fæle dager, blir hele gryta spist opp!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Takk for tipset, Rainbow brite! Her går det i speltboller med rosiner, med brunost på og varm kakao. Dette går mer på sjangeren "mørkt og kaldt ute".
Rainbow Brite Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Takk for tipset, Rainbow brite! Her går det i speltboller med rosiner, med brunost på og varm kakao. Dette går mer på sjangeren "mørkt og kaldt ute". Mmmm.. det hørtes godt ut! (Minus rosiner for min del da ) Bare bytter du ut hvetemel med speltmel? Bare hyggelig, gode budskap må spres!
Betsy Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Er jeg deppers duger ikke mat for mitt vedkommende; da går det kun i SJOKOLADE!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 Mmmm.. det hørtes godt ut! (Minus rosiner for min del da ) Bare bytter du ut hvetemel med speltmel? Bare hyggelig, gode budskap må spres! Ja, bytter bare hvetemelet med spelt. De er kjempegode! Har lagt ut oppskriften her for noen uker siden. Så hvis du søker på speltboller finner du den!
Gjest beekeeper Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 En stor kopp te!!!! Ellers er amerikanske pannekaker kjempefint, men det er sjelden jeg har kulturmelk i kjøleskapet, og når jeg er nedfor orker jeg ikke alltid å gå på butikken.
Gjest *Mim* Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Vafler er emosjonell mat. Funker best med venner som kan steke og tørke tårer.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Mister matlysten når jeg er deppa så blir gjerne bare en kopp varm sjokolade og ostesmørbrød
pusla Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Er jeg deppers duger ikke mat for mitt vedkommende; da går det kun i SJOKOLADE! Samme her - da spises det godis i lange baner. Sjokolade og potetgull!! Mat får jeg ikke lyst på når jeg er deppa.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Er jeg deppers duger ikke mat for mitt vedkommende; da går det kun i SJOKOLADE! Amen!
Mischa Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Sjokolade her og! men vafler kan også funke..
moon-flower Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Er jeg deppers duger ikke mat for mitt vedkommende; da går det kun i SJOKOLADE! Ja sjokolade som gjelder. Og mengder av det! Ellers er det en deilig sjokoladekake med sjokolade til og varm kakao! Sjokoholiker... Å jada!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Trøstemat er sjokolade og potetgull. Matlysten er som regel borte, eller om den er der så blir det alltdi noe kjempelettvintlaget men feit mat som mulig. Ostesmørbrød eller noe sånt. Mat som jeg vil lage for å få meg i bedre humør er å lage skikkelig fin middag (biff eller indrefilet med mange gode og spennende grønnsaker) med et glass rødvin til. Veldig viktig å dandere middagen veldig fint, pynte matbordet veldig fint, levende lys, musikk og god bok med varm te til etter middagen. :-) Begge deler gjøres alene.
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. november 2007 #19 Skrevet 11. november 2007 Jeg mister matlysten når ting ikke er helt som de skal. Da trenger jeg noe som kan få meg til å fungere, som er lett å spise og som jeg kan spise mange av. F.eks. et par kilo druer eller veldig mange klementiner.
Luzi Skrevet 11. november 2007 #20 Skrevet 11. november 2007 (endret) Jeg lager store sjokolademuffins, og drikker en stor kopp grønn-te til mens jeg ligger under teppet på sofaen med film og stearinlys. Da blir jeg i midlertidig godt humør iallefall:) og ellers lager jeg meg somregel kyllingsandwich eller french toast. blir glad bare av tanken på det:p Edit: Og oreo kjeks! Det burde egentlig stå på toppen. Endret 11. november 2007 av Luzi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå