Gå til innhold

Gardermoen Dyresenter

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Goddag mann - økseskaft...

Ja, sånn kan det også sies når man har gått tom for argumenter og uttaler seg på tynt grunnlag.

Hadde forresten ikke du avsluttet?

Gjest Gjest_Dølen_*
Skrevet

Stå på videre Gardermoen dyresenter.. Vi er så glad for at dere er der.. Til dere som er så negative til dette stedet.. Det hadde vært stengt for lenge siden hvis ikke det ble drevet etter kravene..

Også er det noen som spør om vi jobber der vi som er så positive til dette stedet.. Jobber dere der også med det att dere vet de har mistet mange kunder???? Jeg bare spør.

Skrevet
Stå på videre Gardermoen dyresenter.. Vi er så glad for at dere er der.. Til dere som er så negative til dette stedet.. Det hadde vært stengt for lenge siden hvis ikke det ble drevet etter kravene..

Også er det noen som spør om vi jobber der vi som er så positive til dette stedet.. Jobber dere der også med det att dere vet de har mistet mange kunder???? Jeg bare spør.

Selv de som forsøker å nyansere debatten utfra at et forbrukerprogram nødvendigvis ikke gir det hele bildet blir beskyldt for å løpe stedets ærend.

Denne tråden er en skam, men de som leser hele ser at kravene trådstarter for å henge ut et sted så negativt som det gjøres her, fremstår som noe umodne.

Skrevet

Jeg har verken sett programmet eller brukt GM Dyresenter. Vi bruker samme dyrlege, og han hadde vært ganske fortvilet etter besøket av TV2. De hadde bestemt seg på forhånd og han fikk ikke mulighet til å forklare seg.

Kanskje burde han vært mer ydmyk foram kamera, men ikke alle er like kameravante.

Gjest Lilleulv
Skrevet

mine hunder skal aldri på kennel!!!

dette synes jeg var utrolig kjipt og trist å lese om :( jeg har uansett aldri taklet å sette hunden min på kennel, men er så heldig at jeg har hundevant familie rundt meg som gjerne tar hundene dersom jeg skal reise bort.

Skrevet
Jeg har verken sett programmet eller brukt GM Dyresenter. Vi bruker samme dyrlege, og han hadde vært ganske fortvilet etter besøket av TV2. De hadde bestemt seg på forhånd og han fikk ikke mulighet til å forklare seg.Kanskje burde han vært mer ydmyk foram kamera, men ikke alle er like kameravante.

Nettopp - det er akkurat sånn TV2-hjelper deg driver på. Og tittelen er forresten helt feil, de hjelper ikke DEG, de skal lage spektakulære innslag slik at de får flest mulig seere = flere reklamekroner. Tror man på det som blir presentert i det programmet er man ikke noe annet enn naiv.

Ikke lett å vite hva man skal si når proffe folk kommer og legger ordene i munnen på deg, og attpåtil er fri i klippingen til programmet etterpå.

Kritiser heller programmet, og ikke et menneske som er lurt trill rundt.

At han ikke har gått ut i media med sin opplevelse viser bare enda bedre at han ikke er vant med media. Han satt vel igjen småsjokka.

Gjest Gjest_ranja_*
Skrevet
Jeg tillot meg å besvare flere momenter som har kommet opp i tråden, og har ikke tillagt deg utsagn du ikke selv har kommet med.

Jeg synes denne svertingen av Gardermoen Dyresenter er helt forferdelig. Jeg har ingen tilknytning til stedet i det hele tatt, ikke kjenner jeg eierne og bor selv nesten 20 mil unna. Like fullt synes jeg mye av det som skrives i denne tråden er helt forferdelig å lese.

De som leser tråden, ser at det er flere her som har gode erfaringer med stedet - det samme har jeg. Det er helt umulig at et sted kan være så forskjellig som det som kommer frem i denne tråden her.

Du tillater deg også mistenkeliggjøre dem fordi du ikke fikk følge katten din inn - du er sannelig ikke snau. Les litt lenger opp, så ser du årsaken til at praksisen. Men det er kanskje sånn at på seg selv kjenner man andre? Har man for vane å skjule mye, så tror man kanskje at andre gjør det også.

Men for alle parter er det nok veldig positivt at du og dine like holder dere langt unna Gardermoen Dyresenter.

Å sverte noen andres livsverk slik du gjør ved din mistenkeliggjøring på bakgrunn av mindre forståelse for behandlig av dyr, hører rett og slett ingen steder hjemme.

Gjest Gjest_Ranja_*
Skrevet

Vi har brukt Gardermoen Dyresenter flere ganger i året i over femten år til våre hunder og alltid vært fornøyd. Vi har ved flere anledninger vært inne og sett på anlegget som fremstår som svært reint og ryddig. Når noen nevner bråk fra hundene som forstyrrer kattene, forstår jeg ikke dette da de er plassert på hver sin side av bygningen og ikke inntil hverandre. Hvor har dere vært? Om noe velger å bruke hørselvern under foring av hunder, er vel ikke så merkelig? Tror noen at det ikke er noen som bjeffer når maten skal serveres? Mye av debatten her bygger rett og slett på tøvete snakk. Hvorfor ikke ta en telefon til Mattilsynet som kontrollerer kennelen uanmeldt. Det har jeg gjort for å få bekreftet de faktiske forhold! Der vil dere nok få sannheten som jeg hvet er svært positiv. Vi har også kommet uanmeldt og flere dager før avtale for å hente dyrene. De var reine og fine og i god fysisk og psykisk form da vi hentet dem. Har også hørt at klageren som fremstod i programmet jobbet i fjernsynet. Noen som ønsket å lage program for å sverte noen kanskje?? Undersøk forholdene før du uttaler deg og vær sikker på hvem du snakker om. Noen må ha bommet på dette da beskrivelsen slettes ikke i alle tilfeller stemmer med Gardermoen Dyresenter.

• 1 måned senere...
Gjest lillebøll
Skrevet

Tråden er ryddet iht reglene.

Lillebøll-mod

Skrevet (endret)

Hvis du hadde lest innlegget mitt ordentlig hadde du sett at jeg påpeker flere ting enn akkurat dette. Det med å følge katten inn i buret var overhodet ikke det verste. Jeg har heller ikke skrevet alt vi har opplevd på dette stedet, innlegget mitt er kun et lite utvalg ting vi la merke til. Jeg forbeholder meg retten til å advare andre om et sted som jeg har negative erfaringer med. Å skrive om erfaringer fra et dyrepensjonat er ikke annerledes enn å dele erfaringer fra en restaurant eller om et bilmerke. Hvis man virkelig drev et godt dyrepensjonat ville det kanskje ikke vært behov for å forsvare seg selv anonymt på nett?

Endret av lillebøll
Gjest Lilleulv
Skrevet

er det ikke lov til å si noe negativt om noen produkter/tjenester/firmaer? Hva skal til for at det er greit å si noe negativt? Må det være selvopplevd? Bør man gå og holde det inni seg dersom man har hørt et par tragiske historier om et hundepensjonat i tillegg til at man har sett en historie på tv2 hjelper deg der de avdekker ganske tragiske forhold, og bare tenke for seg selv: ikke faen om jeg setter dyret mitt der, men det holder jeg for meg selv?

hvorfor er det greit å rakke ned på sas, nextgentel, nsb og lignende selskap, men ikke et dyrepensjonat?

Dersom du hadde et barn og skulle sende dette barnet i barnehage. Ville du, eller ville du ikke valgt å få vite om at i don lokale barnehage gikk barna uten mat, ble våte og kalde og ikke tatt vare på?

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
er det ikke lov til å si noe negativt om noen produkter/tjenester/firmaer? Hva skal til for at det er greit å si noe negativt? Må det være selvopplevd? Bør man gå og holde det inni seg dersom man har hørt et par tragiske historier om et hundepensjonat i tillegg til at man har sett en historie på tv2 hjelper deg der de avdekker ganske tragiske forhold, og bare tenke for seg selv: ikke faen om jeg setter dyret mitt der, men det holder jeg for meg selv?
Endret av lillebøll
Skrevet
Forundrer meg ikke det minste at du ikke ser forskjellen på å snakke negativt om et lite persondrevet firma fremfor SAS.

Selv et lite persondrevet firma må gjøre en god jobb. Hvis man virkelig var trygg på at man hadde et godt firma, gjorde en god jobb og hadde nok av fornøyde kunder ville man ikke hisse seg opp over et par negative opplevelser nevnt på nett, det er nå min mening.

Forøvrig artig at du påpeker at det man sier må være sant når du samtidig tilbakeviser det jeg, som faktisk har brukt stedet, opplevde. Men det er greit at du påstår jeg lyver, det er heldigvis bare én person denne diskusjonen (som du selv holder liv i merker jeg meg) går ut over, og det er eieren av dyrepensjonatet.

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)
Uff nå får jeg helt vondt inne i meg fordi jeg hadde min hund på Gardermoen i to uker for noen år siden, og jeg visste ikke at det var så ille... Vi fikk heller ikke følge henne inn, og da vi kom og hentet henne var hun heeeelt vill og gal. Hun skrek og skrek, akkurat som om hun ville fortelle hvor fælt det var. Hun har vært på kennel andre steder, men aldri oppført seg sånn. Og hun var tynnere og møkkete, og hun hadde en stor flenge i halsen. Vi fikk ikke vite noe om hvordan det hadde skjedd, jeg antar at det hadde vært slåsskamp eller noe sånt.. Uff. Lille jenta mi.

Da jeg så programmet, fikk jeg en bekreftelse på mitt inntrykk.

I fjor høst hadde jeg bestilt opphold for 4 dager. Ved levering var ikke daglig leder til stede som avtalt, og jeg måtte derfor ringe ham. Mens jeg ventet, så jeg meg litt om på området. Dette mislikte daglig leder så sterkt at han var aldeles rasende og skjelte meg huden full. Jeg ble fullstendig perpleks og alle varselklokker ringte om at dette var en mann som hadde noe å skjule. Det er jo ikke normalt å bli så til de grader forbannet fordi jeg så meg om på uteområdet???!!!

Da hunden min er vant til lange turer, samt at han ikke klarer å gjøre fra seg/bæsje i områder hvor han oppholder seg, bestilte og betalte jeg for 2 turer daglig. Ved henting ble jeg mottat av en likegyldig og arrogant kjerring som nesten ikke gadd å svare når jeg snakket til hennet. Jeg spurte om hvordan det hadde gått, og om hunden hadde fått turene sine den dagen. Hun løy meg rett opp i ansiktet og sa at hun nettopp hadde gått tur med ham. Hunden var fullstendig vill og vi hadde bare så vidt kommet oss utenfor døren før han bæsjet opptil flere ganger. Hunden virket traumatisert, og var urolig og enstelig i over en uke etter oppholdet. Ved tidligere opphold på andre kennel, har jeg hentet en glad og lykkelig krabat. Rett og slett vært som han pleier å være.

TIL ALLE HUNDEEIERE, VÆR SÅ SNILL Å IKKE BRUKE GARDERMOEN DYRESENTER!!! Det finnes mange andre gode og seriøse kennel som setter hunden i fokus og tenker på hundens beste. Det er faktisk en grunn til at Gardermoen Dyresenter har så mange negative omtaler når man googler dem. TENK PÅ DET.

innlegget er endret iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg husker jeg skrev her på KG engang for 1 år siden om dette stedet, ogat det jeg så ikke var bra. Men, jeg og seerne så 5 minutter på TV2 hjelper deg.Jeg også ble litt lammet av det jeg så dengangen da.

Oppsøkende virksomhet jeg fikk raport om sier ikke at stedet er dårlig altså, så man skal være litt forsiktig med hva man sier/skriver her inne, spesielt når man nevner navn og sted!

Klart det er delte meninger om alt, også butikker og dyrepensjonater mm. men å virkelig mer eller mindre hetse et dyrepensjonart på denne måten blir for dumt!

Slutt med det da!

Om det virkelig er ille så snakk med mattilsynet/dyrevernet og be dem om å undersøke istedenfor skittkasting her på KG forumet.

Endret av mrs_bond
Skrevet
Jeg husker jeg skrev her på KG engang for 1 år siden om dette stedet, ogat det jeg så ikke var bra. Men, jeg og seerne så 5 minutter på TV2 hjelper deg.Jeg også ble litt lammet av det jeg så dengangen da.

Oppsøkende virksomhet jeg fikk raport om sier ikke at stedet er dårlig altså, så man skal være litt forsiktig med hva man sier/skriver her inne, spesielt når man nevner navn og sted!

Jeg synes ikke det er ok å uttale seg negativt om andres livsverk, hvis man ikke kjenner det fra annet enn et tv-program. Det fordi vi nå har sett så mange vinklinger hvor produsent kun går inn for å sette det de skal lage reportasje om i et negativt lys. Vi vet ikke om journalistens vinkling er den riktige, og i dag brukes det utrolig mye klipp og lim, og utsagn kryssklippes også til det ugjennkjennelige.

Når det er sagt, så er det fint at du nå går tilbake på kritikken din.

Skrevet (endret)
Når det er sagt, så er det fint at du nå går tilbake på kritikken din.

Men kjære deg da! Det jeg skrev av negativitet skrev jeg for 1 år siden, og det har rent mye vann inn i havet siden dengangen!

Det er jo det jeg faktisk prøver å få frem her da!

Jeg er ingen tilhenger av å "sverte" stedet, det var jo også derfor jeg skrev det jeg skrev nå i innlegget føre dette!

Om jeg ikke hadde dratt frem det jeg skrev for 1 år siden, ja da hadde noen andre brukt det mot meg! Det vet jeg da jeg har hengt og slengt her på KG siden 2004.

Les gjennom det jeg faktisk skrev i innlegget over deg!

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)
Men kjære deg da! Det jeg skrev av negativitet skrev jeg for 1 år siden, og det har rent mye vann inn i havet siden dengangen!

Det er jo det jeg faktisk prøver å få frem her da!

Jeg er ingen tilhenger av å "sverte" stedet, det var jo også derfor jeg skrev det jeg skrev.

Om jeg ikke hadde dratt frem det jeg skrev for 1 år siden, ja da hadde noen andre brukt det mot meg!

Les gjennom det jeg faktisk skrev i innlegget over deg!

Eh, ja jeg har lest at du går tilbake på kritikken - jeg skriver jo det.

Og ja, jeg har fått med meg at du nå har blitt fortalt av folk som har bedre grunnlag for å uttale seg enn det tv-programmet at det er helt fint der oppe. og jeg synes det er fint at du trekker tilbake kritikken din, jeg skriver jo det.

MEN jeg synes det er så ille at folk skriver så mye stygt på nett utfra et useriøst forbrukerprogram som er kjent for kreative vinklinger, at jeg ville bemerke det.

Endret av mrs_bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...