Gå til innhold

Gardermoen Dyresenter

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ok så bra. Var ikke klar over at kontrollen er så streng! Det er jo kjempebra, men samtidig kreves jo regelmessige kontroller. Det er vel det som har sviktet i dette tilfellet? Noen som vet om det er instanser som har ansvar for å kontrollere kennel virksomheter?

Ja, Mattilsynet har ansvar for dette.

Stemmer, det er mattilsynet som godkjenner kennelen.

Men det er som dere sier; det burde også være regelmessige kontroller senere. Jeg vet ikke hvordan det er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stemmer, det er mattilsynet som godkjenner kennelen.

Men det er som dere sier; det burde også være regelmessige kontroller senere. Jeg vet ikke hvordan det er..

Mattilsynet kommer på kontroller uten å gi beskjed også. I snitt er det vel en gang i året

Skrevet

Vi hadde hunden vår på et lite pensjonat en gang, tror det var på Oppdal. Han ville heller ikke spise i begynnelsen, men etter at hun som hadde stedet, bestakk ham med et par vafler, tødde han opp. Da vi kom for å hente ham, var det tydelig at han hadde hatt det bra. Jeg hadde vært skeptisk til å la dyret mitt være igjen på et stort sted hvor man ikke får se hvordan dyrene bor og har det mens de er der.

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
Skrevet
Dere som bor i Oslo kan bruke hun her: http://www.passeriet.no/index.php

Hun kommer hjem til deg og ser til at dyrene har det bra, istedenfor at de blir stuet bort på et pensjonat.

:Nikke: Veldig fornøyd med Marika, men skal jeg bort mer enn et par-tre dager, synes jeg det er greit å sette bort dyra - ikke minst fordi det gjerne går utover interiøret hvis de går lenge og kjeder seg ... Og da velger vi Standal :)

Skrevet
Dere som bor i Oslo kan bruke hun her: http://www.passeriet.no/index.php

Hun kommer hjem til deg og ser til at dyrene har det bra, istedenfor at de blir stuet bort på et pensjonat.

Hun er betydelig dyrere enn noe pensjonat jeg har sjekket med. I tillegg har hun lav kapasitet og de to gangene vi har kontaktet henne har vi blitt fortalt at hun prioriterer de gamle og faste kundene nå når hun har mindre tid pga barn.

Ellers er jeg helt enig i at kattene har det best hjemme og de siste årene har vi fått en flott avtale med en nabo som også har katt om at vi passer hverandres katter når vi reiser bort. Kattene får være i sine vante miljøer og at det er gratis er en god bonus.

Skrevet

Jeg har desverre ikke fått sett det innslaget på tv 2 hjelper deg.

Men synest det er trist at vi dyre elskere skal få oppleve å få dyra våre behandla slik.

Jeg har akkurat kommet fra ferie og har hatt min katt på et fantastisk kattepensjonat i ytre enebakk.

Dei henter og bringer katten om du ønsker.

Den første gangen vi hadde han der leverte vi han selv og hentet han. For å se hvordan det var der.

Alt var helt topp.

Vår pus ville nesten ikke hjem.

Masse kos og oppmerksomhet hadde han fått.

Har også hatt han på et kattepensjonat i buskerud som eg også er meget fornøyd med.

Begge plassene får katten mulighet til å vere ute (i inngjerda område med masse leker og klatre tre osv)

Så vår pus liker seg på ferie, ja utenom bil turen da. :fnise:

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med RE Dyrehotell (www.dyrehotellet.no). Havnet en gang i en krise for hadde bestilt plass hos Skoger dyrehotell (www.skogerdyrehotell.no) og der var det rett og slett GRUSOMT!!!! De tilbyr en gratis prøvedag for å være trygg på at hunden (eller annet dyr) har det godt, men jeg opplevde stedet som useriøst, rotete, uoversiktlig og lite proff. Tispa mi hadde løpetid og dette ringte jeg om på forhånd da jeg tenkte det kunne bli problemer, men de sa det ikke var noe problem. Jeg stolte så klart på det, men det skulle jeg aldri gjort.

Da jeg hentet hunden min var det første som møtte meg to løse (!) bikkjer som løp rundt på gårdsplassen og rett etter kom ei jente løpende for de hadde tydeligvis kommet seg ut. Jeg ville gjerne være med inn for å se, men det fikk jeg ikke lov til. Og hunden min (med løpetid) stod ute i en luftegård med fire andre HANNhunder!!! Da jeg sa hun hadde løpetid hadde ikke hun som jobbet kveldskiftet fått beskjed om det så jenta mi hadde både stått i samme "rom"/avlukke med to andre hannhunder OG blitt luftet i luftegård med flere andre hannhunder. Heldigvis ble hun ikke gravid, men måtte til dyrlegen for sikkerhets skyld. Dessuten var hun kjempemøkkete og buret hennes var fullt av sand!! All den sanden kunne ikke vært fra henne alene for så mye klarer hun ikke dra med seg, så det må ha ligget andre hunder i buret. Dette gjør meg dritforbanna den dag i dag og jeg ønsker å advare andre mot å ha dyrene sin hos Skoger dyrehotell....!! Har også bare hørt negative historier om Skoger. Ei venninne jobbet på en veterinærklinikk og de fikk stadig inn dyr som hadde vært der. HOLD DERE UNNA!

Dermed var jeg i en desperat situasjon. Jeg skulle på ferie om en uke, det var påske og de fleste kenneler var fulle. Så kom jeg over RE DYREHOTELL. Jeg dro dit for en prat og fortalte alt som hadde skjedd. De hadde omtrent akkurat åpnet, og sa de også hadde fullt siden min hun ikke kunne dele rom med noen. De ønsket virkelig å hjelpe meg og tilbydde å ha henne inne hos seg de to dagene hvor alt var fullt!! Snakk om hyggelig folk.... Ble helt sjarmert av de!! Det endte med at jeg fikk en venninne til å ha hunden de to dagene og hun kjørte bikkja ned og da fikk hun rom alene, jeg fikk flere MMS som kunne berolige meg på ferien og hun hadde til og med egen luftegård!! Utrolig fornøyd med RE DYREHOTELL og klarer ikke åf å skrytt nok! Når jeg skulle hente henne var det nesten så hu ikke ville være med meg. Hun hadde tydeligvis fått mye kos av eierne for hun løp stadig tilbake til de når vi egentlig var på vei til bilen og det tok jeg som et utrolig positivt tegn :D

Beklager hvis innlegget var for langt.

Skrevet

De tilbyr en gratis prøvedag for å være trygg på at hunden (eller annet dyr) har det godt,

Dette kan fort gjøre det verre for hunden, spesielt hvis den litt usikker og/eller lite vant til å være borte fra eier.

En slik hund bruker ofte litt tid på å bli trygg på de som jobber der og alt som skjer rundt den. Hvis den bryker mer enn en dag på å bli trygg, vil neste besøk bli kjempeskummelt, og den vil bruke lengre tid på å slå seg til ro enn om den ikke hadde hatt prøvedag.

Synes for øvrig det å dele rom/bur er en god ide. De hundene som får seg en kompis under oppholdet har en mye høyere trivselsfaktor enn de som må bo alene

Gjest hundeeier
Skrevet

Vi hadde hunden vår på Ringnes kennel

Der er de kjempeflinke. i og med at det var hunden min sin første gang var jeg jo selvsagt nervøs og bekymret, men Tori beroliget meg veldig og jeg kunne ringe når som helst.

Når det gjelder "venterommet" og hundeburene var de renere enn hjemme hos meg selv. Kjenner flere som har bruker dette stedet og hundene vil jo nesten ikke hjem. Dette kan jeg anbefale på det sterkeste. De har eget bur som er relativt stor med egen utgang til egen luftegård. Tori er veldig flink med hund og har stål kontroll på det meste og selvfølgelig kan mye om hunder (er jo en selvfølge)

Syns det er helt horibelt med denne saken om Gardermoen. De burde stenges tvert.., men det går vel sikkert av seg selv nå som mange dyreeieret har sett programmet og snakker med hverandre.

Skrevet

Jeg bruker Gardermoen Hund & kattehotell til min hund. Etter innslaget på TV2 vet jeg ikke hvor menge ganger jeg har vært nødt til å poengtere at det er TO hundepensjonat på Gardermoen. Kan tenke meg at begge mister kunder pga dette, noe som er kjempesynd for de jeg bruker og er kjempefotnøyd med.

Gjest LilleLovely
Skrevet

Uff nå får jeg helt vondt inne i meg fordi jeg hadde min hund på Gardermoen i to uker for noen år siden, og jeg visste ikke at det var så ille... Vi fikk heller ikke følge henne inn, og da vi kom og hentet henne var hun heeeelt vill og gal. Hun skrek og skrek, akkurat som om hun ville fortelle hvor fælt det var. Hun har vært på kennel andre steder, men aldri oppført seg sånn. Og hun var tynnere og møkkete, og hun hadde en stor flenge i halsen. Vi fikk ikke vite noe om hvordan det hadde skjedd, jeg antar at det hadde vært slåsskamp eller noe sånt.. Uff. Lille jenta mi.

Skrevet

Jeg har sett innslaget på nett-tv nå og er helt skrekkslagen, sånne folk burde ikke få lov til å drive. Alle som driver med hund kan triks som får hunder til å spise selv om de er lei seg av en eller annen grunn, men her har de ikke prøvd en gang! Og så er de sure for at de kom tidligere og hentet, sikkert bare fordi da fikk de ikke tid til å vaske de først. Makan!

Når vi har brukt pensjonat har vi alltid fått være med å velge bur og både kattene og hundene har nesten ikke hatt lyst til å bli med hjem fordi de har koset seg sånn. Første gangen ville ikke pusefrøkna mi spise, men pensjonatet klarte likevel å knekke koden med tunfisk i gele. Ellers tror jeg det er viktig å velge noen som har godt samarbeid med veterinær i tilfelle det skjer noe.

På østlandet kan jeg virkelig anbefale Standal, og Øde-Pus (kun katt) på Nesodden. Begge to er helt topp klasse og dyrene har det kjempefint!

Skrevet

Jeg fant frem til programmet på nett-tv, men må jeg betale for å få se det?? :(

Gjest Gjest_Dølen_*
Skrevet

Ser at det er blitt en veldig diskusjon rundt forholdene ved Gardermoen Dyresenter etter TV innslaget TV 2 hjelper deg.

Jeg må bare si att her kjenner ikke jeg meg igjen i det som noen lager store oppslag om.

Jeg har aldri opplevd å få igjen hundene mine møkkete og/el avmagret, ikke har de vært redde heller.... Ikke har de luktet vondt ,jeg har både kort og langhåret.

De har derimot vært lykklige og glad både når de kommer dit og når de reiser hjem... De har stått både korte og lange perioder. Kommet utenom åpningstiden har jeg også, og har bestandig blitt møtt med en hyggelig tone.De er da så hyggelige der. :)

Noen nevner også i innleggene sine at katterommet ligger vegg i vegg med hunderommet. Hva gjør vel det når veggene er isolerte..Jeg har selv vært i katterommet og aldri hørt bråk fra hundene inn dit.( Ja ja mulig jeg har veldig dårlig hørsel) :)

Så er det mange som er veldig misfornøyde med at de ikke får være med å se hvor hundene skal bo, jeg personlig synes dette er veldig positivt. Mye frem og tilbake med mange ukjente fjes iløpet av dagen skaper uro blant dyra.Fortsett med dette dere som jobber ved dyresenteret.(Mulig dette er en avtale med mattilsynet????) Dere som er så negative til dette, tenk etter om dere synes det er greit at mange løper ut og inn og forstyrrer nettopp deres hund(er), en annen ting vi også må være klar over er att ikke alle hunder er gjordt for å stå på kennel i korte el lange perioder.

Det er også blitt meg fortalt att gjennom de 20 årene som Gardermoen Dyresenter har blitt drevet, har ikke mattilsynet hatt en anmerkning når det gjelder renholdet der. Det sier jo alt da om hvor BRA dette stedet er.

Så jeg tror vi skal slutte å syte og klage. Også får de som synes dette er veldig skummelt heller være hjemme.

Jeg og flere med meg vil på det sterkeste anbefale å bruke Gardermoen dyresenter i fremtiden

Stå på videre Dagfinn, du har full støtte fra her. :)

Skrevet
"Hvem som helst" kan nok starte kennel, men dersom vi som kunder lar være å bruke de som ikke er godkjendt, så ville de jo ikke ha noe grunnlag for å drive/fortsette.

Det stilles strenge krav til godkjennelse, både str. på rom/bur, luftegård, mulighet for rengjøring, oppvarming/utlufting, materiell i gulv/vegger m.m.

Er helt enig i at useriøse, dårlige, bør lukes ut.

Dette er helt feil. Det er i utgangspunktet strenge regler. Beliggenheten skal godkjennes, bur skal godkjennes, luftegårder skal godkjennes, absolutt alt skal godkjennes. Kanskje med unntak av personen selv. Men da må dyreeiere sjekke hvilke erfaringer de har og hva for en bakgrunn de har. Alt for å passe på dyrene våre

Skrevet
Dette er helt feil. Det er i utgangspunktet strenge regler. Beliggenheten skal godkjennes, bur skal godkjennes, luftegårder skal godkjennes, absolutt alt skal godkjennes. Kanskje med unntak av personen selv.

:klø:

Men er det ikke nettopp det jeg skriver da, der hvor du siterer meg...? Og så skriver du "dette er helt feil". ?

Beliggenhet, ja, og man må m.a. sende nabovarsel til naboer.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet
For en stund siden snakket jeg med en som hadde kattene sine der en gang. ALDRI mer, sa hun.... De hadde kommet hjem fra ferien et par dager tidligere enn planlagt, og kommet for å hente kattene. Kattene var fulle av møkk og urin!

Vi har hatt vår sære, spesielle tispe på dyresenteret mange ganger, og er kjempefornøyd! Sheeba er alltid blank og fin i pelsen, godt foret, ren og glad når vi henter henne. Hun er også veldig ivrig når vi leverer henne. At dyrene tas i mot i en resepsjon, er vanlig mange steder, særlig hvis man kommer utenfor "faste" inn/utleveringstider. Det er nettopp for å unngå "sirkus" blant de andre.

Når det gjelder katter så bør de leveres på egne kattepensjonat, særlig hvis de ikke er hundevante. Det vil alltid være mye støy med flere hunder, særlig rundt luftetider, foring osv. Dyresenteret brukes av bl.a politiet når det gjelder hittehunder, farlige hunder mm og da kan det vel ikke være så ekstremt ille der?

Sheeba skal til dyresenteret om kort tid, og vi har henne dit i trygg forvissing om at hun har det bra!

Skrevet
Vi har hatt vår sære, spesielle tispe på dyresenteret mange ganger, og er kjempefornøyd! Sheeba er alltid blank og fin i pelsen, godt foret, ren og glad når vi henter henne.

Vi har hatt katten vår der, og den hadde det veldig bra.

At dyrene tas i mot i en resepsjon, er vanlig mange steder, særlig hvis man kommer utenfor "faste" inn/utleveringstider. Det er nettopp for å unngå "sirkus" blant de andre.

Når det gjelder katter så bør de leveres på egne kattepensjonat, særlig hvis de ikke er hundevante.

Da vi var på Gardermoen Dyresenter var det egen inngang for de med katter. Vi leverte katten i bur der, og så ikke det som noe problem. Hun vi leverte til spurte om det var noe spesielt å ta hensyn til med katten, og sa hun så ville gjøre ferdig buret for katten med mat og vann før hun slapp inn katten. Ikke noe rart dette vel?

Dyresenteret brukes av bl.a politiet når det gjelder hittehunder, farlige hunder mm og da kan det vel ikke være så ekstremt ille der?

Ja, var det som slo meg også - at politiet ikke leverer hunder hvor som helst.

Sheeba skal til dyresenteret om kort tid, og vi har henne dit i trygg forvissing om at hun har det bra!

Jeg hadde også vært helt trygg på at de dyr vi hadde levert til Gardermoen Dyresenter ville hatt det bra.

--

Jeg opplevde både eieren og de som jobbet der som både hyggelige og imøtekommende.

Jeg kan rett og slett ikke skjønne denne kritikken. Nesten så jeg lurer på om det er misunnelige konkurrenter som står bak.

Skrevet (endret)
Nesten så jeg lurer på om det er misunnelige konkurrenter som står bak.

Mens jeg på min side lurer på om alle disse positive gjestene her i tråden er ansatt på Gardermoen Dyresenter. :roll:

Det bryr meg egentlig fint lite hva andre måtte mene om dette stedet. Jeg skyr det som pesten og advarer alle jeg kjenner om stedet. Hvis folk vil ha dyrene sine der er det opp til dem, men mange kunder har de helt klart mistet, og det er det faktisk bare dyresenteret selv det går ut over.

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...