Gå til innhold

Bryllupsgaven fra far og mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og greit:

Hva er den perfekte gaven fra far og mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo veldig ann på paret da, selvfølgelig.. Hvor mye de har fra før osv..

For oss, som har bodd sammen en stund og har endel ting, så er det et vanskelig spørsmål. Vi leier leilighet med noen hvitevarer, så dermed har vi ikke vårt eget kjøleskap, komfyr, vaskemaskin og tørketrommel. Vi får sansynligvis en pengegave fra svigerforeldrene mine som er øremerket for dette formål når vi flytter inn i vårt eget om ikke så altfor lenge. Dette synes vi er supert!

Ellers så er det jo mye forskjellig! Reiser, penger, utstyr til pc eller hobbyer, møbler.. Masse å ta av....

Jeg ville nok hørt med brudeparet om det er noe spesielt de ønsker seg eller trenger.. Gaven fra foreldrene pleier jo ofte å være noe man har en stund og som man bruker ofte..

Lykke til!

Skrevet

Vi fikk en "gavesjekk" som skulle brukes til møbler til det nye huset vårt, og pengene ville bli utbetalt når vi trengte de. Akkurat det vi ønska oss.

Skrevet

Den perfekte gaven er sansynligvis all hjelpen vi kommer til å få i forkant. Tror ikke jeg forventer noen gave siden de kommer til å støtte oss en del økonomisk.

Skrevet

Tror ikke man kan si at det finnes noen bestemt perfekt gave fra foreldre jeg, man setter jo enorm pris på det man får uansett.

Vi fikk penger av hans foreldre, og min mor sponset middagen til bryllupet vårt. Begge deler ble satt enorm pris på.

Skrevet

HEi !

Vi får penger fra begge sider og synes det er veeeldig greit !

Flytter inn i rekkehus etter bryllupet og trenger litt flere møbler !

Jeg har iallefall lovet min mamma å kjøpe noe ordentlig for pengene som vi ønsker oss og ikke bruke de på pappvin,melk og brød :D

Skrevet

KUNST!

Hvis jeg gifter meg vil jeg gjerne at mine foreldre skal gi oss noe som vi kan ha som minne. Noen jeg kan ha fremme og ser hver dag "denne fikk vi av mamma og pappa til bryllupet".

Ettersom kusnt i mine øyne er veldig personlig ville jeg selvsagt tipset dem om hvilke kunstnere som var aktuelle.

Skrevet

Vi fikk tilsammen fra begge foreldreparene sølvbestikk til 12 med kniver, skjeer, gafler, teskjeer, kakegafler og endel serveringsbestikk.

Det var perfekt for oss, vi ønsket oss sølv.

Skrevet

Vi får penger fra svigermor, og kjøkkenmaskin fra svigerfar+kone. Fra mamma og pappa vet vi ikke, men plutselig kom mamma drassende på en hel haug esker med sånn Saturn servise fra Porsgrund...Tror det er det det heter - eller Platina eller noe sånt....Hun ble iallefall stressa, for hun trodde ikke jeg var der da :lol: Men vi har ønska oss penger fra alle kanter vi...Vi har alt annet!

Skrevet

Vi har 4 sett med foreldre+partnere, og fikk følgende:

- Mikrobølgeovn

- Delphin Miljømaskin

- 10 000,- (gikk til møbler)

- Hardanger bestikk (ørtifjørti deler)

Dessuten betalte de 15 000 ,- hver for bryllupet, og jeg fikk kjolen av pappa. Brudgommen fikk sine klær av sin mor.

Behøver jeg å si at vi var strålende fornøyde, og følte oss ganske bortskjemte den dagen....! :)

Skrevet

Vi fikk digitalt videokamera av hans foreldre. (Vi fikk det litt før, slik at dette ble brukt til å videofilme bryllupet)

Fra mine foreldre fikk vi svane goldline kontinentalseng. Har aldri sovet så godt som i den sengen! :D

Skrevet

Takk til alle for svar!

Mange gode og forskjellige ideer. Nå må jeg sondere terrenget litt på hjemmefronten!

Skrevet

Nå er det jo ikke alle nygifte par som har rukket å skaffe seg småttinger, men for de det gjelder kunne jo det være en ide...

....men jeg tenkte vel på noe mer håndfast enn det.

Må også innrømme at jeg absolutt ser fordelen med ikke å ha barn med seg på bryllupsreisen!!!!!

Skrevet
Må også innrømme at jeg absolutt ser fordelen med ikke å ha barn med seg på bryllupsreisen!!!!!

He he he .... JEG OGSÅ!!!!

Men spøk til side....

Jeg ville ønsket meg noe som ville være et minne, ikke i form av krystallvase eller noe sånt , kanskje en gedigen hjemmelaget hardangerduk ...(som jeg sikkert aldri hadde turt å bruke av frykt for at den ville få flekker!!)

Har tigget lillesøsteren min om et bryllupsbroderi, et sånt med navn og dato pluss et romantisk bilde som hun har brodert selv...

Liker sånne ting jeg...

( Vi har kjøleskap fra før ...)

Skrevet

Jeg elsker å reise, så den beste gaven vi kunne fått er et reisegavekort! Det gjelder både til bryllup, bursdag, jul og konfirmasjon (Fikk sydentur av foreldrene mine i konfirmasjonsgave, det er den gaven jeg husker best) Minner er like viktige som ting syns jeg!

Vet mange er skeptiske til å gi penger, men med gavekort får man jo litt medbestemmelse hva pengene skal brukes til. Får man pengene er det lett at de forsvinner inn i det daglige budsjettet, men jeg prøver å være flink til å bruke penger jeg får i gave til noe "fornuftig", som f.eks klær, møbler, utstyr osv. Da kan jeg si til den jeg fikk pengene av i etterkant: De hagemøblene der kjøpte jeg av julegavepengene fra deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...