Gå til innhold

Hvordan tolker dere dette maleri

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denotativt ser jeg at det snør. Det er mange mennesker i bildet, de fleste bærer på pinner. Barn kaster snøball. Det er mange hus, også i bakgrunnen, med snø på. Er et stort bygg med spir helt til høyre med spir på tårnet.

Konnotativt vil jeg tolke det som en vinterdag i en europeisk by. Mange mennesker er på vei til og fra steder. Barna leker i snøen.

(Var et litt lite bilde, vanskelig å se detaljer)

Gjest Dallandra
Skrevet

Typisk for den tiden det er malt i: Viser en hverdagslig situasjon.

Skrevet
Vinter i gammelt bondesamfunn før den store industrialismen tok av.

Hvorfor kaller du deg "gjest_Julie"?

Gjest Gjest Julie
Skrevet
Hvorfor kaller du deg "gjest_Julie"?

Fordi det er pent?

Gjest StockDama
Skrevet

Er det noe å tolke? Er bare et hverdagsbilde.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Er det noe å tolke? Er bare et hverdagsbilde.

Så lenge det er kunst så kan det tolkes. Og all kunst i mine øyne kan tolkes

Skrevet

en helt vanlig landsby bare to minutter før en gjeng vanpyrer inntar byen, voldtar damene, suger blod av de etterpå så klart, mennene blir slaver som bygger om kirken til et "nattens palass".

alle barna blei solgt til tv 2 som skulle lage ny julekalender, og ikke nokk med det, det er nemelig ikke sne du ser på bildet men atomavfall.

eistein sa at fjerde verdenskrig vil bli utkjempet med kjepper og steiner, så det at de går og bærer på pinner er egentlig at de gjør seg klar til krig.

men, som tidligere nevnt, de fikk aldri brukt de fordi vanpyrene komm. alle vet jo at beste måten og drepe en vanpyr på er og kjøre en pinne i hjertet dens, men ingen i landsbyen her viste det siden læreren som skulle lære de det var med i en konspirasjon så hun gikk alltid til skoletannlegen når hun skule lære barna det.

så det sto de med det våpenet som virker best i mot vanpyrer og kastet det fra seg når vanpyrene angreip....

eller så er det bare en vanlig søndag i en stille, hyggelig men kjedelig landsby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...