Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 28 har jeg ennå aldri vært på julebord. Hjemme med syke barn, bortreist osv og jeg har alltid gått glipp av slike begivenheter. Nå skal jeg altså på julebord i desember og lurer på hva man har på seg. Tenkte meg en sort kjole eller liknende men hvor pyntet er man egentlig? Har sett på gjestelista og det kommer en del "bissniss" folk fra firmaets internasjonale avd. I tillegg er jeg jo helt ny i dette firmaet. Jeg begynner min nye jobb i desember og jeg vet ganske lite om hvordan mine kollegaer er...

Kan noen gi meg noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I en alder av 28 har jeg ennå aldri vært på julebord. Hjemme med syke barn, bortreist osv og jeg har alltid gått glipp av slike begivenheter. Nå skal jeg altså på julebord i desember og lurer på hva man har på seg. Tenkte meg en sort kjole eller liknende men hvor pyntet er man egentlig? Har sett på gjestelista og det kommer en del "bissniss" folk fra firmaets internasjonale avd. I tillegg er jeg jo helt ny i dette firmaet. Jeg begynner min nye jobb i desember og jeg vet ganske lite om hvordan mine kollegaer er...

Kan noen gi meg noen tips?

Synes det hørtes bra ut med en sort kjole! :) Jeg skal også på julebord om noen uker og tror jeg tar på meg en ganske enkel sort kjole, og kombinerer med noen fine sko med høye hæler, smykke + øredobber, og ei lita veske. Kanskje et sjal eller bolero også. Og så planlegger jeg å krølle håret for å få litt forandring fra det vanlige. :o)

Skrevet

Det varierer veldig fra bedrift til bedrift... Jeg skal på to julebord i år. I det ene julebordet stiller folk i hva de nå har hatt på seg på jobb den dagen, altså gjerne i hullete jeans, allværsjakke, osv. Det er veldig uformellt. I det andre julebordet er det derimot mer stivpønta.. Der forventes det kjole og vonde sko og blingbling.

Jeg ville spurt et par kollegaer for å finne ut av "dresskoden". Men i og med at det kommer "bissnisser" der så er det gjerne av det litt stivere slaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...