Gjest mariaja Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei! Jeg har, som sikkert mange andre, litt for mye rundt magen. Har egentlig ikke villet innse det før nå, men nå begynner det å plage meg! Lurer på om dere har noen smarte tips på hvordan og lettest trimme bort fett rundt magen? Er ellers slank, og ganske høy (litt over 170) og det er kunn rundt magen det har samlet seg! Kom med gode treningstips!
Gjest Gjest Julie Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Slank mage er det beste, ja. Enkelte legger veldig lett på seg rundt magen...og for de av oss det gjelder synes jeg regelmessig jogging (og/eller annen kondisjonstrening) hjelper. F.eks. 3 gng/uke.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Hva du spiser har 90% å si for hvordan du ser ut på magen. "Abs are made in the kitchen, not in the gym." Det ér noe i det.
Gjest mariaja Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Ja, jeg er klar over det at det man spiser har mye å si, spesielt i mageområdet Og jeg har ikke spist så veeldig sunt de siste par mnd, så derfor har jeg snudd de dårlige vanene (de fleste), og vil prøve å trimme det bort Har ikke vært noen fan av trening før, men vil prøve nå!
Gjest StoreSky Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Vel for meg hjelper det på magen å unngå: rødt kjøtt, hvetemel, melk, lette karbohydrater generellt. Kaffe og øl gjør også magen større.
Gjest mariaja Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Kaffe og øl drikker jeg ikke, så det er null problem! Er heller ikke noe fan av rødt kjøtt. Men har vel tatt litt av på sjokoladefronten! Uff.. Det er litt deprimerende, jeg har alltid vært tynn, og har vel til tider blitt kalt "sykelig tynn", men det syns jeg er tull. Det ligger til familien, og jeg har alltid vært slik. Jeg spiser normalt, har aldri bedrevet slanking, og syns det er litt kjedlig at jeg har fått litt mage Hehe..
Supraspinatus Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Hva du spiser har 90% å si for hvordan du ser ut på magen. "Abs are made in the kitchen, not in the gym." Det ér noe i det. 100% av det du spiser har noe å si for vektøkting og vekttap. Vi tar bare til oss næring gjennom å spise. For å gå ned i fettprosent anbefaler de fleste trenere en energi-inntaksjustering og regelmessig trening. Ikke bare i diettfasen.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 100% av det du spiser har noe å si for vektøkting og vekttap. Vi tar bare til oss næring gjennom å spise. For å gå ned i fettprosent anbefaler de fleste trenere en energi-inntaksjustering og regelmessig trening. Ikke bare i diettfasen. Det jeg mente var at kosthold har mer å si enn trening for akkurat dette. (90-10)
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Det jeg mente var at kosthold har mer å si enn trening for akkurat dette. (90-10) Ja, synd men sant. En annen treningsguru sa noe sånt som at trening utgjør gram, og mat utgjør kilo. Så det er nr 1 etter min mening.
Gjest tullfrid Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 For å bli kvitt fett rundt magen må man bevege armer og bein GÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅGÅ fort og mye
Mann 42 Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Hvis spm var om det finnes noen øvelser for å fjerne fettet rundt magen, så gjør det ikke det. Fettet lever sitt eget liv, og legger seg der du er disponert for å legge på deg. Og motsatt når det skal av igjen.
Gjest Jeg også lurer Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Hva om man trener mye magemuskler, i tillegg til at man passer på kostholdet?? Jeg også har mye magefett akkurat rett under navlen, etter 2 graviditeter, får det liksom ikke bort. Trenger masse råd selv. For ellers er jeg veldig fordnøyd med kroppen min, men ikke magefettet. Holder det med å trene en del mage, og ellers bevege seg sånn passe normalt i uken, gå tur på 45 min. 3 ganger i uken??
Mann 42 Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Hva om man trener mye magemuskler, i tillegg til at man passer på kostholdet?? Jeg også har mye magefett akkurat rett under navlen, etter 2 graviditeter, får det liksom ikke bort. Trenger masse råd selv. For ellers er jeg veldig fordnøyd med kroppen min, men ikke magefettet. Holder det med å trene en del mage, og ellers bevege seg sånn passe normalt i uken, gå tur på 45 min. 3 ganger i uken?? All aktivitet hjelper jo, men det som virkelig hjelper, er å få pulsen opp i treningssonen (70% av maks puls) hvor man blir varm og svett og holde den der i godt og vel en halv time. Eller en time. Det klarer du uten å slite deg ut. Da vil du få øket forbrenningen i mange timer fremover, og får en effekt langt uteover de kaloriene du svir av under treningen. Jogging, rask gange, spinning, stepmaskin, svømming.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Hva om man trener mye magemuskler, i tillegg til at man passer på kostholdet?? Jeg også har mye magefett akkurat rett under navlen, etter 2 graviditeter, får det liksom ikke bort. Trenger masse råd selv. For ellers er jeg veldig fordnøyd med kroppen min, men ikke magefettet. Holder det med å trene en del mage, og ellers bevege seg sånn passe normalt i uken, gå tur på 45 min. 3 ganger i uken?? Du kan ikke punktslanke. Det som gjør at du mister fett er at du forbrenner mer kalorier enn du spiser. -Hvor- på kroppen fettet forsvinner kan du ikke styre, dessverre... På meg er puppene det første som krymper, og der er det lite nok fra før. Å trene magemusklene vil derfor ikke føre til mindre fett rundt magen, men økt muskelmasse kan få opp forbrenningen. Hvis du skal gå, må du gå såpass fort at du blir varm og svett for å få best effekt av det.
tineline Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 Det trening av magemusklene imidlertid KAN gjøre, er å definere magen mer, og gjøre den litt fastere i underlaget, selvom fettet fortsatt ligger på toppen. Et stødig muskelkorsett gjør også at man retter seg opp litt og "bærer seg bedre", og slik kan skape en illusjon av å være slankere. Bare husk å trene ryggen også, ellers vil de etterhvert forkortede (altså trente) magemusklene trekke deg framover og du blir lutrygget.
Gjest Marillia Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Mange som spiser lavkarbo, meg iberegnet, opplever at magefettet forsvinner litt lettere da enn ved annen slanking. Selv om det sies at man ikke kan punktslanke. En del av forklaringen kan være at man blir litt oppblåst av lyst brød og andre raske karbohydrater. Tror likevel at lavkarbo kan være bra for magefettet!
Gjest mariaja Skrevet 10. november 2007 #17 Skrevet 10. november 2007 Takk for mange fine svar! Har hatt lyst til å svømme en stund, men har ikke hatt basseng tilgjengelig, før nå! Har hørt at jogging også hjelper, fint å få det bekreftet Satse på ok mage til bikinisesong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå