Gå til innhold

Folk som er redde for å dø. Hører hjemme på lukket avdeling

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

det er alt jeg har å si

Endret av Eugene Onegin
Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Det er alt for enkelt å komme seg ut av lukket avdeling.

Gjest Spadamen
Skrevet

Trur du hadde endra meining om du hadde hatt ein dødeleg sjukdom.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg er livredd for å dø, men syns jeg klarer meg fint ute i samfunnet likevel.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Trur du hadde endra meining om du hadde hatt ein dødeleg sjukdom.

hva får deg til og tro at jeg ikke har det ?

uansett så kommer jeg aldri til og frykte døden. Og frykte noe som er 100 % sikkert vil skje er i mine øyne idiotisk

Gjest Frk Åberg
Skrevet
hva får deg til og tro at jeg ikke har det ?

uansett så kommer jeg aldri til og frykte døden. Og frykte noe som er 100 % sikkert vil skje er i mine øyne idiotisk

Jeg tror det er sunt med en viss frykt for døden. Forhåpentligvis betyr det at man er litt glad i livet.

Jeg blir litt skeptisk når jeg hører om unge, friske mennesker som ikke i det hele tatt frykter døden.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
Jeg tror det er sunt med en viss frykt for døden. Forhåpentligvis betyr det at man er litt glad i livet.

Jeg blir litt skeptisk når jeg hører om unge, friske mennesker som ikke i det hele tatt frykter døden.

så fordi jeg er ung. Så må jeg automatisk frykte døden ?

men hvorfor blir du skeptisk om unge frikse mennesker ikke frykter døden i det hele tatt ?.

uansett selv om jeg bare er 24 så har jeg ingen frykt for døden og det har jeg aldri hatt.

uansett så er det heller ikke sunt og ha en overdrevet frykt for døden. Som mange har. Det er bedre og godta at det vil skje en og gå rundt og benekte at det vil skje

Endret av Eugene Onegin
Gjest Frk Åberg
Skrevet
så fordi jeg er ung. Så må jeg automatisk frykte døden ?

men hvorfor blir du skeptisk om unge frikse mennesker ikke frykter døden i det hele tatt ?.

uansett selv om jeg bare er 24 så har jeg ingen frykt for døden og det har jeg aldri hatt.

uansett så er det heller ikke sunt og ha en overdrevet frykt for døden. Som mange har. Det er bedre og godta at det vil skje en og gå rundt og benekte at det vil skje

Fordi det fort kan tolkes som at man ønsker døden eller at man ikke er fornøyd med livet sitt, hvis man ikke har et snev av frykt. Eventuelt så er man kanskje i dårlig kontakt med seg selv og sin frykt.

Jeg tror heller ikke det er sunt med overdreven frykt. Jeg tenker ikke så ofte på døden. Men jeg når jeg gjør det, blir jeg stressa. Alt man skal rekke å gjøre i løpet av denne ene sjansen man har.

Skrevet

Vi er alle samme båt... Det eeste sikre er at alle skal samme vei, før eller siden. Så det er best å leve livet til det fulle :)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
Fordi det fort kan tolkes som at man ønsker døden eller at man ikke er fornøyd med livet sitt, hvis man ikke har et snev av frykt. Eventuelt så er man kanskje i dårlig kontakt med seg selv og sin frykt.

.

Vel i dagens moderne samfunn har man en tendens til og overtolke alt. At man ikke er redd for døden er ikke det samme som at man ønsker og dø eller for og si det på en annen måte at men ønsker og dø ung. Jeg ønsker jo ikke og dø ung men jeg godtar at jeg kan gjøre det. Og jeg er klar over at jeg kan dø ung.

Det betyr heller ikke at man ikke er fornøyd med livet sitt.

Men det er jo som regel de som frykter døden som mener dette.

Jeg vet hva jeg frykter jeg liker ikke og fly jeg har fly skrek og jeg liker ikke og klatre i stiger det er 2 ting jeg man kan si frykter

så personlig har jeg godkontakt med min frykt.

Døden er bare 1 ting jeg ikke frykter og har aldri gjort det.

men nå er det jo de som frykter døden som pleier og si at vi som ikke gjør det. Ikke liker livene våre. Det har faktisk ikke noe med det å gjøre. Vi godtar bare det som vil skje og frykter det ikke.

Selvfølgelig er det jo de som frykter døden som godtar det.

Men det blir helt feil og si at bare fordi en person ikke er redd for og dø så betyr det at han ønsker og dø han liker ikke livet sitt. Han kjenner ikke frykten sinn.

Det er sikkert ting som du ikke frykter som andre gjør som du ikke forstår hvorfor de er redde.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vil bare presisere at jeg ikke mente at jeg tror du nødvendigvis vil dø. Jeg sier bare at for mange ligger dødsfrykten så dypt, selv om den ikke kommer til syne hver dag. Hvis man tenker evolusjonært er det også ganske logisk.

Men hvis du ikke frykter døden og samtidig er fornøyd med livet ditt, så er jo det flott.

Skrevet

Jeg tror ikke så mange egentlig frykter selve døden, men en frykter det å ikke få lov til å leve lenger. Frykten handler vel mer om å kanskje måtte gi opp livet før man har fått gjort alt man ønsker å gjøre.

Jeg frykter likevel også det som er uungpelig, som at jeg må til tannlegen til slutt. Det kan jo hende jeg får vondt, og det samme gjelder jo døden. Når jeg blir gravid kommer jeg til å frykte fødselen, den er også uungåelig, men jeg kommer likevel til å være redd i forkant. Jeg frykter eksamen i år, den er også uungåelig men jeg frykter den likevel. Ser du ikke noe problem i å frykte det uungåelige.

Dersom man konstant går rundt og kjenner dødsangsten derimot og det hemmer en så bør man sterkt vurdere terapi ja. Hypokonderi er en ekstrem form for dødsangst, som forsøkes å kontrolleres med å finne ut hva man til syvende og sist skal dø av. Men at en hypokonder hører hjemme på lukket avdeling vet jeg nå ikke helt likevel da.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Vel hvem vet kanskje og dø ikke er slutten kanskje det er det.

Skrevet

regner med du ikke har barn da?

for jeg er redd for å dø av den grunn at jeg ikke vil dø fra mitt barn...at han skal vokse opp morløs! at jeg ikke kan være der for han! også fra mine foreldre. . som da mister sitt barn..jeg unner ingen sorgen!

men hvis en bare tenker på seg selv. så er det jo ikke nor problem å dø!

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg syns ikke det er galt å være så glad i livet at man er redd for å dø. Det at man kan gå bort så alt for tidlig kan bli en realitet. Lev til fulle mens man gjør det, et godt motto.

Men redd er jeg, tviler på at de ville hatt meg på lukket avdeling av den grunn. Da ville jeg bare oppta plass som andre har behov for.

Skrevet
det er alt jeg har å si

Ord er så mangt. Har du holdt på å dø noen gang?

Skrevet

Jeg frykter ikke selve døden, selv om jeg helst vil leve. Men jeg frykter det som kan være rundt. Smerter. Men jeg er mer redd for å bli gammel og alene!

Gjest Jenna88
Skrevet
det er alt jeg har å si

De fleste frykter det ukjente, og døden er ukjent. Jeg, personlig, frykter døden litt, men det hemmer meg ikke nevnverdig i hverdagen av den grunn.

Tror det er sunt å være litt redd, ellers hadde en ikke tatt godt vare på livet sitt.

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg har hoppet fra 3 etasje fra ei blokk i en eksplosiv brann, og det var etter dette at jeg utviklet litt angst for å dø. Vil jo så gjerne leve lenger, mye jeg vil oppleve. Men siden jeg lurte døden, jeg kan nesten ikke komme nærmere døden uten å dø, så setter jeg stor pris på livet og de som jeg har rundt meg.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)
Ord er så mangt. Har du holdt på å dø noen gang?

ja jeg druknet nesten en gang. Vist nok skal jeg ha vært død i rundt 1 til 2 minutter før de greide og gjenopplive meg

Endret av Eugene Onegin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...