Kitsune Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Noen sa belgiske vafler, og jeg tenkte amerikanske pannekaker. De ser så gode ut på film, men hvordan lager man sånne? Er det noen som har erfaring som kan fortelle? Hva er forskjellen på norske og amerikanske, smaker de annerledes eller er det bare tykkelsen? Har lyst å prøve en helg jeg har fri..
Suzy Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Denne fant jeg på nett: Amerikanske pannekaker Ingredienser: 2 egg 1 ss sukker 1 ts bakepulver 1,5 dl melk 125 g mel 1/2 ts salt Tilberedning: -Bland det tørre -Bland melk og eggeplommer -Rør dette sammen -Pisk eggehvitene STIVE, og bland det i røra og denn har jeg laget sjøl: 2 1/2 dl hvetemel 1 dl kremfløte 2 1/2 dl lettrømme 1 egg 1 ts bakepulver 1 ss sukker 1/2 ts salt 1/2 dl smør, smeltet Visp sammen alle ingrediensene til en jevn røre. La den svelle i ca 30 min. Stek små tykke pannekaker. Server med sirup, eller honning og mykt smør som er vispet med litt melis. Mitt tips er å kjøpe lønnesirup
Arkana Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Denne oppskriften bruker jeg. Amerikanske pannekaker 300 g hvetemel 4 ss sukker 1 ss melis 4 ts bakepulver 1 ts salt 1 ss revet sitronskall (jeg har pleid å sløyfe dette) 7 ss matolje 2,5 dl kjernemelk (eller skummet kulturmelk) 2 dl melk 2 egg Visp alt sammen. Bruk en svært liten panne. Har du bare en stor panne, tar du enten et lite dl mål eller en stor øse, slik at du kan lage små klatter i pannen. Husk at amerikanske pannekaker er små og tykke! Spises med masse lønnesirup og evt en klatt smør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå