gard Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei Jeg fant linken til denne videoen på et annet reiseforum. Det viser hvor dårlig hygienen er på hoteller i USA. Jeg har aldri tenkt noe over dette men jeg tror kanskje jeg vil ta et ekstra blikk på glassene på hotellrommet neste gang.
~Minni~ Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Nå har jeg faktisk alltid vært litt skeptsik til å drikke av noe annet enn engangs plastglass på hoteller. Men jeg har alltid trodd at jeg har vært litt sær og ikke trodd at det faktisk var en god grunn til å ikke drikke av disse glassene. Fysj og isj... jeg kommer ikke til å bli mer positiv til å drikke av dem nå fremober i alle fall. Tror forresten ikke dette er noe som bare skjer i USA.
ToveM Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 De fleste hotellene jeg har vært på, riktignok i Europa har stort sett plastglass som er innpakket i plast. det virker mye tryggere
Titta Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Ingen hyggelig tanke, men jeg er på ingen måte overrasket. Jeg har jobbet på flere hoteller her i byn både som stuepike og resepsjonist og har vært vitne til en rekke snusk med tanke på hygiene. Ingen av stedene har det vært i organisert form, men hvor enkelte stuepiker har tatt seg den frihet å sluntre unna litt. "Vaske" glass ved å tørke over med Jiff-spray for å få vekk fingermerker osv. fordi en ikke gidder å gå tilbake på kottet for å hente nye glass, "vask" av dusjen/badekar som begrenser seg til å tørke av kranen osv. Ikke kjekt å tenke på, men trolig ganske utbredt. Det er veldig lett for stuepiker å jukse på denne måten, skal litt til for at det blir oppdaget. Kanskje av og til bedre å leve i uvitenhet..
Liset Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 He he... Nå kom jeg faktisk på at når vi var i Miami, så jeg stuepiken vaske koppene på badet. Med bare vann og fingrene ble brukt som oppvaskbørste. Tror jeg har fortrengt den episoden litt..
Gjest Deborah Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Går man litt opp i prisklasse, finner man som regel en meget brukbar standard, verre er det ikke. Skal man betale lite, kan man heller ikke forvente all verden.
gard Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 Hei Et av hotellene i videoen er Sheraton. Dette er en av de dyrere og bedre hotellkjedene så det var derfor jeg ble litt sjokkert.
Gjest Deborah Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Jeg har ikke studert videoen, men det er selvfølgelig meget beklagelig dersom dette også gjelder Sheraton.
Leo Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Jeg tviler på at hygienen er stort bedre på norske hoteller. Jeg tviler også på at man står i stor fare for å pådra seg en rekke mer eller mindre dødelige sykdommer ved å drikke av disse glassene. Bakterier fra andre mennesker finnes overalt og ikke minst på hotellrom. Jeg mener selvfølgelig ikke at glass ikke skal vaskes skikkelig, men mest av alt minner dette om den vanlige krisemaksimeringen fra FoxNews . Går man litt opp i prisklasse, finner man som regel en meget brukbar standard, verre er det ikke. Skal man betale lite, kan man heller ikke forvente all verden. Bildene er på ingen måte hentet fra bunnsjiktet av hoteller/moteller i USA. Det finnes helt klart bedre hoteller/moteller, men det finnes sannsynligvis langt flere dårligere.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Det finnes en helt genial løsning på dette problemet. Kom på det akkurat nå. Vaske glassene selv! Enig i at det ikke bør være nødvendig, altså, men dog
Carebear1 Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Går man litt opp i prisklasse, finner man som regel en meget brukbar standard, verre er det ikke. Skal man betale lite, kan man heller ikke forvente all verden. Fox har også sjekket dyrere hoteller for å se om det er like ille der (link ligger på samme side som den første linken). Det var akkurat det samme der. Tror ikke dette er noe bedre i Europa for å si det slik. Tanken har slått meg mange ganger, da jeg er ganske sær på hygiene. Å få mine mistanker bekrefet var bare til å av!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Hei Jeg fant linken til denne videoen på et annet reiseforum. Det viser hvor dårlig hygienen er på hoteller i USA. Jeg har aldri tenkt noe over dette men jeg tror kanskje jeg vil ta et ekstra blikk på glassene på hotellrommet neste gang. Det der var jammen ekkelt! Heretter vil jeg ha med glass selv samme hvor "fint" hotellet er...tipper de gjør det samme i Norge! Norske hoteller (uansett hvor dyre de er) er også skitne. Rommene, sengteppene, glassene, vegg-til-vegg-teppet...det er skittent.
Liset Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Går man litt opp i prisklasse, finner man som regel en meget brukbar standard, verre er det ikke. Skal man betale lite, kan man heller ikke forvente all verden. Vi bodde ikke akkurat på noe dritt hotell.....
Rainbow Brite Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Har ikke tid til å se på videoen nå, men da jeg hadde arbeidsuke på ungdomskolen for mange herrens år siden, var jeg utplassert på et hotell (kjent kjede i denne delen av verden). Der "vasket" de glassene ved å kjapt tørke over, med tørr klut. Fiks ferdig! Sa i fra til ledelsen, fordi jeg synes det var horribelt, men fikk et enkelt "åja" til svar, hun ble ikke overrasket en gang. Det var tydeligvis helt greit... Kvalmt...
Gjest Gjest Julie Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 Horribel video! Samme hvor flotte hotellene måtte være er det grunn til litt skepsis til hygienen på rommene og kjøkkenet der all fellesmat tilberedes og oppbevares. Selv liker jeg best løsningen med å leie leilighet fremfor hotell. Der er det ofte oppvaskmaskin og man kan kjøpe inn råvarer og tilberede selv. Men må man på hotell så må man.
ESAB Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Ikke bare i usa det er dårlig hygiene. Jeg bodde en gang i oslo plaza og fikk meg litt av et sjokk. Rommet så tilsynelatene rengjordt og fint ut da jeg kom, neste morgen da jeg våknet så jeg at jeg i løpet av natta hadde dratt seng lakenet litt til side, og under dette lå det et annet sengelaken. Jeg stod opp for å rette på dette, og det lakenet under var fullt av hår og hudrester..... uff så ekkelt... jeg ga beskjed, og ei eller annen dame fra respsjonene kom å så på dette, beklaget og skulle ta dette med de som vasket i den etasjen. Jeg fikk også gratis natt da.... men hva pokker betyr det så lenge jeg har ligget i andres hår og hud rester en hel natt. Så pass på folkens, det er slurv på norsk hotell også.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Hmm, tenker tilbake på et hotell jeg har bodd på på Bali hvor vi bare fikk egg til frokost de dagene hønsene i bakgården (som av og til tok seg en tur inn på kjøkkengulvet også...), hadde lagt egg. De ansatte plukket nyverpede egg fra gulvet på kjøkkenet, he,he. Der fantes heller ikke varmt vann på kjøkkenet i leiligheten vår, så koppene ble vasket i kaldt. Og de ansatte ble lykkelige da vi hadde kjøpt oppvaskmiddel, R-E-N klut og kost til å bruke der.... Vi flyttet derfra da det krøp masse maur i sengene våre, fikk liksom nok da! Men sjuke ble vi ikke
Småsmurf Skrevet 25. november 2007 #18 Skrevet 25. november 2007 He he... Nå kom jeg faktisk på at når vi var i Miami, så jeg stuepiken vaske koppene på badet. Med bare vann og fingrene ble brukt som oppvaskbørste. Tror jeg har fortrengt den episoden litt.. Det er faktisk veldig vanlig i mange land... drikker helst av flaska jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå