Gå til innhold

Bra norsk film å gi til engelskmann i gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svogeren min er engelsk og er veldig glad i film. Jeg tenkte jeg skulle gi han en norsk film tekstet på engelsk, eller med engelsk tale til jul. Noen som har noen forslag?Han fikk veiviseren ifjor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du må velge en eneste en...helt klart "Reprise".

Skrevet

Gi ham Fritt Vilt - ikke tvil i min sjel!!

Skrevet

Hva med Elling? Den bør du kunne få med engelsk tekst, i og med at den var Oscarnominert....Den er jo vanvittig herlig, da!

Gjest Gjest_Doris_*
Skrevet

en av de aller beste norske filmene den siste tiden synes jeg er Sønner, en gripende, og litt overraskende film. Norsk film på sitt beste spør du meg!

Skrevet

Jeg synes også Salmer fra Kjøkkenet eller Elling-filmene.

Skrevet

Takk for forslag, men tenker kanskje en film som er litt erkenorsk. Natur, menneskene etc..

Skrevet
en av de aller beste norske filmene den siste tiden synes jeg er Sønner, en gripende, og litt overraskende film. Norsk film på sitt beste spør du meg!

Tror ikke en film om pedofile er noe jeg ville gitt en person som har sine første møter med norsk film.

Hvis man vil ha fjell, fjord, ski og kjernesunn norsk ungsom- hva med Fjols til Fjells :)

Gjest Gjest_Doris_*
Skrevet

Han hadde jo allerede fått Veiviseren jo...

Tror jeg da ville gitt Flåklypa Grand Prix, eller jeg er Dina (mye norsk natur da...)

Skrevet

Villmark :popcorn:

Skrevet

Elling eller Flåklypa Grand Prix.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Jeg ville gått for Eggs eller Salmer fra kjøkkenet. De aller fleste andre filmene som blir nevnt her, er ikke akkurat Norges-reklame, for å si det sånn. (Ikke så bra filmer, med andre ord.)

Skrevet

Synes å huske at Aberdeen var ganske bra. Inneholder en kjøretur på (Hardanger?)vidda.

Skrevet

Skal du ha norsk natur kan vel "Orions belte" være et alternativ. Skal du ha noe om "erkenordmannen" må vel "Norske Byggeklasser" være det riktige.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Kristin Lavransdatter!

Mer "urnorskt" kan det vel ikke bli!?

:fnise:

Skrevet

"Jeg er Dina" viser vakker norsk natur. Men det er ikke akkurat en guttefilm. "Hawaii Oslo" eller "Sønner" passer kanskje bedre? "Budbringeren" er min favoritt. :)

Skrevet

Sier som Suzy: Fritt vilt! Her får du bra norsk natur :)

Skrevet
Skal du ha norsk natur kan vel "Orions belte" være et alternativ. Skal du ha noe om "erkenordmannen" må vel "Norske Byggeklasser" være det riktige.

Hilsen Lille meg

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...