Gå til innhold

Fun light saft.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor sundt/usundt er det å blande Fun light saft i drikkevannet?

Hvis alternativet er at jeg ikke får i meg særlig mye vann - så er det vel bedre tilsette litt smak og så å greie å drikke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel. du har ikke godt av verken fargestoffene eller søtningsmidlene. kan du ikke heller drikke solbær/blåbær/appelsinsaft?

Skrevet

trodde fun light var sunnere jeg ....ikke sukker eller fett .......?? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil ikke si at Fun saft er så mye sunnere, men den inneholder ikke kalorier.

Men den er full av kunstig sukker og fargetilsetninger, så jeg tror ikke den er så mye sunnere... :wink:

Skrevet

Når man vil ned i vekt så teller jo kaloriene da ....tror ikke sunn egentlig var rett ordvalg fra min side .........

så for å omformulere spørsmålet litt : hvis man vil ned i vekt og drikke mye - er da fun light bedre enn vanlig saft å tilsette for å få smak på vannet?

Skrevet

Har du prøvd saft fra Hervik?

De er det ikke tilsetningsstoffer i. Det er jo litt sukker og den holder ikke så lenge men den er veldig god.

Vann med noen appelsin/sitron skiver i er både godt og sundt.

Er du opptatt av å få i deg mer vann, kan du jo gjøre som meg og drikke bare vann når du spiser. Så kan du drikke saft, juice osv. hvis du bare har lyst på noe godt å drikke.

Skrevet

En annen vri for å sette smak på vannet er å presse noen dråper fersk sitron oppi.

Eller legge noen skiver melon i vannet.

Bare å prøve seg fram det, hva man liker.

Kunstig sukker binder vann i kroppen forøvrig.

Vibeke

Skrevet

Obs. Det kunstige søtningstoffet narrer ofte kroppen til å produsere insulin og skaper en sultfølelse slik at du kan risikere å spise mer...

Ha en skive appelsin eller sitron i vannet, sett en mugge i kjøleskapet dersom det er sommer og vannet alltid føles lunkent.

Skrevet

Jeg drikker 2-3 liter hver dag med Fun Light i alle varianter. Synes det er veldig godt samtidig som det er en fin måte å få i seg nok væske på. I tillegg drikker jeg minst én liter vann.

Siden du antakelig vil ned i vekt mener jeg det er bedre å drikke denne saften, når alternativet er å ikke få i seg nok væske.

Man kan ikke drikke litervis med sukkerholdig saft hver dag hvis man vil gå ned i vekt (eller unngå å gå opp i vekt).

Har aldri merket noe til at jeg blir mer sulten av dette. Merker heller at jeg får "skyllet" godt gjennom kroppen fordi jeg drikker nok hver dag. Men jeg vil anbefale deg å drikke noe vann hver dag, spesielt et stort glass om morgenen (før du spiser/drikker noe annet).

• Liker 1
Skrevet

By the way: det å ha en sitronskive eller lime i vannet kan for meg bare sammenlignes med vann, og kan ikke kompensere for "saftsmaken"...

• Liker 1
Skrevet

jeg er veldig glad i vann, så jeg er sikkert ikke så flink til å sette meg inn i problemstillingen..

men for sambo er farris et triks når vann blir "for kjedelig"...

vi er skikkelig farrisoholikere begge to.. :)

Skrevet

Jeg synes Farris også fort blir kjedelig, så av kullsyre-drikker blir det mest Cola Light. Dette er jo veldig individuelt, men de som digger vann, Farris etc er egentlig ganske heldige... :D

Gjest gjest1
Skrevet

Har sluttet å drikke fun Light.

Oppdaget at jo mer saft jeg drakk jo tørstere ble jeg.

Så jeg har gått over til solbærsirup og blåbærsaft.

De trenger jeg ikke blande så sterke.

Skrevet

joda - vann er godt - men jeg har drukket nesten bare vann i mangforldige år (drikker ikke melk ,brus osv)- og da blir jeg kravstor på smaken - og alt vann er ikke godt ..derfor må jeg ha i tilsettning hvis jeg skal få nok i meg ....

• Liker 1
Skrevet

saft er kjempeusunt! det er fullt av e-stoffer og syntetiske søtningsstoffer. dette er ikke bra for kroppen i det hele tatt!

vann er det aller sunneste hvis du vil gå ned i vekt. saft er rene karbohydrater som igjen er sukker som igjen gjør deg fet og daff.

en av dere drikker 2-3 liter med saft om dagen?? herregud! det er jo ikke bra i det hele tatt! tenk deg tennene.. og de søtningsstoffene irriterer bukspyttkjertelen som ødelegger for matlaysten osv...

med andre ord; saft er UTROLIG :evil: usunt! hold dere unna!

vann er jo så godt og friskt!

Skrevet

Det er forøvrig ikke så vanskelig å venne seg til å drikke vann når man er tørst. Sørg for å ha en mugge/flaske i nærheten hele tiden så blir det fort en vane. Eller venn deg til å alltid drikke et glass når du går forbi vasken.

Skrevet

Drikker akkurat nuh noe som heter "Fruitz - Apple in Peach flavour". Vann med smak i sånn tutflaske.

Vet ikke helt hva jeg synes om smaken. Uvant! Tror jeg foretrekker rent vann uten noe smak i lengden. Men - smak og behag. :)

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Herregud, det er da bare litt saft.

Det er jo enkelt å trene av seg saft.

Drikker saft daglig, jeg! :D

• Liker 1
Skrevet
saft er rene karbohydrater som igjen er sukker som igjen gjør deg fet og daff.

umm karbohydrater??

bare en liten opplysning, Fun light inneholder faktisk 0 - null karbohydrater..

Tips til dere som drikker fun light og ikke synes dere burde føle dere så usunne for det, prøv å blande den med farris.. kjempegodt!

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror man ikke skal overdrive om man skal ned i vekt, litt av alt er lov. Ellers sprekker man og går gjerne opp igjen, mer enn man gikk ned. Slanker meg faktisk best når jeg ikke slanker meg.

Vann i en mugge på bordet, med isbiter, gjerne sitronskive. Kjempesunt og friskt. Litt viktig at man drikker vann, det rensker kroppen. Drikker man 2 liter saft, som inneholder E-stoffer osv, får det ikke samme renseeffekten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...