Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg blir sprøøøøøøø!! Vil jo gjerne bli gravid,men er ikke enkelt å planlegge det når jeg ikke vet når eggløsningen er! Eller om jeg har eggløsning i det hele tatt..??? Sluttet med p-piller i mai i år, etter å ha gått på de i 6 år.. da hadde jeg syklus på 28 dager. Første syklus etter p-pillebruk var på 56 dager, 2 syklus var på 73 (!!) dager.. ikke lett å berekne da altså.. vet jo ikke når mensen kommer tilbake!! Noen i lignende situasjon? Kan det hende at jeg ikke har eggløsning i det hele tatt når jeg har så lange sykluser?? Nå treger jeg på at jeg har gått på p-piller i det hele tatt.. :klø:
~Mocca~ Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Du kan jo kanskje begynne med å tempe eller eggløsningsstrips?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg har/hadde samme problem. Laaange sykluser. Jeg fant derimot eggløsning ved å legge merke til utfloden..fikk tydelig eggløsningsslim + litt verk i magen. Kanskje du kan prøve å legge merke til dette? Ellers...hvis du har samleie 3 ganger i uken, vil det alltid være spermier inne i deg som kan befrukte et eventuelt egg som kommer.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hei!! Jeg er også i akkurat samme situasjon som deg, har laaange sykluser nå etter at jeg sluttet på pillen. Sluttet i mars og har hatt så lange som over 70 dager som deg. Merkelig altså, at det skal ta så lang tid før det kommer regelmessig. Og så kjedelig å ikke vite når den kommer, må nesten gå med truseinnlegg hver dag i tillfelle Jeg har tenkt på å begynne på EL-tester for å se om jeg har EL i det hele tatt, så ved neste mens skal eg starte å teste ca 11-13 dager etter siste dag, og se om det blir noe utslag, men kan jo forvente meg å måtte teste i laaaang tid siden syklusene er så lange, og det kan bli dyrt i lengden. Temping har jeg ikke tenkt på ennå, syns hele tempingen virker stressende men samme tidspunkt og slikt. Spes for meg som jobber skift arbeid og er nye på jobb om natten. Det går jo faktisk ikke å teste samme tidspunkt for meg. Til dere som leser dette og har prøvd temping, MÅ en alltid ta det samme tidspunkt hver dag for at det skal bli riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå