Gjest lucky!74 Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Bruker for tiden aberela som gjør at jeg får veldig tørr overhud. Blir ikke pent uansett hva jeg sminker meg med. En bivirkning av aberela er at jeg får røde flekker i ansiktet som jeg gjerne skulle dekket. Den tørre huden synes jo mye bedre med sminke på.. Hva gjør jeg?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Bruker for tiden aberela som gjør at jeg får veldig tørr overhud. Blir ikke pent uansett hva jeg sminker meg med. En bivirkning av aberela er at jeg får røde flekker i ansiktet som jeg gjerne skulle dekket. Den tørre huden synes jo mye bedre med sminke på.. Hva gjør jeg? Hva er aberela?
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 Hei! Har selv veldig tørr hud og det viktigste for min del er å bruke myye fuktighetskrem før jeg sminker meg. Påfør gjerne fuktighetskremen på nyvasket, våt hud, så får du med litt ekstra fuktighet. Smør inn først en gang, la det tørke inn, og så en gang til. Pass på at kremen gir mye fuktighet, ikke så mye olje. Så kan du dekke over det du føler at du trenger å dekke over, evt legge et lag med en dekkende krem med litt farge (evt bare i områdene der det trengs). En del type kremer kan man fint blande ut i hånden med litt fuktighetskrem, prøv deg frem. Til sist synes jeg at mineralpudder legger seg penest på min hud, den blir ikke tørr utover dagen (føler ikke at den trekker til seg fuktighet.) Lykke til :-)
Gjest Gjest_Blue_* Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Bruker for tiden aberela som gjør at jeg får veldig tørr overhud. Blir ikke pent uansett hva jeg sminker meg med. En bivirkning av aberela er at jeg får røde flekker i ansiktet som jeg gjerne skulle dekket. Den tørre huden synes jo mye bedre med sminke på.. Hva gjør jeg? hei bruker selv aberela å blir kjempe tørr å knall rød på halsen, jeg fikk beskjed på apoteket at jeg skulel smøre meg bare på kvelden siden jeg ble sånn, før smurte jeg meg morgen å kveld. men noe jeg lurer på er når blir kvisene borte =S jeg hadde ikke så mye av dem før men etter jeg starta med kremen ser jeg ut som jeg er i tennåra igjen, vet jo at det skulle bli sånn men jeg har vært sånn en mnd nå...
alka86 Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 (endret) Hei Lucky! Har selv tørr overhud, og fet underhud..Det som er viktig for en tørr hud er å tilføre både fukt og fett! anbefaler deg å dra innom en hudpleiesalong og fortelle at du går på aberela, så vet de nok hvilken ansiktskrem som er rett for deg. Selv om du kanskje må betale litt ekstra for kremen, så er det virkelig verdt det! Hilsen hudpleierstudent Endret 13. november 2008 av alka86
alka86 Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Blue... Jeg vet ikke så veldig mye om aberala, men regner med at det kanskje blir verre før det blir bedre,sånn er det ihvertfall med roaccutane ( også medisin mot akne), det bruker kjæresten min. Han har gått på det i snart 1 mnd, men ser ingen forbedringer, så husk at det ofte tar veldig lang tid før slike medisiner begynner å virke. Ser også at dere skriver at dere får røde utslett ved bruk av aberela, vet legen deres om det?husker å ha lest at det ikke skal brukes ved betennelsesreaksjoner i huden (røde utslett, kløe, irritasjon)..men som sagt, jeg er ingen ekspert på dette, dere vet sikkert mer om det enn meg
Maryell Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Jeg har også tørr hud og har begynt med Decleor, mirakuløst spør du meg. Oljen og nightbalm'en er helt fantastisk! Bruker ellers rensemelk, tonic, øyekrem og maske derifra. Ny hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå