Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Håper inderlig at noen kan hjelpe meg! Holder på og skal ordne noe til en bursdag - en t-skjorte skal lages og tekst skal printes og strykes på. MEN, så fikk jeg problemet - teksten blir jo speilvendt! Noen som vet om tekst kan speilvendes ved utprinting sånn at det blir riktig når det strykes på? Setter stor pris på all hjelp!
tuji Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Dette har jeg også spurt om en gang her inne, men fant ikke ut av det. Håper noen vet...
pøbelsara Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 De fleste printere kan stilles inn på "Speilvend tekst". På min nåværende printer klikker jeg på "print" - når vinduet for utskrift åpner seg, så går jeg inn på "avanserte innstillinger", og finner "speilvend tekst" der. Jeg vil tro at du kan velge dene funksjonen på samme sted som du velger ensidig eller tosidig utskrift, liggende eller stående utskrift etc. "Hjelp"-funskjonen er ellers ganske flittig brukt her i huset....er ikke spesielt kyndig på data!
Vilya Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Har du en funksjon i Word som heter "flip" eller noe lignende?
Kamikatze Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 (endret) Legg tekst til grafikk i et bildebehandlings- eller tegneprogram, slik at du kan lagre det ferdige resultatet som et bilde. Derfra er det en smal sak å speilvende ved å høyreklikke på miniatyrbildet. Alternativ to er å velge fil > utskriftformat > innstillinger i det programmet du laget motivet, og se under avansert>skriverinnstillinger om du finner en speilvendingsfunksjon (mirror) som du kan slå på, om det nevnes lenger oppi her. Du må kanskje lete litt etter den, men de fleste skrivere skal ha den. Lykke til! Endret 8. november 2007 av Kamikatze
Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Nå er jeg oppgitt her jeg sitter - finner ingenting på utskriftformat som har med speilvending å gjøre - jeg blir GAL!!!!!!!!!! Har en Canon Pixma 4200 - what the hell shall I do!!!!!!!!!!!
Toro Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Nå kjenner jeg ikke til alle printere, men jeg er ganske sikker på at dere har et valg i utskriftsalternativene som gjelder utskrift for stofftrykk. Da vil printeren skriver speilvendt. Let i menyen for papirkvalitet. Mener det var der jeg fant det for min Canon printer.
Amalie_85 Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Jeg har nesten ingen funksjoner på min skrivemaskin, men programmet på dataen kan speilvende. Skriver jeg i word kan jeg speilvende teksten der. Eller som noen nevnte, lage det i paint f.eks som et bilde så vende bilde der!
Gjest BBB Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Regner med at du ikke har photoshop? Du kan laste ned et bildebehandlingprogram som heter Gimp, og dette programmet har denne speilvendingsfunksjonen innebygget. Dette er dog et nokså avansert program så dersom man ikke er så datakyndig, så kanskje paint.net er et alternativ..
Gjest bbb Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Image -> Rotate Canvas -> Flip Horizontal Men det skal jo bare å være å gjøre dette når man skriver ut teksten med hvilket som helst program som andre sier her...
tuji Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 JEg får det i hvert fall ikke til på jobb. Vet ikke om det har noe å si at det er et nettverk som deler samme skriver.
Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Jeg fant ikke funksjonen på skriver. Så det ble til at jeg lagret teksten i Paint og vendte den vannrett der - gikk så fint atte! Tusen takk for hjelpen til dere ALLE!
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Gikk inn her og sjekka i dag, fordi jeg lurte på hvordan man speilvendte tekst for å skrive ut på t-skjorteoverføringsark. Fant til slutt ut at på skriveren kunne jeg velge hvilken arktype jeg skulle bruke, og krysset av på t-skjorteoverføringsark; og da speilvendte teksten seg automatisk. Til opplysning for andre som lurer på det samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå