Gå til innhold

De 7 dødsyndene

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg liker ikke Cristopher Skau, men synes han må få lage det han vil på tv uten at noen skal forsøke å sensurere det bort. At annonsører velger å ta bort sin reklame er deres sak, men at de gjør det fordi en kristen Sæle oppfordrer til det synes jeg blir for dumt. Men til tross for alt dette; kommer ikke til å se programmet, kommer ikke til å boikotte noe. Er så heldig at jeg har andre kanaler og en avknapp om ikke noe annet heller faller i smak... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg boikotter! Så mye elektronikk og byggevarer som kjøpes her i gården, går de nok konkurs i morgen den dag...

Skrevet

Jeg synes det var utrolig bra jeg... Lenge siden jeg har ledd så mye...

Skrevet

men, selv om kristenfolka tar æren for at annonsører trekker seg så betyr vel ikke det at de trekker seg pga kristenfolket?

jeg har ikke lest et eneste sted at de tekker seg pga press, men har lest at de ikke ønsker og forbines med et slikt program, noe de faktisk har sin fulle rett til, det er faktisk de som betaler for reklamen sin.

i følge tv2 er de fleste anonsører bevist på vilken programer de vil eller ikke vil vises i forbindelse med og det skjer ofte, men pga kristenfolkets hyle kor og medias evne til og vri ting har denne saken blitt slått stort opp.

trur faktisk ikke noen av de som trekker seg frykter noen få kristene som prøver og skrike høyt....

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)
- Vi har aldri fått så mange klager fra kunder på så kort tid. Dette er vi tvunget til å ta på alvor, sier kommunikasjonsdirektør Trond Bentestuen i Expert.
-Aftenposten

Vil vel kanskje si at det høres ut som om de har bestemt seg på bakgrunn av presset!?

Og hvor har du lest at tv2's annonsører er veldig bevisst på hvor reklamen handler. I følge aftenposten:

Det er TV2 som vanligvis plasserer reklamene i et vilkårlig program på vegne av annonsørene, men annonsørene kan altså reservere seg mot spesifikke programmer.

Og hvis annonsørene først trakk seg etter press, så skjønner du kanskje hvorfor jeg reagerer? Hvis de derimot trakk seg pågrunn av innholdet i programmet har jeg ingenting i mot det, men kan ikke si at jeg har sett noe som tyder på det.

Endret av Wolfmoon
Gjest =tentacle=
Skrevet
Hvis de kristne ikke liker programmet - kan de ikke bare la være å se på det da?? Det er jo ikke verre. Jeg er ikke kristen, jeg har ikke noe problem med at programmet sendes. Jeg synes Schau er utrolig irriterende, derfor lar jeg være å se på det, men om -andre- har lyst til å se det er da ikke noe jeg har noe med! Dette føles bare som om kristenfolket prøver å tvangskristne hele landet. Ingen skal få lov til å se noe ukristelig, fysjameg, moralsk forfall, osv. For å sitere Valla: "Eg spyr".

Jeg har heller ikke noe med hvilke produkter andre velger å kjøpe, og hvilke verdier et selskap vil assosiseres med. Det står dem fritt til å boikotte det de ikke vil ha. Jeg vil ikke se Schau som blir slikket av en "thaigutt" (håper virkelig at det var en snakk om en voksen mann og ikke en gutt, og jeg vet ikke hvem jeg skal håpe på er den som har valgt å omtale vedkommende som "thaigutt") på TV, og ser ikke at det er noe galt i å la en slik aversjon ha konsekvenser for ens forbruk av TV-kanalen, sponsorer osv.

Skrevet

Nå er det blitt så mye blest rundt programmet at det sikkert er flere som vil se på enn forrige uke. Det er nok mang en reklamemann/kvinne som ser at deres reklame vises når så mange øyne er rettet mot skjermen... Regner med at reklamepausen før og etter programmet et fylt opp både av de som ikke brys seg om hvilket program deres reklame sendes i forbindelse med, samt de som virkelig vil at deres reklame sendes i forbindelse med nettopp det programmet.

Hvem går vel rundt og husker på reklamen før og etter Idol eller Skal vi danse??

Skrevet
Jeg har heller ikke noe med hvilke produkter andre velger å kjøpe, og hvilke verdier et selskap vil assosiseres med. Det står dem fritt til å boikotte det de ikke vil ha. Jeg vil ikke se Schau som blir slikket av en "thaigutt" (håper virkelig at det var en snakk om en voksen mann og ikke en gutt, og jeg vet ikke hvem jeg skal håpe på er den som har valgt å omtale vedkommende som "thaigutt") på TV, og ser ikke at det er noe galt i å la en slik aversjon ha konsekvenser for ens forbruk av TV-kanalen, sponsorer osv.

Det står også oss fritt å boikotte Expert etc. for deres ettergivenhet for kristenfundamentalister. Snakk om å drite på draget når de fleste i dette landet ikke har spesielt mye til overs for ekstremister som de i Norge idag.

Forøvrig var "thaigutten" over tredve år gammel.

Skrevet

Jeg synes vanligvis schau bikker grensen fra morsom til bare ekkel, men dette programmet var faktisk kjempemorsomt, og jeg kommer til å følge med fremover!

Jeg synes det er en uting at annonsørene lar seg presse til forsøk på sensur av religiøse fanatikere (samme hvilken religion det er snakk om).

Ja til ytringsfrihet i Norge! Hvis noen sender noe jeg ikke liker så lar jeg jo bare være å se det, fatter ikke hvorfor det skal være et problem! Søppel-tv som hotel cæsar byr meg i mot, men det er da ingen som tvinger meg til å se det!

Skrevet

her står det igjen klart at det er innholdet annosørene reagerer på, ikke hva kristenfolket sier de skal mene, slik enkelte påstår.

Samtidig er det klart at også andre aktører som Coca-Cola og Lilleborg ikke blir å se i forbindelse med «Dødssyndene».

- Vi står ikke på sendeplanen i forbindelse med seinere programmer, men har valgt å reservere oss for kommende uker uansett. Når forbrukermassen som reagerte på programmet ble så stor, så ble dette veldig utfordrende for oss. Man blir nærmest presset opp i et hjørne, der hverken den ene eller andre avgjørelsen smaker fugl, sier Solfrid Flateby, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca Cola, til Dagbladet.no.

at anonsørene er beviste er vel noe alle veit? du vil ikke anonsere før og etter et spesielt program men ønsker kansje både før og etter et annet program.

trudde det var noe de fleste viste jeg da men.

du er ikke interesert i og betale for reklame før et program som ikke retter seg i mot de du prøver og nå med reklamen din, derfor kan du bestemme når du vil ha reklamen sendt...

Gjest milkyway
Skrevet

I dag skal jeg sjekke ut dette forferdelige programmet. Håper det er så oppsiktsvekkende og grusomt som folk skal ha det til :-D

Gjest Blondie65
Skrevet
Når forbrukermassen som reagerte på programmet ble så stor, så ble dette veldig utfordrende for oss. Man blir nærmest presset opp i et hjørne, der hverken den ene eller andre avgjørelsen smaker fugl, sier Solfrid Flateby, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca Cola, til Dagbladet.no.

ATV: hvem er denne forbrukermassen som reagerer så heftig? Tror du det er andre enn kristenfolk som har giddet å ringe for å klage?

Det er et faktum at Finn Jarle Sæle fronter en kampanje for å presse det de mener er "syndfulle" programmer av banen. At enkelte annonsører SELV velger å ligge langt unna et program de ikke liker er en helt annen ting.

Skrevet

Skal jeg boikotte leverandører, så må det mer til grunn enn at de trekker sine annonser pga press fra en gruppe. Bryr meg ingenting.

Skrevet
Skal jeg boikotte leverandører, så må det mer til grunn enn at de trekker sine annonser pga press fra en gruppe. Bryr meg ingenting.

Uenig. Hasta la vista, expert.

Gjest Nedfall
Skrevet
I dag skal jeg sjekke ut dette forferdelige programmet. Håper det er så oppsiktsvekkende og grusomt som folk skal ha det til :-D

Jeg så det første programmet, syns ikke det var så veldig skrekkelig. Men etter at kristenfolket har blitt så jævla sure, skal jeg IHVERTFALL fortsette å se det !

...de eneste de tullingene oppnår med protesten sin er å gi programmet mer mediaomtale, og dermed flere seere. Det var kanskje ikke helt etter hensikten.. ? :sjarmor:

Gjest Nedfall
Skrevet
Uenig. Hasta la vista, expert.

Jeg handler ikke så mye der uansett, så jeg kommer bare til å gjøre mindre endringer.. :)

Elkjip er uansett bedre på pris..

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg så det første programmet, syns ikke det var så veldig skrekkelig. Men etter at kristenfolket har blitt så jævla sure, skal jeg IHVERTFALL fortsette å se det !

...de eneste de tullingene oppnår med protesten sin er å gi programmet mer mediaomtale, og dermed flere seere. Det var kanskje ikke helt etter hensikten.. ? :sjarmor:

Jeg har tenkt samme tanken ... :D

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Jeg har tenkt samme tanken ... :D

Jeg vurderer faktisk om jeg ikke skal skru på tv'n når programmet kommer. Da blir jeg vel registrert som seer? Har ikke tenkt å se på da men ;)

Skrevet

Okai, så tramper han der mediagnomen på alt som kristenfolket tror er hellig, og så skal de attpåtil måtte sponse de som produserer den spekulative smørja, som egentlig bare er laget for å provosere de skumle kristne... Jajaja, dere kan jo prøve å overbevise dere selv om at den der umotiverte hevntørsten deres etter folk som velger å tro på noe annet enn dere, ikke er trangsynt.

Nå handler jeg ikke på elkjøp uansett mer, ettersom de aldri har de billigvarene de annonserer, uansett. Men en mye bedre modell, som koster det dobbelte. Og har en kundeforakt som tilogmed den svarteste mørkemann fra det mest regntunge pietistiske vestlandske bedehus ville misunnet dem.

Men hva har egentlig kristenfolket gjort dere, som gjør at de fortjener deres forakt i så stor grad, at de skal måtte finne seg i alt dritt som blir slengt mot dem, mens dere selv går i fistel fordi noen tror noe annet enn dere? Ja, bortsett fra ateister, muslimer hinduer, og for ikke å snakke om de kule buddistene.

Sannheten er at hele programkonseptet er en eneste bedriten og depressiv suppe, som spekulerer i å trampe på anstendige menneskers personlige tro, for å skape seertall. Vel, han greide å lure meg en gang. Men dritt er dritt, uansett hvilket livssyn man måtte ha.

Skrevet

selv om kristenfolket tar æren for at noen annonsører ikke vil ha reklamen sin i nærheten av programet, så betyr ikke det at det er ut i fra press av de kristene de gjør det.

ekspert sier de ikke vil forbines med den type programer, og det er de som faktisk bestemmer når de vil ha reklamen sendt, skal ikke de som betaler dette få låv og besteme når det skal sendes?

de sier også bat de ser reaksjonen i fra folk "på gata" og tar det til seg...

trur ikke de bryr seg så utrolig mye om noen få kristene sier de ikke vil handle der på noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...