Gå til innhold

Hjelp, håret mitt er helt håpløst!

Anbefalte innlegg

Gjest BadHairDay

Nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre, håper det er noen her som kan hjelpe meg!

For det første har jeg tørr hodebunn/flass. For det andre er håret mitt tykt, grovt og brusete og gjør stort sett akkurat som det vil. Har skulderlangt oppklippet hår nå, og det funker ikke særlig bra. Ser bare bustete og ustelt ut med mindre jeg bruker glattejern., men det sliter jo ganske mye på håret. Har også endel strittende småhår som følge av dette. Prøver å spare det lengere, fordi håret faktisk ser bra ut når det er langt, men det tar tid. Kort hår er ganske uaktuelt, fordi håret i nakken pga hverver står rett ut hvis det er kortklippet. For det tredje er jeg begynt å bli ganske grå - det ligger til familien at vi gråner tidlig - så jeg må farge håret/etterveksten jevnlig.

Hvilke produkter/produktkombinasjoner kan jeg bruke for å få orden på alt dette? Altså motvirke flass, bevare fargen og mykgjøre håret og dempe brus.

Foreløpig er det eneste som hjelper å ha håret i hestehale og bruke masse paste, spray og hårspenner for å holde på plass ulike hårlengder og glatte ned alle småhårene som stritter. Men det er jo ikke så bra i lengden, og ikke er det så innmari pent heller.....

Fortsetter under...

Gjest BadHairDay
Høres ut som du rett og slett bør ta turen inn til frisøren! :)

Kan jo tynne ut håret litt for det første, så kan frisøren evt. anbefale kur o.l.

Et frisørbesøk er nok ikke til å unngå, men det er alltid ok å høre andres erfaringer med ulike produkter etc. Det med tynninga av håret er forøvrig litt av problemet, jeg fikk gjort det hos frisøren sist, men det gjør bare at håret rett og slett ser bustete ut. Hvert enkelt hårstrå er veldig tykt og stritt, og erfaringsmessig ser håret mitt bedre ut når tyngde og lengde får gjøre sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...