Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere begynnt å drikke julebrus eller spise pepperkaker?

Jeg pleier ikke begynne før slutten av november jeg, men nå er det ikke fullt så lang ventetid igjen. For meg er noe av kosen at dette kun er i jula. Hadde de hatt julebrusen i butikken heile året hadde det jo ikke vært no stas.

:nisse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julebrus drikker jeg ikke, men pepperkaker hadde jeg nok smakt på om det hadde blitt satt frem ja. :-)

Og jeg har allerede begynt med julemarsipanen.. *gliser*

Både julemarsipanen og julesjokoladen (til nidar) spises allerede, da det jo er nå den er fersk. :fnise:

Skrevet

Kjøper ikke selv noe julegodt før i desember, men blir jeg tilbudt en pepperkake eller en marsipanbit, så ... :spise:

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg har allerede drukket julebrus, spist flere små marsipangriser og pepperkaker. Klarer ikke vente når det har kommet til butikkene!

Skrevet
Jeg har allerede drukket julebrus, spist flere små marsipangriser og pepperkaker. Klarer ikke vente når det har kommet til butikkene!

Begynte i slutten av oktober, straks det kom i butikken. Litt av sjarmen er jo å nettopp kjøpe det når det kommer inn i butikken.

Skrevet

Jeg venter til 1. desember for ikke å oppmuntre handelstanden til å starte julen i oktober. Synes det er galskap.

Skrevet

Kjøpte årets første boks med pepperkaker i går. Det var godt, som en liten forsmak på julen:) Ungene syns det var storstas:)

Skrevet

Jeg er total avholds til alle julegodter til 1.desember.. :nisseblunk:

Jula er spesiell for meg og begynner ikke før desember :)

Skrevet
Jeg venter til 1. desember for ikke å oppmuntre handelstanden til å starte julen i oktober. Synes det er galskap.

Enig. Juleting holder man seg vekke fra til 1. desember. Når de begynner så tidlig er det jo mindre stas med hele opplegget. Omtrent som å ha pannekaker hver dag... Jeg vil -glede- meg til tingene kommer, og så er det mer stas med julebrus i desember siden det -bare- er i desember man har lov til å drikke det. NEI til julesnop i butikkene før desember!

Skrevet

Jeg synes egentlig det er ok at de begynner å selge det jeg, men det betyr ikke at jeg lar fristelsen ta ovehånd. Synes det er kjempekos å gå i butikkene og se at de har begynt å gjøre i stand til jul, og bare glede meg kjempemasse. Og så skal det jo være sagt at det ville vært ekstremt vanskelig for butikkene å ta fram alt julestæsjet natt til første desember, de skal jo ha folk til å gjøre dette også, og det er ikke rent lite arbeid. Jeg vet ikke om noen har lagt merke til det, men de gjør det faktisk gradvis og innimellom...

Jeg spiser julegodt i spesielle situasjoner fram til desember, smakte for eksempel litt pepperkake da jeg laget hus til pepperkakebyen (det må jo være levert i midten av november...) Sier ikke neitakk hvis jeg ble servert det heller, men jeg utsetter mesteparten til desember. Først i desember lar jeg det ta av, begynner å finne fram julebrus og pepperkaker når jeg ser på film med sambo om kvelden og sånn.

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet
Slik en god holdning!

Dette gjelder for meg også. Og jeg vedder på at det er langt mere stas for meg når jeg kan drikke den første julebrusen eller spise marsipan den 1. desember, fordi jeg har gledet meg så lenge

:)

Jeg kjøpte pepperkaker og julebrus i oktober. Syntes det var kjempestas. Blir kjempestas å åpne julekalender i desember så sånn sett er det alltid noe å glede seg til. Jula kan ikke brukes opp, derfor er det bare å nyte den.

Skrevet

Jeg kjøper ingenting før desember. Kjøpekaker/-kjeks spiser vi ikke uansett, men jeg må innrømme at jeg har prøvebakt 2-3 julekakesorter allerede for å se om det er noe jeg vil lage til jul.

Skrevet

Jeg har smakt pepperkaker, men ikke kjøpt selv. Julebrusen og marsipanen må vente til desember før den kommer i hus.

Skrevet

Nei og nei, herreguden! Dere må jo vente til desember! Fysj og fy.

VENT TIL ADVENT!

Skrevet
Jeg synes egentlig det er ok at de begynner å selge det jeg, men det betyr ikke at jeg lar fristelsen ta ovehånd. Synes det er kjempekos å gå i butikkene og se at de har begynt å gjøre i stand til jul, og bare glede meg kjempemasse. Og så skal det jo være sagt at det ville vært ekstremt vanskelig for butikkene å ta fram alt julestæsjet natt til første desember, de skal jo ha folk til å gjøre dette også, og det er ikke rent lite arbeid. Jeg vet ikke om noen har lagt merke til det, men de gjør det faktisk gradvis og innimellom...

Jeg spiser julegodt i spesielle situasjoner fram til desember, smakte for eksempel litt pepperkake da jeg laget hus til pepperkakebyen (det må jo være levert i midten av november...) Sier ikke neitakk hvis jeg ble servert det heller, men jeg utsetter mesteparten til desember. Først i desember lar jeg det ta av, begynner å finne fram julebrus og pepperkaker når jeg ser på film med sambo om kvelden og sånn.

Jeg forventer ikke at alt plutselig skal dukke opp helt magisk av seg selv 1. desember. Jeg kan leve med at de begynner siste uken i november. Det er virkelig ikke nødvendig å begynne i midten av -oktober- for å få ting på plass, dog...

Jeg liker også å gå rundt og glede meg til jul, men når de begynner alt i oktober blir gleden rett og slett litt borte allerede før julen kommer... Blir drittlei å vasse rundt i nisseting og engler og julemotiver i over to måneder.

Skrevet

Jeg prøver å vente til 1. desember, hvertfall siste uken i november, føler julestemningen ikke blir helt den samme om man spiser julegodt i 2 måneder på forhånd, da blir det ikke helt det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...