Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å spørre om hun vil gå ned i vekt for meg ???

Har møtt en kjempetrivlig jente, som jeg har masse til felles med. Hun er veldig søt og hyggelig, MEN... Hun har desverre en god del kilo for mye :-(

Jeg skulle så gjerne vært like betatt av henne som hun er av meg, men får en sperre i hodet av "alt det ekstra".

Hva skal jeg gjøre??

La henne være og håpe at hun finner noen som liker henne slik hun er, eller kan jeg ta det opp med henne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å ha det klart: - er det snakk om 3 kg overvekt, eller 30 kg?

Hvis det er snakk om sykelig overvekt, så forstår jeg bekymringen din. Ellers ikke.

Skrevet

Tror du nærmer deg et tabuområde nå. Hadde du vært en kvinne og kjæresten din var mann, ville du sikkert fått masse gode råd om felles joggeturer, oppskrifter på sunn og slankende mat, med mer. Men siden du er mann og hun er kvinne, kommer du garantert til å få masse pepper for denne tråden... At en jente veier for mye eller har stygge pupper er vel de to tingene det ikke er "lov" til å mene noe om for menn...

Og til spørsmålet ditt: De fleste kvinner som veier for mye er klar over det selv, og ønsker å gå ned i vekt. Hvis du forteller henne at du har problem med å bli forelska eller tenne på henne fordi hun veier for mye etter din smak, vil hun sansynligvis bli veldig lei seg uten at hun blir noe tynnere av den grunn. Og jeg drister meg til å mene at hvis det er vekta som gjør at du ikke blir forelska i henne, tror jeg du like godt kan avskrive henne først som sist, og se deg om etter ei du liker på alle mulige måter. Det kan godt hende at hun kan gå ned i vekt, men jeg kan ikke se for meg at det er noe du kan påvirke.

Mange menn syns det er flott med store kvinner, mange menn syns kropp og vekt er sekundært og blir forelsket uavhengig av om ikke målene tilsvarer ett eller annet ideal. Det er også mulig at du rett og slett aldri vil bli forelska i henne uansett, og at du kanaliserer det på vekta fordi hun ellers er en du i teorien kan se deg sammen med.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Klart det er lov. Men om det er lurt er en helt annen sak

Skrevet

Jeg hadde blitt lettere fornærmet hvis samboern å noe som helst punkt hadde nevnt noen om at jeg burde gå ned i vekt uten at jeg hadde nevnt at jeg følte et behov for det først! Og hvis han skulle sagt noe om det da, vet han å trå forsiktig og ikke bare si det ut uten hensyn for noen ting...

Skrevet (endret)

Jeg er og interessert i å vite hvor mye dette er snakk om. Er det 30+ kg, er ikke det gjort over natten det trenger knallhard disiplin, mye jobbing over et lengre tidsperspektiv.

Er det snakk om en 10- kg Vet jeg ikke helt om jeg synes dette er berettiget. ( Dette kan jo gå greit, og gå seg til selv, om du drar henne med og er aktiv og sunn med henne)

Tenner du ikke på henne, må du stille deg selv det spørsmålet om du noensinne kommer til å gjøre det? Og om du er villig til å være der for henne mens hun jobber med å gå ned i vekt, om du vil ofre lørdager med øl og potetgull til fordel for gulerøtter og vann.

For det er saken. Du kan ikke kreve det uten å være med på å hjelpe. Du kan ikke sitte og meske deg, men allskens mens hun sutter på en gulerot. :) hihi Da må du ta henne med på joggeturer, dra henne med på treningsstudio, lage sunn mat til dere begge osv.

Så ja det er opp til deg, vil du vente på henne og støtte henne på veien, eller skal du vente til hun er tynn nok for deg? Er svaret det siste, synes jeg du skal finne ei som du tenner på, som ikke må gjennom en forandring, før dere kan ha sex og tenne på hverandre like mye.

Endret av jannamor
Gjest Britt Banditt
Skrevet

Du kan risikere å såre henne skikkelig hvis du nevner det for henne.

Men du kan jo få henne med på turer og sånt? Uten å nevne slankedelen av det.

Skrevet
Hva skal jeg gjøre??

Jobbe med deg selv for å bli kvitt ditt eget umodne syn på kvinnekropper.

..., eller kan jeg ta det opp med henne??

Det synes jeg ville vært en særdeles dårlig idé.

Skrevet

det eneste jeg tror du hadde oppnådd med det,måtte ha vært å ødelegge hele selvbilde hennes.

hvorfor ikke ta a med på kule ting som f.eks klatring eller salsakurs eller noe? det er jo en morro måte å holde seg i form på...

Skrevet

Men du får sperrer for å bli sammen med henne fordi hun er for tykk. Hva om dere blir sammen og det blir dere to og hun blir gravid? Hva med om hun blir syk og umobil i en periode og legger på seg? Hva med om hun blir deprimert i en periode og trøstespiser? Hva om hun må på medisiner som forandrer forbrenninga og gjør at hun legger på deg?

Om hun tar av seg nå for deg, så vil hun hele livet føle press for å vre tynn for å tilfredsstille deg, og det er ikke et godt utgangspunkt for et forhold. Hun vil nok heller ikke kunne være slik huner nå hele livet, ting skjer sik at man forandrer kropp i løpet av et liv, og om du ikke klarer å tenne på henne når hun har for mye på kroppen så er sjangsene store for at du ikke vil tenne på henne i perioder senere i livet også.

Du har lov å mene at du ikke tenner nok på henne, men jeg vil nok anta at dersom du var skikkelig tiltrukket av henne hadde du sett forbi dette, så jeg tror rett og slett ikke at du liker henne godt nok jeg. Hadde du gjort det hadde disse kiloene ikke væt et problem.

Så dette er noe du bør finne ut av. Kjenn etter på følelsene dine skikkelig, og kjenne om du kan klare å sattse på henne uavhengig av hvordan hun ser ut. Om du er helt ærlig og ikke kan dette så er du ikke nok tiltrukket av henne. Dette er sikkert ike så kjekkt å innrømme, men sånn er vi bare. Det er lett å skylde på at det er utseende som er galt, men egentlig er det bare følelsene som ikke er sterke nok, slik at vi legger merke til utseendet. Var følelsene sterke nok hadde du ikke sett de kiloene. I alle fall ikke så tidlig i forholdet.

Skrevet

Du kommer ikke til å bli forelsket i henne hvis bare hun slanker seg. Hvordan vet du at hun er misfornøyd med kroppen sin, og hvordan kan du forlange at hun skal slanke seg for din skyld - sånn at du KANSKJE blir betatt av henne?

Dette er å starte et forhold i feil ende...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ville aldri vurdert et forhold til en som i utgangspunktet ikke kunne like kroppen min. Sier du fra, sabler du bare ned hennes selvtillit for noe som likevel neppe blir en suksess.

Skrevet

Blir skremt av det du skriver. For hennes del bør du bare dra fra henne og finne deg en barbie dukke.HUN fortjener bedre enn en "kanskje blivende kjæreste" som tenker sånn. :kjempesinna:

En ting er visst du blir sammen med ei dame som etter 2 år har lagt på seg 30 kg. Men det er såvidt en får lov til å si noe da engang!En skal være VELDIG forsiktig med å snakke om sånne ting. Det er faktisk ikke alle som KAN gå ned i vekt å bli der. ..

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja det kan du vel gjøre, høres ut som en glimrende ide. Da blir hun kjempehappy for at du har tatt avgjørelsen for henne om å gå ned i vekt! :ironi:

Har møtt en kjempetrivlig jente, som jeg har masse til felles med. Hun er veldig søt og hyggelig, MEN... Hun har desverre en god del kilo for mye :-(

Jeg skulle så gjerne vært like betatt av henne som hun er av meg, men får en sperre i hodet av "alt det ekstra".

Om du ikke er betatt av henne bare på grunn av noen kg, så gjør hun vel alt for at du skal bli det tror jeg, sånn at du kan bli like glad i henne som hun er i deg! :ironi:

Hva skal jeg gjøre??

La henne være og håpe at hun finner noen som liker henne slik hun er, eller kan jeg ta det opp med henne??

Du må jo selvsagt ta det opp med henen1 Noe annet er absurd! :ironi:

Skrevet

Om du skal la være å heller håpe på at hun finner noen som liker henne slik hun er? Tror du ikke hun kan finne noen som liker henne bare fordi hun har noen kilo for mye? Tror du du er det eneste alternativet hun har for å finne lykke?

Nei la henne slippe å være sammen med en som ikke er glad nok i henne du. Takk for deg så kan dere begge finne partnere dere er tiltruket av og som tiltrekkes av dere. Jeg tror egentlig hun kommer til å klare dette lettere enn deg, for du ser ikke etter de riktige kvalitetene.

Skrevet

Men jeg synes ikke det er noe galt i å ha preferanser for hva man tenner på - noen kjefter på trådstarter for at han er for utseendefiksert, men han kan jo ikke styre hva han tiltrekkes av.

MEN han kan ikke kreve at andre skal forandre seg etter hans smak!

Det er ting jeg tiltrekkes mer og mindre av, men jeg går ikke rundt og sier "du har fin personlighet, men kan du ta noen rumpeøvelser, for jeg liker ikke menn med slaskerumper"?

Enten så tiltrekkes man av personen eller ikke.

Skrevet

Visste TS kom til å få pepper for denne tråden..Han var jo bare ærlig og sier han liker jenta, men at det er noen kilo for mye. Og da tror jeg ikke det er snakk om 3kg, men litt mer. Og han ber kun om råd, og det virker som han har lyst til å gi henne en sjanse til tross. Men har merket meg at folk her inne er flinkere til å kjefte enn å prøve å hjelpe til.

Og jeg tror det er MANGE løgnere her inne om de påstår at overvekt ikke betyr noe i valg av partner. Om TS selv er opptatt av å holde seg i form og er glad i aktiviterer, går det ann å foreslå at de går turer sammen( ble bedre kjent også), dra på skitur m.m . Synes ikke Ts skal fortelle henne at hun er overvektig, for all del. Men om hun tenker tanken på å gå ned selv( noe som mange jenter med noen kilo ekstra gjør, som meg selv), så hadde jeg synes det var veldig gøy og motiverende å komme seg ut å finne på ting med en mann som er interessert i meg.

Skrevet (endret)

husker ikke om noen andre har sagt dette i denne tråden eller om det er sagt i en annen tråd.

Dette er kvinneguiden. Dette forumet består av 94% kvinner. Dvs at en hel haug med kvinner leser dette, og føler seg truffet over dette og naturlig nok tar vi kvinnens standpunkt. Hvis ts hadde utgitt seg for å være kvinne, og hennes kommende kjæreste hadde for mange kilo ekstra, og spurte oss om råd.

Da ville svarene her vært anderledes. men det er vi vel alle klar over.

man skal trå varsomt - veldig varsomt når man snakker om kvinners vekt ;) elles har jeg allerede skrevet innlegg, om hva jeg synes er en god plan.

Endret av jannamor
Skrevet

Hva skal jeg gjøre??

Hva du skal gjøre ??? Tass deg videre du....

Klarer du ikke godta henne for den hun er, så er ikke dette riktig. Og da selvfølgelig lite å satse på.

Skal hun absolutt ta av noen kg, så skal det være hennes eget initsiativ. Skjønner du ?

Hadde du bedt meg ta av noen kg fordi at du helst hadde sett at jeg gjorde det. Så ville du garantert ha fått et tupp bak.

Hvis jeg skulle ha tatt av noen kg, så hadde det vært for min egen del. Ikke fordi at noen andre hadde ønska det.

Gjest Rådgiveren
Skrevet

Hva skal jeg gjøre??

Du har nettopp spurt det mest politisk ukorrekte spørsmålet du kan spørre på KG. Anbefaler deg heller å spørre på et annet forum, eller å stille spørsmålet på nytt, hvor du later som du er dame og kjæresten din er mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...