Gå til innhold

Ny nettside for billig mineralsminke

Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Gjest Lacuna

Jeg er enig med *lucky*; forsøk videre. Det kan tenkes at foundationen gjør huden din tørrere, så du får en ubalanse. EarthGlo skal visstnok være bismuth-fri, men du kan jo reagere på andre ting i den.

De mindre, ikke så kommersielle merkene er faktisk renere og inneholder færre ingredienser enn de merkene som er mest kjent (dvs. andre enn ID, GloMinerals, Jane Iredale og den andre bunchen), men du kan jo reagere på andre ting i den for det. Forsøk å kutte helt til huden er blitt bra igjen, og prøv så igjen. Dersom du atter en gang reagerer, ville jeg forsøkt et annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alexiee

Tusen takk for svar!

Jeg tenkte også litt at det var merkelig at jeg har reagert siden produktene er bismuthfrie, men som du sier Lacuna, finnes det sikkert andre ting man kan få en reaksjon på også.

Prøver ut det du foreslo, så får vi håpe at det bare var noe midlertidig :)

Enig i at ingredienslista hos de små er mer positiv enn den til de større merkene!

Har sjekket ingrediensene til Earthglo på Skin Deep databasen (veldig kjekk når man lurer på hva ulike hudprodukter faktisk inneholder!), og det var ingen signifikant risiko forbundet til noen av dem.

Eneste jeg må si jeg fortsatt er litt skeptisk til er om produktene faktisk inneholder de de sier at de skal inneholde? Siden dette tydeligvis er en såpass ukjent side at jeg ikke har funnet noe annet skrevet om den på nettet enn i dette forumet, synes jeg det er vanskelig å vite noe om troverdigheten i forhold til at dette faktisk er det det utgir seg for å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En av ingrediensen man burde passe seg for, både i mineralsminke og solkrem er nano sink eller micronized zinc.

Dette er microsmå partikler og det diskuteres om hvorvidt de kan trenge igjennom hudbarrierene og lagres i organer.

Man vet ikke sikkert ennå vel og merke, men mange (meg inkludert) holder seg unna.

(Earth-Glo har micronized zinc i nesten alle produktene sine, ihvertfall sist jeg sjekket)

Solkrem og div.sminke produkter er der det brukes mest.

Noen husker vel hvordan solkrem med sink brukte å avgi et hvitt lag eller slør. Grunnen til at sink solkrem ikke lenger gjør dette er at partikkelstørrelsen nå er mye mindre.

De har forresten en veldig god artikkel om dette inne på Skin Deep (cosmetic database) siden det ble referert til her.

Orker ikke lete etter linken i farta men det er bare å søke inne på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Mikroniserte partikler skal visstnok ikke være små nok til at de kan trenge dypt ned i huden og eventuelt videre inn i blodomløpet. Det er veldig stor størrelsesforskjell på nanopartikler (definert som partikler som er mindre enn 100 nm i alle retninger, 1nm=10-9m) og mikropartikler (1 mikrometer=10-6m), så det er vel kun førstnevnte man bør holde seg unna. Dessuten kommer det også an på om de relevante stoffene er aktive eller inaktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant linken til artikkelen jeg nevnte isted.

http://www.cosmeticsdatabase.com/special/s...ns/nanotech.php

Har lest artikkelen (litt skumlesing, hehe), og det er jo veldig bra at det utføres studier for å finne risikoene ved disse stoffene.

Men synes i grunn artikkelen konkluderte med at nanopartikler ikke har vist seg å penetrere huden, og dessuten gir en veldig god UV beskyttelse (noe som jo er bra å ha i sminken)?

Utdrag fra Skin Deep:

"Zinc oxide and titanium dioxide are stable compounds that provide broad spectrum UVA and UVB protection, while the available studies consistently show very little or zero penetration of intact skin by these compounds, indicating that real world exposure to potential nano sized particles in these products is likely very low (Borm 2006). The sun protection benefits, in contrast, are very high."

Forøvrig forsvant kvisene opprinnelig etter jeg sluttet med Earthglo, og har etter jeg hadde det på én dag igjen, kommet tilbake.. :gråte:

Meen, siden jeg har eksamenshelvete for tiden, velger jeg å tro at det muuligens kan ha litt sammenheng med stress, og skal prøve igjen så fort sommerferie er et faktum :)

Er det virkelig ingen andre som har fått kviser av akkurat den sminken her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Konklusjonen de trekker er vel at siden man ikke vet helt sikkert hvordan nano partiklene oppfører seg er det kanskje verd risken å bruke det i solprodukter der man kan forebygge andre skader og heller kanskje være litt mer forsiktig med ordinære sminke produkter.

Jeg har ikke prøvd Earth-Glo pga disse -nanoene- men har fått kviser og utslett av et par andre merker. ID og Glo (bismuth?), Meow og også en av Lumiere variantene.

Andre merker kan jeg bruke uten problemer så jeg regner med det er enkelt-ingredienser jeg reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå hatt sminken min i en uke og har vel brukt den ca 4 dager. Første to dagene fikk jeg litt kviser av den og ble bekymra for om det bare ville bli verre. Men tok to dagers pause og prøvde igjen. Da fikk jeg ikke kviser de to siste dagene.

Jeg har atopisk eksem og veldig tørr hud, og dette fungerer utrolig bra på meg, så er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Thea_*

hei:) takk for tipset:) nå prøver jeg å bestille deluxe pakken, men skjønner ikke hvor jeg skal skrive hvilke farger jg vil ha.. noen som vet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei :)

Jeg har tenkt å bestille fra earth glo minerals, men det blir over 200 kr (270kr) for alt sammen, er det da lurest å bestille i to omganger for å slippe toll??

Plis svar, lurer veldig på dette ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...