Gå til innhold

Noen som har opplevd å IKKE motta varer dere har kjøpt på ebay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en vare der for en ukes tid siden. Regner ikke med å motta det så fort, men jeg er skeptisk av natur. Noen som har opplevd å bli lurt? Jeg betalte via paypal eller hva det het, og det var fra en bruker med mange salg og som kundene var over 99% fornøyd med.

Skal være veldig glad den dagen jeg får hentelapp i posten!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har snart 100 kjøp på ebay og har ennå aldri opplevd å ikke få varen eller at den har vært dårlig i forhold til hvordan den er presentert. Jeg sjekker imidlertid alltid feedback til selger før jeg byr, og betaler kun med paypal.

Skrevet

Jeg har kjøpt 50-60 varer på ebay og kun 1 gang fikk jeg ikke varen. Jeg betalte 30 dollar og fikk kun 5 tilbake av paypal pga selger ikke hadde penger inne på kontoen.

En annen gang fikk jeg en fake veske som jeg hadde betalt over 200 dollar for. Ble en lang prosess hvor jeg måtte innhente informasjon fra en autorisert forhandler før jeg fikk pengene tilbake. Men jeg fikk altså pengene tilbake etter mye om og men og selger ble utestengt fra ebay.

Etter dette er jeg blitt veldig skeptisk til og kjøpe merkevarer på ebay. Dette var en juice coture veske som det er mye fake av på ebay.

Det du skal se etter er om selger har pay-pal protection. Det betyr at du garantert får pengene tilbake om ikke du får varen, grensen pleier og være 1000 dollar. Hvis du legger ut en link kan jeg se for deg om selger har pay-pal protection. Da er du som sagt garantert og få varen.

Det tar som regel 14 dager før du får varen. Noen ganger kan det ta lengere tid hvis pakken din blir stoppet i tollen.

Skrevet

Hvis du legger ut en link kan jeg se for deg om selger har pay-pal protection. Da er du som sagt garantert og få varen.

Det tar som regel 14 dager før du får varen. Noen ganger kan det ta lengere tid hvis pakken din blir stoppet i tollen.

Skrevet

Jeg har alltid motatt varer jeg har bestilt fra e-bay.

En gang opplevde jeg at selger ga beskjed om at han ikke hadde varen jeg hadde vunnet likevel og lurte på om jeg kunne velge en annen vare i stedet, da jeg allerede hadde betalt med paypal. Jeg ble litt irritert fordi jeg syntes det var litt uprofft å legge en vare ut på auksjon som han ikke hadde og jeg ønsket selvfølgelig ikke noe annet og sa at jeg ønsket pengene mine. og det ordnet seg fikk tilbake pengene på min norske konto fra paypal.

Skrevet

Jeg har godt over 30 kjøp. Det er bare en pakke som er blitt borte i posten.

Det som er veldig viktig hvis pakken ikke dukker opp, er å kreve tilbake penger via PayPal innen 60 dager etter at du kjøpte varen. Jeg gjorde ikke det, så måtte inngå en personlig avtale med kjøperen. Fikk tilbake halvparten av kjøpesummen og portoen. Var heldigvis bare en filleting, men det irriterer meg litt at jeg kunne fått tilbake hele summen (eller i hvert større del av den) om jeg hadde sjekket reglene litt tidligere.

Skrevet

Selger har ikke pay-pal protecion så vidt jeg kan se, men denne selgerren er fra ebay uk - jeg pleier og kjøpe fra amerika. Men selgeren ser ut til og være bra så dette ordner seg helt sikkert

Skrevet

Ja, jeg har vært maks uheldig... Er blitt scammet deluxe ennå selger hadde 99% positivt rykte og paypal protection. Bestilte brudekjole og underskjørt som skulle komme i oktober og nå er det umulig å få tak på selger, hun har stengt ebay butikken sin og lurt iallefall et titalls andre enn meg som jeg vet om og har kontakt med. Hun har vært seriøs på ebay i alle år og så har det tiltet for henne ser det ut til. Ettersom det har gått mer enn 60 dager kan ikke ebay eller paypal refundere pengene mine heller. Nå har jeg satt banken min på saken så håper å få penger tilbake. Uansett så kom det noe positivt ut av det, og det var at jeg fant en drøm av en brudekjole på Diin i forrige uke som jeg kjøpte, så jeg er iallefall ikke kjole-løs som var det verst tenkelige utfallet!

Skrevet (endret)

Har handlet masse og aldri opplevd å ikke få tingene.

Både UK og USA har gått fint.

Noenganger tar det lang tid og andre kort. Å få noe på 1 uke er ikke noe som er garantert. Jeg ville ikke blitt nervøs for etter ihvertfall 2, kanskje 3 uker.

Selvom posttiden egentlig kanskje bare er noen dager sender de feks kanskje som B-post eller kanskje de ikke poster den før etter mange dager etc etc

Jeg kjøpte 2 kjoler til dattern min fra ulike butikker på Ebay. Den jeg kjøpte sist kom en ukes tid ihvertfall før den andre.

Endret av *Emma*
Skrevet

Jeg kjøpte flere kjoler til datteren min fra samme selger og sendte de i 2 pakker for og slippe toll. Den ene pakken kom etter 1 uke mens den andre pakken måtte jeg vente ennå 1 uke på. Snakket med selger og hun hadde sendt begge pakkene samme dagen også. Så det er veldig forskjellig med postgangen.

Må bare gi deg en klem Maja, du har jo bare vært maks uheldig. Jeg syns det er rart at du ikke har fått tilbake pengene dine, rapporterte du ikke selger til pay-pal før det hadde gått 60 dager?Betalte du med kredittkort på paypal? Hvis du gjorde det er det kanskje mulig og få tilbake pengene dine den veien. Håper iallefall at det ordner seg for deg.

Skrevet

Bare husk at man bare har 45 dager på seg hos Paypal til å klage en transaksjon inn, slik at man får tilbake pengene sine. For meg har det gått noen dager over og Paypal vil ikke ta imot saken min. Så da får jeg vel ikke noe penger heller (jeg har rapportert til Ebay også, men har aldri gått gjennom en slik sak med dem før).

Skrevet
Må bare gi deg en klem Maja, du har jo bare vært maks uheldig. Jeg syns det er rart at du ikke har fått tilbake pengene dine, rapporterte du ikke selger til pay-pal før det hadde gått 60 dager?Betalte du med kredittkort på paypal? Hvis du gjorde det er det kanskje mulig og få tilbake pengene dine den veien. Håper iallefall at det ordner seg for deg.

Dessverre så ser det ut til at selger bevisst har satt leveranse så langt frem i tid at jeg ikke kan få pengene tilbake, samme trikset har hun brukt på de andre hun har lurt også.... Teller skal se på saken nå så kanskje jeg er heldig tross alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...