Innredning Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg trenger noen erfaringer og råd angående hvordan man best (og finest!!) løser problemet med innsyn i 1. etasje og solskjerming. Er redd for å få det sterilt med lameller, men kan man "løse" opp med noen litt mer romantiske, lette gardiner eller blir det bare rart? Noen med erfaringer?
Kayli Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Kommer jo litt an på hva funksjonen skal være. Hvis det bare er for å skjerme mot sollyset og mot innsyn, anbefaler jeg trepersienner. Jeg er ikke så glad i lameller, da. De kommer i ulike størrelser og treverk. Hvis funksjonen også skal være å skjerme mot varmen fra sola ville jeg satset på noe utendørs, f.eks. utvendige persienner.
Gjest Fëawen Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Du får kjøpt slik "folie" man kan klistre på vinduet om man vil hindre innsyn. Det ser jeg ofte mange i 1. etg har, men det er ofte bare nedre halvdel. Man ser ikke så mye ut om man tar hele, og det er vel litt trist.. :klø:
Gjest Asti Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Innredning Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 Tusen takk for flere gode svar, virker som om dere er litt over med i nivå når det gjelder peiling på interiør... Jeg tror kanskje plissègardiner, men lurer på om de kanskje blir litt stygge etterhvert, hvis de blir tatt på og plukket på. (små barn etc) Vinduene er litt forskjellige størrelse. Et stort vindu fra gulv til tak nesten med en verandadør i enden. I tillegg er det to vinduer i samme rom som er "vanlig" størrelse... Åpen kjøkkenløsning, så jeg syns det vanskelig å skulle ha samme stil på kjøkken/stue samtidig som det er to rom... Hmm..
ringblomst Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 En venninne av meg fikk lagd rullgardiner i det stoffet hun ønsket, og det ble veldig lekkert. I tillegg har hun "pyntegardiner" for å myke opp litt. Dette koster en del, men kvaliteten er nydelig.
Gjest Asti Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Innredning Skrevet 14. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2007 Tusen takk for mange gode råd. Jeg innser at jeg er på et annet nivå enn mange her når det kommer til innredning Jeg lurte på om det er noen som er i overkant interessert i interiør og tips og råd som kunne tenke seg å hjelpe meg med litt flere ting? Vi kan jo mailes litt sånn at alle slipper å delta i diskusjonen? Jeg skal nemlig flytte i ny leilighet (helt nytt!) og vil gjerne ha det så fint som mulig. Men syns det er vanskelig å lage det fint selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå