Gjest Xon Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Dama går hele tiden i treningsbukse, men jeg synes at det er stygt. Jeg går kun i det når jeg trener, og synes ikke det er spesielt attraktivt. Hun sier at hun har lagt på seg og det er ikke så mye annet som hun føler seg komfortabel i. Noen tips om hva jeg bør gjøre.
Tabris Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Akseptere det og flytte fokuset ditt littegrann? 1
Gjest Frøken Titt Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 (endret) Ikke kommenter at det er så stygt i allefall. Hun går vel i hva hun vil. Endret 7. november 2007 av Frøken Titt
Gjest Eugene Onegin Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 jeg synes du kanskje skal begynne og fokusere på viktigere ting en om dama de går i jobbebukser
Gjest Pax Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Kjøp en pen kosedress til henne. Mange av dem som ser bra ut, og er behagelige å gå med.
Gjest Gjesten Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Skjønner deg eg. Eg meine, når ein blir saman med nåken så blir ein saman med heile personen. Min eks la på seg det obligatoriske sambo- tillegget på ein del kilo, eg likte det ikkje. Eg la ikkje på meg eit gram, og brukte framleis tid på å sjå bra ut for han. Eg syns det er litt respektlaust at han ville sjå bra ut for andre damer når han gjekk på byen, eller før då han var singel, mens han gjekk rundt i joggebukser og daffa når han var rundt meg. Eg har ingen råd til deg, eg er konfliktsky, så eg torde ikkje sei nåke, det var heller ikkje sååå big deal for meg. Men neste gong eg får ein fyr som lar seg forfalle, så kjem eg nok til å måtte sei frå.
Harlekin Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Akseptere det og flytte fokuset ditt littegrann? Enig. Kjøp en pen kosedress til henne. Mange av dem som ser bra ut, og er behagelige å gå med. Men også enig i dette.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Vet ikke om jeg ville sagt noe. Vi kan vel alle også være enige i at det er det indre som teller osv. Men, jeg syns også det er hyggelig å pynte seg litt for hverandre. Jeg syns faktisk det er positivt for forholdet at man ønsker å ta seg bra ut overfor den andre. Ikke i alle sammenhenger. I et godt forhold kan man også vise seg fra sine dårlige sider. Men når én part aldri ønsker å pynte seg for den andre, ja, da lurer jeg på om noe av gnisten er i ferd med å forsvinne. Det er ikke sikkert dette gjelder for alle, men jeg tror det er sånn for noen.
champ5 Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Ta henne med på handletur og kjøp en kosebukse som blir nevnt her, som du kanskje synes er finere enn den hun har nå! Jeg blir litt oppgitt her når jeg har brutt med 2års forlovelse, også finnes det andre der ute som klager på noe så latterlig som en joggebukse! Det finnes viktigere ting i livet enn det...
Gjest antigartner Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 De gangene hun ikke går i joggebukse; gi henne komplimenter for hvor fin hun er. NB: Gjøres taktfullt! Husk, vi damer liker komplimenter, men kan også få mistanker til de mest velmente kommentarer (Jeg lurer forresten på om du ville fått de samme svarene hvis du ikke hadde sagt noe om at samboeren er dame, slik at vi heller hadde gått ut fra at det hadde vært en mann.. Synes av og til det er bra mye selvrettferdighet her inne... )
Ghost Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Stakkars deg...... Sett deg i dama di sin situasjon... en egoist av en kjæreste som ikke vil spandere på dama si nye busker, så istedet for å gå med trange bukser hvor magen henger utfor, har hun heller på seg joggebukse, så hun skal føle seg bedre med seg selv, og kanskje et hint til deg om at du bør ha henne med ut på shopping og spandere på henne noen nye bukser..
Gjest Gjest Julie Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 Kan du ikke si i fra til henne på en passende sensitiv måte at du liker det når kvinner pynter seg litt og bryr seg om hvordan de ser ut også hjemme...og kanskje entusiastisk kommentere "hun var pent kledd og slank!" når dere ser en film? Etter en passende film med bra dame kan du elegant få praten over på dette med utseende og reflektere høyt og entusiastisk over at du virkelig verdsetter damer som gjør seg litt flid med utseendet.
Kosemose Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 Herregud, de er samboere... Da kan han vel få si til henne at han syns det er stygt med joggebukser? Må han virkelig pakke det inn? Tåler vi ikke å høre fra den vi bor sammen med at visse klesplagg ikke er noe fine? Må vi ta alt personlig? En ting er å klage på vekta, det er personlig og ikke lett å gjøre noe med. Men å si fra at yndlingsklesplagget er mindre kledelig må da være lov? Ts Jeg syns ikke du skal kjøpe en kosedress til henne, eller dra henne med på handletur som om hun var et barn du skal kle opp. Jeg syns du skal si fra på en ordentlig måte at du er lei av å se henne i joggebukser og at du syns hun er mye finere i vanlige klær, og at du elsker henne og liker kroppen hennes og hele henne. Og si at du syns hun skal dra ut og kjøpe seg noe nytt og at du blir med hvis hun vil. Det hadde i allefall jeg satt pris på å høre hvis han jeg bor sammen med hadde tenkt som deg. Og ærlig talt - jeg skjønner godt at du blir lei av å se henne i slaskete treningstøy dag ut og dag inn. Shoot me 1
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Herregud, de er samboere... Da kan han vel få si til henne at han syns det er stygt med joggebukser? Må han virkelig pakke det inn? Tåler vi ikke å høre fra den vi bor sammen med at visse klesplagg ikke er noe fine? Må vi ta alt personlig? En ting er å klage på vekta, det er personlig og ikke lett å gjøre noe med. Men å si fra at yndlingsklesplagget er mindre kledelig må da være lov? Ts Jeg syns ikke du skal kjøpe en kosedress til henne, eller dra henne med på handletur som om hun var et barn du skal kle opp. Jeg syns du skal si fra på en ordentlig måte at du er lei av å se henne i joggebukser og at du syns hun er mye finere i vanlige klær, og at du elsker henne og liker kroppen hennes og hele henne. Og si at du syns hun skal dra ut og kjøpe seg noe nytt og at du blir med hvis hun vil. Det hadde i allefall jeg satt pris på å høre hvis han jeg bor sammen med hadde tenkt som deg. Og ærlig talt - jeg skjønner godt at du blir lei av å se henne i slaskete treningstøy dag ut og dag inn. Shoot me Enig! Ganske trist sannhet at mange slutter å pynte seg for hverandre etterhvert. Jeg synes det er litt kos når jeg f.eks kan ta på meg noe nytt og sminke meg litt selv om vi bare skal ha middag hjemme. Holder på romantikken i hverdagen ;-)
Gjest moja Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 Jeg er i grunnen enig i at joggebukser ikke er pent og jeg hadde ikke likt det hvis mannen min hadde dasset rundt i det hele tiden hjemme. Lite kledelig, og turn-off.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #17 Skrevet 8. november 2007 Mannen min finner fram joggebuksen min med malingsflekker og alt sammen enkelte ganger på kvelden for at jeg da skal sette meg ned i sofaen foran tv, med teppe og te.. for å liksom slappe av å kose meg. Han vet jeg elsker å kle på meg joggebukse når kvelden kommer etter at barna er lagt, når jeg skal sette meg ned å slappe av. Det er det beste som finnes, når jeg kan ta av meg trange olabukser og bluser, å tre på meg joggebukse å stor genser.. Nyydelig.
Lana_86 Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 Jeg synes ikke det er feil av deg å si ifra til henne at du synes hun er finere i vanlige bukser. Jeg har alltid gitt mine kjærester beskjed om hva jeg synes de kler og hva de ikke kler og de har gjort det samme til meg. Har alltid satt pris på det, er jo dem jeg vil se fin ut for. Men jeg må innrømme at jeg går ofte i joggebusker selv når jeg bare er hjemme. Så tar jeg heller på noe annet når jeg går ut. Det finnes jo mange søte/fine joggebukser, kjøp noen sånne til henne istede.
Gjest Helen Parr Skrevet 8. november 2007 #19 Skrevet 8. november 2007 Jeg ser ingen grunn til å pakke det inn. Si fra, men gjør det på en akseptabel måte. Hvorfor hinte om at alle andre som går i annet enn joggebukser ser finere ut? For øvrig er jeg enig i at man av og til bør skjerpe seg litt, og ikke slutte å pynte seg for hverandre.
Gjest Opeth Skrevet 8. november 2007 #20 Skrevet 8. november 2007 Enig med alle i dette, men synes også du burde akseptere henne som hun er... Mange liker å gå i joggeklær når de er hjemme, for det er der de føler seg mest komfortabel, ikke sant? Men man burde jo ikke gå i det dag ut og dag inn, da.. Litt blandet mening for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå