Gå til innhold

Har dere "kaffegjester"?

Har dere invitert "kaffegjester"?  

1. 1. Har dere invitert "kaffegjester"?

• Ja
      15
    • Nei, alle kommer til middagen
      16
    • Annet
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte bare på hvor mange av dere som har invitert noen til middag og noen til kaffe.

Vi har invitert alle til middag, slik at alle er med på alt (Ganske tufsete forklart, men dere skjønner vel...? :wink: ) Synes også at det kan være litt vanskelig å beregne akkurat NÅR kaffen skal være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kaffegjester....og ingen synes det er noe negativt. Har selv vært kaffegjest i flere bryllup, og det er ikke noe galt i det. Synes bryllup er koselige uansett jeg, men er ikke så glad i lange og trøttende middager :D

Skrevet

Vi har bedt ganske mange til kaffe. Dette er fordi vi ikke har råd eller plass til å be alle de vi ønsker til middag.

Jeg har selv vært bedt på kaffe ved et par anledninger og jeg synes det var helt greit. Det ene bryllupet var et par timers biltur hjemmefra, så det ble litt pes mellom vielsen og kaffen, men det gikk

:-)

Vi har prøvd å unngå dette for våre gjester ved å be de langveisfarende til middag. Unntaket er de som var uhøflige nok til å be oss på kaffe i utlandet i fjor!

Det er bedre å bli bedt til kaffe enn ikke å bli bedt i det hele tatt!

Skrevet

Helt enig med 14062003! Bedre å be folk til kaffe enn å ikke be dem i det hele tatt!!

Vi har ca 50 kaffegjester. Dette er søskenbarn, venner, kollegaer osv. For oss er dette helt naturlig! Tror de fleste unge som gifter seg idag velger å ha kaffegjester hvis de vil ha et stort bryllup (det er iallefall det mine venner / bekjente har gjort)

Vi bryr oss ikke noe om hva andre sier! Jeg hadde blitt kjempglad over å bli bedt til kaffe til venners bryllup! De som føler seg lite verdsatt eller andre egoistiske ting, kan bare holde seg hjemme!

Men, alle har jo sin oppfatning av det..

Skrevet

Vi har ikke så stor familie heldigvis, så vi har anledning til å be alle til middag. For oss ville det uansett vært litt unaturlig å invitere kaffegjester.

Skrevet

Vi hadde desverre ikke mulighet til å ha alle til middag, så vi hadde noen kaffegjester. Ingen reagerte negativt på det heller og de satt enorm pris på bare å komme. Problemet vårt var at lokalet ikke hadde plass til flere til middag, så vi synes dette var en fin måte å løse dette på.

Skrevet

HEi !

Vi skal ikke ha kaffegjester...ikke forde vi synes det er smålig asså !

Dagen feirer vi i Trøndelag og 90 % av gjestene tar turen oppover fra Oslo.

Da går det liksom ikke ann å be dem på kaffe, synes jeg da.

Gjestene må jo betale reise og overnatting, så middag skal dem jammen meg få når de tar seg råd til turen !

Skrevet

Vi har ikke planer å be folk kun til kaffen, liker ikke den "rangeringen" av gjester. Og så kommer vi heller ikke til å invitere perifere venner og kolleger til bryllupet vårt, som jo ofte får disse kaffe-invitasjonene. Men forstår selvfølgelig kaffe-invitasjoner pga økonomi og plassmangel også.

ringblomst

Skrevet

Nei, ingen kaffegjester her heller. Skal ikke ha noe gigantisk bryllup, men mellom 50 og 60 gjester. Dette er våre tanter, onkler og besteforeldre (og selvsagt foreldre og søsken) i tillegg til ca. 7-8 venner hver. Vi har også valgt å ikke be noe særlig 'perifere' folk, som kolleger og sånt, så sant de ikke er nære venner av oss... (Har aldri drømt om kjempestort bryllup vi...)

Dessuten liker vi ikke konseptet med kaffegjester... like lite som vi liker det med å legge ut ønskeliste i butikker, f.eks. Så da velger selvsagt vi å ikke gjøre det. Men poenget er at vi forstår selvsagt at ikke alle er enige med oss, og har ingen problemer med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...