Gjest ts Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg har en eks som ikke vil la meg være i fred, og han voldtok meg for en stund tilbake. Naturlig nok er jeg livredd han, men likevel så kommer han med trusler om at han skal gjøre både det ene og det andre mot meg dersom jeg ikke tar ham tilbake. Jeg ser nå ingen annen utvei enn å få til et besøksforbud rett og slett. Hva skal til for å få et besøksforbud, og hvordan får man det? Altså, jeg vet jo at man må til politiet, men hvordan er prosessen med å få det? Må man til dommeravhør eller slike ting? Jeg lurer fordi jeg har flyttet siden sist, og er ikke så glad i mye reising ettersom slike ting må anmeldes i det politidistriktet det skjedde i... Takker så mye for svar!
Nana Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 I utg. pkt så må du anmelde forholdet for å få besøksforbud men ikke nødvendigvis. Du henvender deg i politivakten og forklarer situasjonen (si at du vil snakke privat så tar de deg inn på et kontor el.l). Fortell hva som har skjedd, hvordan det ligger an. Husk at hvis du forteller detaljer som at han voldtok deg så er de pliktig til å opprette sak på det - det må du nesten velge selv. Hvis du ikke vil anmelde eller at de skal opprette sak så sier du fra om dette på forhånd. Si at du er redd exen din, at han truer deg og at du vil ha besøksforbud så hjelper de deg. Min erfaring er at politiet er utrolig proffe i sånne sitasjoner. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Ta deg en tur til en advokat, så ordner han dette i løpet av et par dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå