Gjest Kaffelrsine Skrevet 10. april 2003 #1 Skrevet 10. april 2003 Har anskaffet meg ny espressomaskin, og har funnet masse herlige kaffeoppskrifter på internett. Men kan noen hjelpe meg med noe så enkelt (?) som caffe latte? Vet at det er espresso og varm melk, men hvor mye melk og hvor mye kaffe? Jeg tror det er 1/4 kaffe og 3/4melk, men er ikke helt sikker. Det smaker ihvertfall godt Noen som vet de "rette" blandingsforholdene?
Gjest care Skrevet 10. april 2003 #2 Skrevet 10. april 2003 Vel, når jeg lager en kaffe latte hjemme, fordeler jeg den slik at 1/3 er ekspresso og 2/3 melk. Men det som er så fint, er at du selv kan mikse deg frem til den kaffen som smaker best for deg. Personlig lager jeg en ekspresso men en lien dæsj stimet melk og litt brunsukker. :blunke:
LilleMy Skrevet 10. april 2003 #3 Skrevet 10. april 2003 Jeg bruker også omtrent 1/3 espresso kaffe, og 2/3 steamet melk. I tillegg til brunt sukker bruker jeg "cappuchino-dryss" på toppen - noe som gir meg akkurat den smaken JEG liker! Og egen maskin har jeg hatt så lenge nå at jeg faktisk synes min egen latte er den aller beste! Lykke til med kaffen! Hilsen kaffekjerringa,
Gjest Tristessa Skrevet 13. april 2003 #4 Skrevet 13. april 2003 Og for all del: bruk skikkelig espresso til kaffen! Erfaringsmessig er Gran Robertas espresso den beste som finnes i dagligvaren, men det aller beste er å gå til et kaffehus og få arabica og segafredobønner som du kan male selv. Har en Krups kaffekvern (elektrisk) som jeg er godt fornøyd med. Og det viktigste av alt - det heter espresso, ikke ekspresso!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. april 2003 #5 Skrevet 13. april 2003 Kvern til kaffebønnene er ett must for oss som er glade i kaffe :-) en slik maskin koster noen hundrelapper og er gull verdt. Minnie
Tusenfryd Skrevet 13. april 2003 #6 Skrevet 13. april 2003 Du får også en rimelig kaffekvern til litt over hundrelappen - jeg har hatt min i to år nå, og holder i massevis, den er av merket Princess, og jeg kjøpte den hos Tilbords-butikken på Majorstuen satsjon.
myagi Skrevet 13. april 2003 #7 Skrevet 13. april 2003 Har anskaffet meg ny espressomaskin, og har funnet masse herlige kaffeoppskrifter på internett. Men kan noen hjelpe meg med noe så enkelt (?) som caffe latte? Vet at det er espresso og varm melk, men hvor mye melk og hvor mye kaffe? Jeg tror det er 1/4 kaffe og 3/4melk, men er ikke helt sikker. Det smaker ihvertfall godt Noen som vet de "rette" blandingsforholdene? Det er de rette blandingsforholdene du har der. For en enkel latte. Ellers så kan du jo prøve deg frem selv,det er jo greit. Hvis jeg ikke husker mye feil så er forholdene 1/3 kaffe og 2/3 melk cappucino. *eks-barista*
Arwen Skrevet 14. april 2003 #8 Skrevet 14. april 2003 Anbefaler også en dæsj vaniljesirup i caffe latten, veldig godt.. mmmmmmmmm :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå