Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hva dere liker med å være på dette forumet?

Ikke dårlig ment, er bare interessert i svarene:)

Selv synes jeg det er veldig interessant og jeg føler jeg lærer mye av å lese andres synspunkter om saker og ting.

Synes også det er fint å hjelpe andre og å komme med synspunkter om det er noe jeg har å melde.

Kanskje et rart spørsmål, men spør alikevel, kan jo hende dere har andre grunner enn meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan :)

Jeg er her fordi jeg liker å lese og svare i en del emner. Og så liker jeg ordleker jeg da. Rett og slett fordi jeg liker veldig godt spill og leker. :jepp:

Har også fått noen koselige nettvenner her :)

Skrevet

Litt tidsfordriv, men det hender jo jeg har noen tips og råd og komme med, eller leter etter svar på noe jeg lurer på.

Gjest StockDama
Skrevet

For jeg har ikke noe bedre å gjøre =p

Skrevet

Liker det, bare. Er ikke så voldsom på å diskutere in real life, så da deltar jeg her! I tillegg er det en stor grad av tidsfordriv...

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg er glad i å diskutere i virkeligheten også, men jeg får åpenbart ikke dekket mine behov der. Det begynte egentlig som tidsfordriv mens jeg ventet på at samboeren skulle komme hjem om ettermiddagen. Men så blir man hekta. Syns det er en fin måte å slappe av på.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Noe er interessant, så litt nysgjerrighet, en dose skriving i dagboka... tidsfordriv altså. :)

Skrevet

Her på Samliv og Relasjoner er jeg når jeg har samlivsproblemer.. ellers er jeg ikke innom. Rart det der :-)

Skrevet

Hehe..ja, man blir litt hekta!

Har en litt sløv jobb og sitter derfor mye på nett, og jeg har blitt litt avhengig av å være på dette forumet.

Synes det er mange reflekterte og tolerante mennesker her inne, som kommer med gode svar til de som trenger det.

Skrevet

Tror veldig mange som surfer og skriver her sliter med problemer i samliv, med kjæreste og kjæresteforhold. Det kan være en trøst i slike situasjoner og lufte ting med andre anonnymt. Ikke alle som har noen å prate med om slikt. Dessuten finner man ofte likesinnede eller med lignende erfaring som det kan være godt å sparre med og få råd fra.

Når dette er sagt synest jeg veldig mange råd er bombastiske og lite reflekterte. Situasjonen er som regel litt mer nyansert enn det mange løsningsforslag gjenspeiler. Men svarene er vel preget av spriket i alder på de som er inne her. Man blir litt mer "rund i kantene" med livserfaring og vet at det ideelle ikke alltid er mulig.

Skrevet
Tror veldig mange som surfer og skriver her sliter med problemer i samliv, med kjæreste og kjæresteforhold. Det kan være en trøst i slike situasjoner og lufte ting med andre anonnymt. Ikke alle som har noen å prate med om slikt. Dessuten finner man ofte likesinnede eller med lignende erfaring som det kan være godt å sparre med og få råd fra.

Når dette er sagt synest jeg veldig mange råd er bombastiske og lite reflekterte. Situasjonen er som regel litt mer nyansert enn det mange løsningsforslag gjenspeiler. Men svarene er vel preget av spriket i alder på de som er inne her. Man blir litt mer "rund i kantene" med livserfaring og vet at det ideelle ikke alltid er mulig.

Helt enig i at det er mange dårlige råd her inne, men det er en håndfull fast inventar her inne som er veldig reflekterte.

Skrevet

Akkurat på dette samlivsforumet var jeg veldig mye da jeg selv var i et veldig dårlig forhold. Man føler seg liksom litt bedre når man kan trekke veksler på andres erfaringer.

Men nå er jeg jo i et superforhold, :-) , så nå er jeg innom her i likhet med i de andre kategoriene. Og så innbiller jeg meg liksom at jeg har en del erfaring å øse av i noen tilfeller...

Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold, men henger alikevel mye her.

Er veldig interessert i menneskelige relasjoner og planen er å utdanne meg til familiterapaut, derfor er jeg veldig mye her og henger:)

Skrevet

Hm.. ja si det... :sjenert:

Er vel fordi det er vanvittig mye interesant og mindre interesant å lese om..hehe ett sted å bare :skravle: litt med andre mennesker..:)

Også er det jo gøy å se hva andre mener og synes om diverse ting!! :fnise:

Skrevet

Jeg ER ikke her. Men jeg leser fra sidene og svarer. Men jeg ER hjemme i min egen stue.

Årsaken til at jeg skumleser og romsterer her, er fordi jeg av og til trenger en påminnelse om hvilken ond skapning kvinnen er. Da er litt lesing i samlivs- og seksualforumet en effektiv kur for abstinenser. Og hjelper ikke det, så sjekker jeg helse, med alt om utflod og utslett, og så lever jeg trygt enda en stund.

Og så er det skikkelig arti med enkelte brukere som ikke mestrer sånt som humor og ironi, og de som har erklært krig mot alt som er av hankjønn, og som argumenterer mot alt en herre skriver. Særlig når de i tidligere innlegg erklærer full støtte til akkurat samme syn når jenter sier akkurat det samme. ; )

Skrevet

Synes det er interessant å se hva folk mener om ting. Noen venner har man jo veldig like syn som, og er spennende å se hva folk fra andre miljøer, steder, aldre osv. tenker.

Ofte blir jeg litt forbauset over hvor liten evne vi har til å se livet i gråtoner og ikke sort-hvitt. Vi mennesker kan også være lite flinke til å utvise forståelse for andre når de har begått feil vi selv ikke har rukket å gjøre ennå:P

Å lese i forumet minner meg om hvor viktig det er å ha takhøyde ift menneskene man har i livet sitt. Vi drives jo ikke bare av fornuften (selv om vi gjerne rasjonaliserer handlinger som vi kanskje innerst inne vet er feil) og det må være rom for at selv menneskene vi er glad i kan drite seg ut og såre andre uten at det gjør dem til dårlige mennesker...

Skrevet
Hehe..ja, man blir litt hekta!

Har en litt sløv jobb og sitter derfor mye på nett, og jeg har blitt litt avhengig av å være på dette forumet.

Synes det er mange reflekterte og tolerante mennesker her inne, som kommer med gode svar til de som trenger det.

En gang KG alltid KG! Du er hekta allerede nå.Se på de som har vært her lenge.De prøver å slutte men sprekker og kommer tilbake.Avhengig!!! KG blir din venn tilslutt og du bare må innom der daglig,Det er noe narkotisk ved KG :vetikke:

Skrevet
En gang KG alltid KG! Du er hekta allerede nå.Se på de som har vært her lenge.De prøver å slutte men sprekker og kommer tilbake.Avhengig!!! KG blir din venn tilslutt og du bare må innom der daglig,Det er noe narkotisk ved KG :vetikke:

Hehe..det tror jeg så gjerne:)

Skrevet

Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å la være å engasjere meg. Det har bl.a. medført at jeg arbeidet mye med likestilling i arbeidslivet,- i offentlig virksomhet. Jeg har alltid interessert meg for mennesker og har forsøkt å reflektere litt over dette. For ca ett år siden fant jeg ut at jeg ville ta et oppgjør med noen fordommer som hadde sneket seg inn i mine holdninger, herunder holdningen til kvinner i forhold til relasjonen mellom kjønnene.

Etter å ha jobbet med likestilling en del år, merket jeg at jeg fikk mindre og mindre sans for doktrinene om hvor rammet kvinner flest var av denne forferdelig mannen. Jeg har merket en tiltakende kjønnspolarisering og jeg ble etterhvert bevisst på hvor negativ nesten all omtale av menn var. Spesielt i kontaktflaten med kvinner. Jeg lurte på om det var innbilling fra min side og fant ut at dette stedet var det beste for å teste ut denne fornemmelsen jeg hadde.

Det har til tider vært svært inspirerende å se hvor oppegående enkelte kvinner her inne er, og jeg har stor respekt for disse. Men samtidig er jeg også ganske oppgitt over hvor grunnfestet den generelle negative holdningen til menn er hos alt for mange kvinner.

Jeg er veldig klar over at alt for mange menn ikke har akseptabel atferd, og det diskuteres jo jevnlig her inne. Men det jeg savner mest er evnen til å se det kritikkverdig i atferden til mange av eget kjønn.

Jeg vet ikke helt hva jeg håpet på når jeg bestemte meg for å delta her. Men jeg oppfatter selv å ha et svært godt forhold til kvinner generelt,- på individnivå. Og jeg trives også svært godt blant kvinner. I det hele tatt så beundrer jeg svært mange av de kvinnene jeg kjenner, og noen av dem har helt usedvanlige egenskaper som menneske.

Men når denne kjønnspolariseringen blir synlig, får jeg en fornemmelse at at kvinner som gruppe har definert mannen som selve ondskapen i materialisert form. Det har igjen gjort at jeg har fundert på om kvinner som gruppe nå er den største hindringen for reell likestilling, og ikke menn. Jeg har mer fundering å gjøre før jeg kan konkludere her. :klø:

Hvis jeg skal ha et ønske i forhold til tilværelsen her inne, så må det være at mine ord og meninger har bidratt til refleksjon over disse problemsstillingene. Jeg gjør ikke krav på å ha tenkt alle tankene om disse spørsmålene, men jeg håper at flere kan dele sine tanker med meg om dette. :hallo:

Jeg håper for øvrig fortsatt å kunne være sånn passe rebelsk i forhold til det politisk korrekte. :cool:

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Flere årsaker egentlig. For det første har jeg endel kvelder hvor jenta er i seng, (som i kveld) og da er KG en grei plass å henge, i og med jeg er bundet til huset. Det er også en grei plass å lufte hodet i en travel hverdag. Tenke på noe annet osv.

Har også funnet ut at jeg har lært litt av å være her, og faktisk blitt litt "kjent" med hyggelige mennesker. Og slikt er det jo alltids plass til i livet.

Har ingen spesiell agenda utover det å gnåle om ting og tang jeg er mer eller mindre engasjert i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...