Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp bestilt ferietur til Koh Samui for neste sommer, gleder meg stort! Er det noen som har kjekke anbefalinger til hva vi bør gjøre, hvor og hva vi bør spise, shopping osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se....kule ved bassenget, kule på stranden, drikke iskald øl, spise god Thai mat...trenger du noe mer :fnise:

Hvor lenge skal du være på Samui? Hvor skal du bo? Skal du til andre plasser i Thailand?

Skrevet

Skal bo på Chaba Samui Resort ved Chaweng beach. Skal også ha et par dager i Bangkok, skal der bo på Hotel Asia. Turen skal vare i 16 dager.

Skrevet

Hei

På Samui så tok vi det ganske med ro. Vi bodde på Kandaburi helt nord på Chaweng. Vi spiste god mat om kvelden og det er mange plasser å velge fra og man kan drikke paraply drikker til en billig penge på de mange strand barene. Vi tok også en snorkletur til Koh Tao, en øya rundt tur bakpå en jeep etc. Det pleier å være masse brosjyrer over ting en kan se og gjøre i hotell resepsjonen.

I Bangkok...har du vært der før? Hvis du vil ta en drink med utsikt gå til Vertigo på Banyan tree bygningen....eller baren på toppen av Lebua. Begge er barer på toppen av bygningen og under åpen himmel så utsikten er fantastisk. Dersom du er glad i vin anbefaler jeg V9 på hotel Sofitel på Silom road. Her får en også fantastisk utsikt over byen og en flaske vin fra Europa begynner på 800-900 baht.

• Liker 1
Skrevet

Dere bør besøke MBK kjøpesenter i bbk! For folk flest, og i 5 egt er det food court, bare mat! Knallgodt.

Og kino inni Paragon kjøpesenter, fytti katta, off the HOOCK!!!

• Liker 1
Skrevet

Vi lå på Samui Regency Hotel, på Chaewng.

1. jeg gjorde når jeg kom dit, var å gå på stranden, helt til jeg ikke kom lenger. Herlig! Ikke noe å gjøre der da. Bare chille!

Vi dro på nattclubb der 1 kveld, og det var oversvømmt med transer på jentedoen! Huff a meg. Det var det forøverig på hele Chaweng. Skal aldri hit igjen! 3-4 dager er nok! Ikke noe høy standar her. Dere bør spise på den brasilianske biff restaurangen, den var helt fantastisk. Med dragshow da, hva annet, maten var så god at jeg tenker ofte tilbake ennå!

Zico's is a massive 150-seater restaurant that's definitely worth a hungry visit. Prepare yourself with a mini-fast in order to make room to enjoy the 'all-you-can-eat' Brazilian BBQ with 15 varieties of meat and seafood grilled on revolving spits. The roving waiters come to your table and top you up as required. There is also an excellent self-serve salad bar and nightly entertainment with a DJ and Brazilian carnival dancers. Zico's is open from 5pm-1am: 077231560.

Restauranger:

http://www.samuibooking.org/restaurants.htm

Samui ellers

http://www.kosamui.com/chaweng-beach/index.html

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Uten diskusjon den vakreste plassen jeg har vært Koh Samui.

Det er ikke noe for den som er på jakt etter rocka uteliv, er man derimot, som vi, opptatt av sand, sjø, stillhet, fisk som svømmer i klart vann, dykking, ro, fred, god mat, ferie med stor F, så er dette rett plass. Vi bodde helt sør da ...

Skrevet

Det er mere backpakkere i sør har jeg lest. Sikkert mye roligere.

• Liker 1
Skrevet

Ta også en utflukt til øya Koh Phangnon, den er fortsatt ganske urørt med lite infrastruktur og "øde strender". Slike strender jeg så for meg det skulle være i Thailand, de fant vi nemlig ikke i Chaweng..!

Samui aquarium er verdt et besøk om dere liker den slags (bl.a. tiger- og fugleshow).

Det er sikkert forskjell på hvor de spiller, men da vi var der så/hørte vi Owadas showband på Tropical Murphy's et par ganger. To kvikke thaidamer med band som spilte all verdens bra musikk og showet :danse: .

Vi fikk veldig god (internasjonal) mat på en restaurant med sveitiske flagg, lå langs hovedgata på venstre side om du går "mot flyplassen", må opp et par trappetrinn fra fortauet for å komme dit. En annen restaurant det var veldig kost på, (fortsatt venstre side av gaten når du går mot flyplassen og da ganske langt opp) var en uterestaurant som var som en stor hage.

Gå innom Central Samui beach resort for en drink i hagen, magisk stemning. Det er et flott (dyrt) hotell i thaistil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...