Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har timeglassfasong (tror jeg), med smal midje, bredere hofter og basketballrumpe. Korte ben (synes jeg selv ihvertfall, men så er jeg ikke spesielt høy heller - uansett, jeg er ikke noen gaselle).

Passer blyantskjørt fasongen min, eller blir det helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har timeglassfasong (tror jeg), med smal midje, bredere hofter og basketballrumpe. Korte ben (synes jeg selv ihvertfall, men så er jeg ikke spesielt høy heller - uansett, jeg er ikke noen gaselle).

Passer blyantskjørt fasongen min, eller blir det helt feil?

Vet ikke helt hva basketballrumpe er, men etter min mening er pencilskjørt penest på jenter med former! Så lenge du har strømper og høyhælte sko eller støvletter i samme farge, evt. også i samme farge som skjørtet, så oppnår du en forlengende virkning. Det er også viktig at skjørtet ikke er for langt - rett under knærne er penest.

Gjest Blondie65
Skrevet

Kan noen forklare meg hva et pencilskirt er? Er det et skjørt som er rett i fasongen?

Dersom man har en frodig timeglassfasong med litt byste synes jeg det er penest med skjørt i A-fasong fordi man drar midten inn og avbalanserer det hele med en vipp ut igjen ved knærne.

Ved et rett skjørt vil puppene stå der som en balkong i de øvre lag uten noe å balansere med - hvis dere skjønner.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

@Mafdet: Et slikt skjørt vil passe deg perfekt, tror jeg. Jeg har et sånt skjørt med høy midje selv, og selv om det er fint på meg, hadde det sikkert passet bedre på en person med litt mer former.

@Blondie: Et pencilskjørt er et smalt skjørt til litt under kneet.

Skrevet
Kan noen forklare meg hva et pencilskirt er? Er det et skjørt som er rett i fasongen?

Dersom man har en frodig timeglassfasong med litt byste synes jeg det er penest med skjørt i A-fasong fordi man drar midten inn og avbalanserer det hele med en vipp ut igjen ved knærne.

Ved et rett skjørt vil puppene stå der som en balkong i de øvre lag uten noe å balansere med - hvis dere skjønner.

Men sjekk ut Beyoncè i videoen til "Beautiful Liar" - i en sekvens der har hun på seg et sort pencilskjørt og en sort bluse - utrolig flott! Synes jeg, da.....

Problemet med A-formet skjørt er hvis de blir for vide og man har stor rumpe/brede hofter - da ser man lett enda bredere ut, er nå min erfaring. Sånne skjørt må i hvertfall være relativt ettersittende rundt hoftene og ikke alt for utsvingt i fasongen. Men det kommer jo an på om man vil skjule eller fremheve formene sine også.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke a-linjeformede skjørt er noe særlig fint hvis man ikke har så lange bein, for det har en tendens til å forkorte.

Man skal ha bra store pupper for å motvirke denne effekten.

Endret av Morgan le Fay
Gjest Blondie65
Skrevet

Et A-formet skjørt som er relativt trangt ved hoftene som så skrår lett ut til knærne - det er det jeg snakker om. Ikke et sånt balerina skjørt som blir 3 meter i omkrets midt på leggen.

Uansett er skjørt som går veldig langt ned på leggen kun pent på svært lange bein/høye jenter.

Skrevet

Pencilskirt er kjempepent på damer med timeglass-figur :)

Men du MÅ ha høye hæler til et slikt skjørt. Flate sko er fy.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hjulbeint, så det ser skikkelig teit ut på meg. :fnise:

Skrevet

Er det noen som har linker til butikker som selger blyant-skjørt. Gjerne ikke så veldig dyre...

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Pencil skirt er flottest på damer med litt former spør du meg! Så det hadde sikkert vært kjempeflott på deg Mafdet. ;)
Skrevet

Takk for svarene! Da skal jeg ut og handle. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...