Gå til innhold

Har tatt sånt teit "kjøp nå, betal senere"

Anbefalte innlegg

Gjest laser babe
Skrevet

Uff, i litt tankesløshet så slo jeg til på å ta en laseroperasjon på øynene (liter sånn med linser og hater briller). Det kostet nesten 35.000 og jeg har bare betalt noen få kroner for å ha 6 mnd betalingsfri utsettelse. I slutten av februar får jeg utbetalt årsbonusen min (Ca 70.000 utbetalt), så jeg vet jo at jeg har pengene. Samtidig så har jeg sånn noia for at noen skal gå galt, tenk om jeg ikke får pengene, om noe skjer, om om om.

Angrer så vanvittig, har jo egentlig kjempekontroll på økonomine, aldri fått en purring i hele mitt liv, og betalte ned boliglånet på 7år. Hater å skylde penger og er redd for at folk nå skal tro jeg er lettsinding. Hva skjer om jeg ikke har alle pengene når det skal betales???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du vet du får årsbonus utbetalt i februar, er det vel en grei måte å gjøre detpå. En annen ting er jo at du kunne ventet til du fikk bonusen, før du tok inngrepet, hvis du syntes det er så gale å ha gjeld, men gjort er gjort, så da er det vel ikke mer å tenke på.

Skrevet

Stakkars deg , det må være SÅÅ forferdelig altså.

De fleste av oss andre får null kroner i "årsbonus" og klarer oss likevel. Sover om natta gjør vi også, selv om vi har fått en purring på strømregningen samme dag.

Gjest Mayamor
Skrevet

Ikke for å være slem altså, men: Sitter du som gjeldsfri, med leilighet/hus og bare skylder 35 000,- og får en bonus på 70 000,- : skjønner jeg ærlig talt ikke problemet. Du overlever FINT en gjeld på 35 000,- om ikke bonusen tikker inn likevell. :sjenert:

Skrevet
Hva skjer om jeg ikke har alle pengene når det skal betales???

Da fungerer det som et forbrukslån, dvs du betaler nok stive renter på det beløpet som er utestående til du har betalt. Men hvis du har klart på betale et boliglån på 7 år og du har en jobb som er såpass bra betalt at du forventer en bonus på 70.000 kroner, kan jeg ikke se at det skal bli noe problem

Og så lenge du ikke går rundt og kringkaster at du har brukt denne betalingsformen, er det da ingen grunn til at folk skal gå rundt og tro du er lettsindig.

Slapp av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...