Gå til innhold

noen har det med å alltid måtte kritisere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Noen har det med å skulle kritisere det meste og forsure alt rundt seg...

Har akkurat kommet inn etter en lang tur med min lille skjønne pomeranian gutt på 10mnd. gikk for å besøke samboeren min i lunsjen hans :)

Min hund har veldig sterk personlighet, er svært oppvakt og selvsagt leken i og med han bare er unghund å regne.

jeg og samboeren min satt i parken sammen med hunden. Vi lekte med ball. Denne leken er den morsomeste hunden vår vet og han blir innmari ivrig. Så kommer det en eldre dame forbi med en GoldenRetriver. Hunden vår ble innmari interessert i denne G.Retriveren og ønsker å løpe bort og "ta den andre" , bjeffer av iver, drar i båndet osv. Vi har lært å sette hunden vår på plass når han gjør dette i og med dette er en unødvendig stresset situasjon. Så vi går bort til hunden vår og knurrer på han( i stedenfor å rope nei og / eller trekke i båndet, noe som bare virker mot sin hensikt) På denne måten forstår han at han gjør noe feil. Og så setter vi han på plass på den måten vi vet at er rett for vår hund.

jeg har tidligere hatt en collie i 10 år så vet endel om hvordan man skal oppføre seg mot hunden sin.

Poenget med innlegget er :

nå begynner denne eldre damen på ca 70år å kjefte og kritisere meg noe helt grusomt. Skjelsord og snakk om hvor elendig hundeeier jeg er, at jeg ikke skulle hatt hund, at hunden min har det grusomt med meg , at jeg har en slik hund bare pga status osv osv kommer på rams.

Nå er hunden min rolig og sitter fint ved sidenav meg, hunden hennes står ved siden av henne og bjeffer og knurrer.

Jeg ble så såret av henne. Måtte hun bare kritisere???? :tristbla:

hunden hennes var jo ikke akkurat noe prakteksemplar. Jeg sa jo dette til henne, og samboeren min ba henne gå, sa hun hadde sagt nok og at vi ville hun skulle gå videre. men hun ga seg ikke. Stod der i fem minutt og kjeftet meg huden full mens andre folk gikk forbi og så hele senariet.

Og jeg som er så følsom .. føler hun ødela dagen min der og da.. :kjefte:

Virker som om noen bare må blande seg inn og kritisere og forsure. Ble så lei meg av dette....

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det, noen mennesker er bare nødt til å kritisere desverre :(

Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun skulle kjefte på deg fordi du knurret til hunden din? Det er vel ikke noe værre enn, som du sier, å dra i båndet og rope nei!?

Det jeg også ofte har opplevd er at det er de som har minst kontakt/kontroll med sine egne hunder som kritiserer andres hundeoppdragelse mest. Mulig mindreverdighetskompleks?

Gjest linn TS
Skrevet

ja, noen må visst bare kritisere, slik som henne...

Jeg VET at jeg gjør riktig med hunde min og at min måte å "ta han" på ikke er dårlig, og jeg får ofte skryt for hvordan jeg oppdrar han, men jeg VET også at hunden min enda har langt igjen å gå, mye å lære og at han derfor ikke er ferdig oppdratt. Det kan jeg innrømme.

Men hun behøver da vel virkelig ikke skjelle meg ut på den måten? ganske komisk. Hun kjefter og står i mens hunden hennes står ved sidenav henne og bjeffer. Æsj... idiotiske dame. Lurer på om hun følte seg bedre etter denne episoden?....

hun klarte i allefall å gjøre meg lei meg. men så er jeg da ganske så sårbar for tiden også da. skal ikke mye til før jeg tar til tårene ;) jaja...

Gjest Gjest_Lillemeg_*
Skrevet
ja, noen må visst bare kritisere, slik som henne...

Jeg VET at jeg gjør riktig med hunde min og at min måte å "ta han" på ikke er dårlig, og jeg får ofte skryt for hvordan jeg oppdrar han, men jeg VET også at hunden min enda har langt igjen å gå, mye å lære og at han derfor ikke er ferdig oppdratt. Det kan jeg innrømme.

Men hun behøver da vel virkelig ikke skjelle meg ut på den måten? ganske komisk. Hun kjefter og står i mens hunden hennes står ved sidenav henne og bjeffer. Æsj... idiotiske dame. Lurer på om hun følte seg bedre etter denne episoden?....

hun klarte i allefall å gjøre meg lei meg. men så er jeg da ganske så sårbar for tiden også da. skal ikke mye til før jeg tar til tårene ;) jaja...

Hehe, se på det jeg har uthevet... hvor tror du hunden hennes har lært det fra???

Ikke bry deg, kos deg med hunden din du...

Gjest Mayamor
Skrevet

Det er visst ganske likt med hundeoppdragelse som barneoppdragelse: folk skal kritisere andre framfor å se på seg selv. Ikke bry deg med slike mennesker; de har problemer med seg selv. :klemmer:

Skrevet

Sånt er irriterende, men sånn er det visst bare... Diskusjoner om hundeoppdragelse holder jeg meg f.eks. langt unna, og gjør det jeg mener er best, samt lytter til råd fra mennesker jeg vet er dyktige.

Jeg har utallige eksempler på lignende episoder. Du trenger i allefall ikke å ta det personlig, sånt skjer hvem som helst, siden hvem som helst kan treffe på en besser wisser. ;)

Skrevet
Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun skulle kjefte på deg fordi du knurret til hunden din? Det er vel ikke noe værre enn, som du sier, å dra i båndet og rope nei!?

Da burde jo hun også kjefte på sin egen hund fordi den står og knurrer og bjeffer på din hund :fnise: Ingenting er bedre enn når folk bruker hundens eget språk i hundeoppdragelsen. Stå på, og ikke bry deg om sånne folk.

Skrevet

En gang fikk jeg skikkelig kjeft av en mann som ikke hadde innkalling på bikkja si. Jeg hadde min i bånd, og sa ifra i god tid før hundene traff hverandre at min var aggressiv og ba ham sette på båndet. Men neida, det var ikke nødvendig, ifølge ham! Jeg fortsatte å sa at min hadde problemer med andre hunder, at jeg jobbet med saken, og at det var helt nødvendig at han tok til seg hunden sin. Han gjorde noen spede forsøk på å rope den til seg, men den hørte selvfølgelig ikke, og da de hoppet på hverandre (ALLE må ha sett på kroppsspråket til hunden min at det kom til å smelle!) ble han fly forbanna og lurte på hva i svarte faen det var med min hund.

Jeg sa at det fortalte jeg ham jo allerede lenge før det smalt, men at han hadde valgt å ikke gjøre noe.

Han bare freste tilbake. SÅnt er helt håpløst.

Det skjedde forresten midt på gata, og ikke i skogen eller noe sånt.

Gjest Gjest_Propell_*
Skrevet

Det er lett å komme i kontakt med mennesker når man har hund. Veldig hyggelig det, ofte, men hundeeiere er nok litt ekstra utsatt for kritikk også.

Jeg fikk en gang blodkjeft av en mann fordi jeg lot hunden min stå på en benk mens jeg børstet ham. Folk skulle nemlig sitte der, og nå kom det hundehår på benken, som han selvsagt med et halvt øye kunne se at jeg på ingen måte hadde tenkt å ta opp etter meg. Jeg hadde nemlig ingen folkeskikk. Han kjente lusa på gangen.

Det hører med til historien at dette var en vakker stormfull høstdag med horisontalregn og rikelige mengder grus og våte blader på alle overflater i mils omkrets. Ingen mennesker kunne sitte noenlunde bekvemt på noen som helst benk uten fullt regnutstyr.

Jeg synes, som deg TS, at det er fryktelig ubehagelig å bli overhøvlet av fremmede, men jeg tror dette er noe som av og til vil skje uten at det nødvendigvis alltid har så mye med oss å gjøre.

Ps. Jeg ryddet opp hundehårene slik jeg hadde tenkt, selv om jeg allerede hadde fått kjeft for å la dem ligge igjen...

Skrevet

Bare for å komme med et eksempel til, så fikk jeg en gang skikkelig kjeft av en dame som sa at jeg "HADDE Å HA DEN BIKKJA I BÅND" - og jeg hadde den selvsagt allerede i bånd. Da jeg poengterte dette gjentok hun bare det hun hadde ropt enda høyere. :ler:

Skrevet

Neste gang noen ikke hanker inn dyret sitt når du ikke vil at de skal hilse skylder du på lus eller kennelhoste. Funker hver gang :hund:

Skrevet
Neste gang noen ikke hanker inn dyret sitt når du ikke vil at de skal hilse skylder du på lus eller kennelhoste. Funker hver gang :hund:

Ja, jeg begynte å dra den luse-løgnen etterhvert. ;)

Gjest linn TS
Skrevet

Ja, når det gjelder folks ulike oppfatninger av hundeoppdragelse, så prøver jeg også å holde meg langt unna synsinger og div meninger blant folk flest. Jeg kjenner min hund best og gjør hva jeg vet at fungerer på han, leser meg til lærdom og lærer av de som jeg vet at kan med hund! (og jeg tørr å innrømme at min hund har problemer med visse ting, og at jeg driver å jobber med saken - i motsetning til hva visse andre hundeeiere ikke kan innrømme)

Dette kvinnemennesket irriterte meg bare noe veldig. Hva hadde hun med å si alt hun sa? og hennes egen hund da. Min satt stille og rolig etter å ha blitt satt på plass av meg, det var hennes som knurret og bjeffet. hehe.. som hund så eiger. Hun kjefter og han bjeffer ;)

Jeg ble helt satt ut av hvordan hun kunne kritisere meg. Stum. Prøvde å forsvare meg ,men... Og også gå til personlig angrep som hun gjorde da.. "i og med du ser ut som du gjør, har du hunden bare pga status, som statussymbol" - hva vet vel hun? Ja, jeg har en liten skjønn hund, men ikke som noe status symbol!!! hadde vært noe annet om jeg stappet han nedi veska. Min pomeranian er en liten rakker som får lov til å løpe i skogen og leke i gjørma! Vi valgte rasen fordi det passet oss ikke fordi det skulle være "status"..

Og at jeg "ser ut som jeg gjør" har da ikke hun noe med, det har ingenting med saken å gjøre!!!

Beklager at jeg maser, men jeg ble bare så satt ut her! lei meg da, men så ekstremt irritert i etterkant!

Det er forskjell på mennesker og da selvsagt også på hundeeiere. har opplevd mye rart og kommer nok til å bli mye mer med tiden...

Skrevet

Oi! Det var en voldsom og ufin reaksjon fra damas side. Hev deg over det. Som du selv sier, du vet best hva som fungerer for hunden din.

Skrevet
Noen har det med å skulle kritisere det meste og forsure alt rundt seg...

hun er ikke oppdatert på hundeoppdragelse, hun er sikkert for gammel hihi

Det du gjorde var helt riktig...

få all dritten ut :) det er bra. kjerring var ho

Skrevet

Tipper at dama hadde en dårlig dag, eller et dårlig liv. Slike mennesker lar det ofte gå utover andre. Akkurat denne dagen var det dere hun brukte til å få utløp for sin frustrasjon.

Jeg knurrer også til undene mine. Det funker. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...