Lavendula Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Endelig fått tørketrommel i hus! Hovedsakelig med tanke på å få unna håndklær og sengetøy nå når det blir dårligere tørkeforhold ute.. (Hater tørkestativ inne!) Lurer på hvilke erfaringer dere har med å tørke klærne til ungene i trommelen, har hørt at de kan krympe litt, men gjør de? Mye? Bare første gangen? Hadde vært greit å fått unna litt.. Hva med stretchlaken, blir det misslykka? Glad for svar!
Tiit Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Klarer meg dårlig uten tørketrommel, men den har sine ulemper. Sengetøyet mitt (også det av god kvalitet) blir mye fortere slitt, og går lett opp i sømmene etter ei stund. Bomullsklær krymper ganske mye, men det er bare til å begynne med. Så det er bare å kjøpe klærne et eller to nr. større enn du vanligvis gjør dersom du planlegger å bruke trommelen på det. Håndklær blir deilige og myke, og må alltid tromles etter min oppfatning! Nå har jeg begynt med å putte omkring halvparten av vasken i trommelen, og henger resten på stativ like ved. Dette er de tingene jeg vil behandle med varsomhet. De blir nesten like raskt tørre som de som er inne i trommelen, så det fungerer utmerket. Føler meg litt mer miljøvennlig og strømsparende på den måten!
Antoinette Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Tøretrommelen er genial til håndklær. Har Miele trommel. Vanlige klær slites mye raskere, det er riktig som Tiit skriver, det samme gjelder for sengetøy- men det jeg gjør med sistnevnte er at jeg kjører det på lav varme og hastighet, såkalt "gentle cykle" i trommelen og henger det opp, da er det tørt innen få timer. Ingen slitasje hos meg hvertfall. Er så heldig at jeg har eget vaskerom med tørkestativ/skap men til sengetøy som tar stor plass så bruker jeg trommelen for at det skal gå raskere.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Klærne blir fortre slitt når man bruker i trommel, i tillegg til at strech'en i klær kan bli dårligere. Fargene falmer også -mye- fortere når man bruker trommel. Krymping forekommer også. Jeg tromler bare undertøy, håndklær og sengetøy, siden jeg ikke er så nøye på fargen på disse, det er relativt billig å bytte ut (om man kjøper på jysk f.eks.), og det er deilig med myke håndklær og sokker.
Gjest s.n Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg tromler håndklær, sengetøy, undertøy, dongeribukser og mini sitt tøy (det blir så fort slitt allikevel). Styrer helt unna samboer sine t-skjorter - de bare krymper, og da blir det så utrivelig å være meg... MIne egne klær er det litt hipp som happ med - tromler treningstøy, men ikke tøy som jeg vil ta vare på.
Umuriel Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Vi kjører alt i trommelen bortsett fra jeans og t-skjorter med trykk, samt klær vi er ekstra redde for. Har aldri opplevd at klær blir veldig slitt uansett, for man har jo gjerne en del å velge mellom fra før, samt at man stadig kjøper nye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå