Gå til innhold

Tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fått tørketrommel i hus! Hovedsakelig med tanke på å få unna håndklær og sengetøy nå når det blir dårligere tørkeforhold ute.. (Hater tørkestativ inne!)

Lurer på hvilke erfaringer dere har med å tørke klærne til ungene i trommelen, har hørt at de kan krympe litt, men gjør de? Mye? Bare første gangen? Hadde vært greit å fått unna litt.. Hva med stretchlaken, blir det misslykka?

Glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer meg dårlig uten tørketrommel, men den har sine ulemper. Sengetøyet mitt (også det av god kvalitet) blir mye fortere slitt, og går lett opp i sømmene etter ei stund. Bomullsklær krymper ganske mye, men det er bare til å begynne med. Så det er bare å kjøpe klærne et eller to nr. større enn du vanligvis gjør dersom du planlegger å bruke trommelen på det. Håndklær blir deilige og myke, og må alltid tromles etter min oppfatning! Nå har jeg begynt med å putte omkring halvparten av vasken i trommelen, og henger resten på stativ like ved. Dette er de tingene jeg vil behandle med varsomhet. De blir nesten like raskt tørre som de som er inne i trommelen, så det fungerer utmerket. Føler meg litt mer miljøvennlig og strømsparende på den måten!

Skrevet

Tøretrommelen er genial til håndklær. Har Miele trommel.

Vanlige klær slites mye raskere, det er riktig som Tiit skriver, det samme gjelder for sengetøy- men det jeg gjør med sistnevnte er at jeg kjører det på lav varme og hastighet, såkalt "gentle cykle" i trommelen og henger det opp, da er det tørt innen få timer. Ingen slitasje hos meg hvertfall.

Er så heldig at jeg har eget vaskerom med tørkestativ/skap men til sengetøy som tar stor plass så bruker jeg trommelen for at det skal gå raskere.

Skrevet

Klærne blir fortre slitt når man bruker i trommel, i tillegg til at strech'en i klær kan bli dårligere. Fargene falmer også -mye- fortere når man bruker trommel. Krymping forekommer også.

Jeg tromler bare undertøy, håndklær og sengetøy, siden jeg ikke er så nøye på fargen på disse, det er relativt billig å bytte ut (om man kjøper på jysk f.eks.), og det er deilig med myke håndklær og sokker.

Skrevet

Jeg tromler håndklær, sengetøy, undertøy, dongeribukser og mini sitt tøy (det blir så fort slitt allikevel). Styrer helt unna samboer sine t-skjorter - de bare krymper, og da blir det så utrivelig å være meg... MIne egne klær er det litt hipp som happ med - tromler treningstøy, men ikke tøy som jeg vil ta vare på.

Skrevet

Vi kjører alt i trommelen bortsett fra jeans og t-skjorter med trykk, samt klær vi er ekstra redde for. Har aldri opplevd at klær blir veldig slitt uansett, for man har jo gjerne en del å velge mellom fra før, samt at man stadig kjøper nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...