Gå til innhold

Rainbow brite, hjemmelaget nøttepålegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en oppskrift, så du nevnte at du bruker å lage det i blendertråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:rodme:

Blir nesten litt sjenert jeg nå.. :sjenert::fnise:

Men, å, det var moro likevel, så here it goes! Er et resultat av en sulten mage, tomt kjøleskap og kreativ tenkning av det som fantes, men det ble en hit og har laget det masse siden den gang :) Er en stund siden jeg har laget nå, så håper jeg husker.

Man kan bytte ut nøttene som man vil, alt ettersom hva man har, men jeg liker best denne blandingen:

Hjemmelaget nøttepålegg à la Rainbow Brite :fnise:

En god dæsj cashewnøtter

En litt mindre dæsj pistasjnøtter

Knuses i blender (kan bruke stavmikser også, men man kan lage større mengder med blender).

Tilsett en dæsj GOD olivenolje (viktig at den er god!), noen sitrondråper/limedråper og klipp over en god dæsj med friske mynteblader (kan bruke koriander eller basilikum også, hvis det er det man har, men synes det er best med mynte)

Svisj rundt i blenderen til det blir en fin paste, som er litt grønnaktig.

Ha på ristet olivenbrød med cherrytomat og basilikum, gjerne med blåbærsmoothie til :sikle:

Resten har man i et glass og setter i kjøleskapet. Der får den litt hardere konsistens.

Å, dette skal jeg jammen meg lage igjen! :sikle:

Ellers er det godt med variasjoner med:

Paranøtter

Macadamianøtter

Hasselnøtter

Valnøtter

Triks om miks som du vil! Del gjerne nye, gode ideer her :) Og så er jeg veldig spent på hva dere synes da! :jepp:

Edit: Alle nøttene er selvfølgelig uristede og usaltede :)

Endret av Rainbow Brite
Skrevet

Dette må jeg snart prøve på. Har ennå hagen full av mynte, så her var det noe å bruke det til!!!

Takk takk :bukke:

Skrevet

Åh, det der hørtes godt ut! Og en super måte å spise nøtter på for meg som ikke er så glad i å knaske hele nøtter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...