Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg lurer på hvorfor det er så viktig for damene/jentene at menn/gutter må ha så mye selvtillit. Ingen er jo perfekte og det må da være mye bedre for ei dame å finne seg en mann som vet sine begrensninger enn å få en dust som seriøst tror han er Guds gave til kvinnen? Jeg har merket meg at en del menn er veldig populære blant damer, uten at de har bra utseende, er ærlige eller hyggelige. Det disse mennene har er rett og slett et feilaktig bra selvbilde (i hvertfall i mine øyne). Hvorfor er det så vanskelig for damer å gjennomskue dette spillet til disse mennene? Og hvorfor blir de samme damene så fryktelig såret og overrasket når det viser seg at denne fyren faktisk er en idiot, eller drev på med flere damer på en gang, eller at han rett og slett har psykopatiske tendenser? Personlig ser jeg det med en gang hva slags menn som er slik. Men hvorfor sliter damer med å se dette? Er det fordi disse mennene viser sitt sanne jeg ovenfor andre menn, mens de spiller en helt annen rolle mot damer? Eller er det jeg som er på jordet og ikke har forstått at det viktige er ikke om en mann har grunn for å ha selvtillit, det viktige er at han tror det selv og at han klarer å lure damene til å også tro dette? Eller har ikke dette noe med selvtillit å gjøre i det hele tatt? Eller kanskje svaret er at de damene som faller for slike menn rett og slett litt trege i hodet? Det er så ofte jeg føler jeg burde redde damer fra menn som ikke er bra for de ved å fortelle hva slags fyrer dette er, men jeg vil jo ikke blande meg. Må til slutt nevne at jeg overhodet ikke er misunnelig på disse mennene, men jeg synes det er så leit at hyggelige damer blir sammen med menn som ikke er bra for de, samtidig som jeg ser massevis av skikkelige menn som bare blir oversett. (Innlegget ble ganske rotete for jeg er kjempetrøtt).
jannamor Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 (endret) du har mange gode poeng her. Mange menn spiller et spill for damer ja. Mange damer er dumme nok til å gå på det. Disse damene har heller ikke behov for en intelektuell eller sosial utfordring ved en kjæreste og blir da lett bytte.Disse damene burde du ikke bry deg om uansett, de er lykkelige med de mennene de velger, blir de såret hopper de på en ny. Det er og en hel del damer og menn som går hovedsaklig på utseende, hvorfor? Fordi materialismen og fasaden er viktige, hvorfor ikke bare la de få ha hverandre og være lykkelige, med uker fulle av tomprat og meningsutvekslinger uten innhold? Så er det de som blir tiltrukket av sjarm og godt selvbilde, men som ønsker noe mer. Disse damene håper jeg gjennomskuer en shallow mann fort, og kommer seg unna. ellers får de en erfaring, som gjør de sterkere. De gode damene som du vil ha, ser etter slike som deg også. Noen som gir de utfordringer. Men man ser de sombærer seg selv med stolthet først, tror det går på instinkt. Tro på deg selv og stikk hodet frem. Verden trenger og se alle de flotte mennene som står i skyggene av overfladiske menn i skalkeskjul Endret 7. november 2007 av jannamor
Gjest Britt Banditt Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 (endret) Tja. Jeg vil ikke ha en mann som går rundt og tror han er Guds gave til kvinnen, men det er heller ikke noe særlig med en mann som bare tenker negativt om seg selv! Tror mange av de mennene du snakker om er såkalte "badboys" og det er det jo mange jenter som liker da. Spesielt de som er litt yngre, virker det som. Endret 7. november 2007 av Britt Banditt
Gjest gjest_Aurora Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Det du beskriver er ikke selvtillit. En mann som har selvtillit må være: - trygg på seg selv - målrettet - oppriktig - "avslappet" Det du beskriver minner mer om en casanova med stort behov for bekreftelse.
Gjest Eir Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 At en mann har selvtillit er viktig, bla for å unngå menn som oppfører seg slik du beskriver. Menn som spiller den rollen er som regel de som innerst inne har liten tro på seg selv. Menn som har god selvtillt kjenner seg selv, både når det gjelder svake og sterke sider, og har heller ikke noe behov for å fremstill eseg selv som perfekte.
W. Wallace Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Du leter etter logiske, håndfaste grunner på noe som ikke kan sees med det blotte øye. Du leter på feil nivå. Selvtillit er attraktivt i seg selv, ikke av rasjonaliserte grunner. Dette er, etter mitt syn, den viktigste grunnen til at mange kvinner blir sammen med voldelige drittsekker. Man kan ikke fremstille dette som en rasjonell betrakning. Ingen kvinner tenker: "Han har selvtillit. Jeg må bli tiltrukket av han fordi selvtillit betyr at han er x, kan gi meg y og tilfører andre z".
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Mange menn kunne hatt gode samliv med bra jenter også, i stedet for de falske, selvopptatte, sexy bimboene de blir tiltrukket av Jeg lurer på hvorfor du ikke ser at veldig mange damer har solide, gode menn med et realistisk selvtillitsnivå? Bekymrer du deg alltid for hvem menn og kvinner rundt deg velger som partnere, eller har du et spesielt fokus mot kvinner som velger "bad boys"? Kanskje fordi noe ved de kvinnene interesserer deg spesielt?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Det du beskriver er ikke selvtillit. En mann som har selvtillit må være: - trygg på seg selv - målrettet - oppriktig - "avslappet" Det du beskriver minner mer om en casanova med stort behov for bekreftelse. Akkurat. Jeg har selvtilitt og er veldig glad i meg selv, men jeg vet at jeg ikke er en superbabe for det om eller er guds gave til menn. Jeg har det bra i min egen hud, er avslappet tør å vise meg selv for hvem jeg er, jeg vet jeg får til det jeg vil, at jeg er et godt menneske etc. Det er dette som er selvtilitt. Jeg vet at jeg har feil og flere mangler, men godtar disse og er glad i meg selv for det om. Det er dette jeg også ønsker i en mann. En mann som er avslappet med seg selv, som ikke holder tilbake i sosiale settinger, som vet hvem han er og hva han står for dette. En mann som kan være selvironisk, tørre å drite seg litt ut og tar det med et smil. Rett og slett en mann som tør å vise hvem han er og ikke holder tilbake eller stiller seg i bakgrunnen hele tia. I slike tråder som dette fremstilles alltid selvtillit som noe negativt, men alle ønsker jo selvtilitt, så det kan jo da ikke være det samme som å være en drittsekk. Selvtilitt og ikke behov for å skjule seg selv er jo bare positivt.
FrizzleSizzle Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 God selvtillit er ikke det samme som å tro at man er fantastisk, nei. Det er å like seg selv mens man er klar over sine svakheter. Den typen selvtillit synes jeg er viktig, det har noe med modenhet å gjøre. Menn som bare synes synd på seg selv er direkte usjarmerende. Jeg kjenner ingen kvinner som faller for slike overfladiske menn med "sjarmen" skrudd på for fullt, men i skoletida så jeg mye av det.
Gjest ts Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Jeg lurer på hvorfor du ikke ser at veldig mange damer har solide, gode menn med et realistisk selvtillitsnivå? Bekymrer du deg alltid for hvem menn og kvinner rundt deg velger som partnere, eller har du et spesielt fokus mot kvinner som velger "bad boys"? Kanskje fordi noe ved de kvinnene interesserer deg spesielt? Jo, ser jo at de aller fleste damer har veldig bra og ordentlige menn. Men må innrømme at jeg skrev innlegget hovedsaklig pga. ett par gutter/menn jeg kjenner som vasser i damer. Disse mennene lyver uten å blunke, har en kaotisk livstil, er ikke pene eller kjekke, og ligger med nye damer hver uke. De passer derimot på å kle seg dyrt, og gi inntrykk av at de har masse penger og de fremstår som som selvsikre. Greia er at jeg klarer ikke å forstå hvorfor damene ikke klarer å gjennomskue disse litt kjappere. Det plager meg litt, for flere av damene hadde fortjent så mye bedre. Men det er vel kanskje slik at man får napp om man prøver seg på absolutt alle damene man møter?
Gjest =tentacle= Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Jo, ser jo at de aller fleste damer har veldig bra og ordentlige menn. Men må innrømme at jeg skrev innlegget hovedsaklig pga. ett par gutter/menn jeg kjenner som vasser i damer. Disse mennene lyver uten å blunke, har en kaotisk livstil, er ikke pene eller kjekke, og ligger med nye damer hver uke. De passer derimot på å kle seg dyrt, og gi inntrykk av at de har masse penger og de fremstår som som selvsikre. Greia er at jeg klarer ikke å forstå hvorfor damene ikke klarer å gjennomskue disse litt kjappere. Det plager meg litt, for flere av damene hadde fortjent så mye bedre. Men det er vel kanskje slik at man får napp om man prøver seg på absolutt alle damene man møter? Kanskje damene vil ha en mann som har penger, og er villige til å utsette seg for en del som later som underveis til drømmemannen?
Jalp Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Interessant tråd. Selvtillit er jo noe man får på grunnlag av anerkjent atferd i forskjellige sammenhenger. Det betyr altså at omgivelsene må ha gitt en person gode tilbakemeldinger før denne personen kan ha det man kaller sevltillit. De mennene som TS beskriver er jo egentlig løgnere som forsøker å framstå med selvtillit fordi de vet at det "selger" hos noen kvinner. Fundamnetet for å ha selvtillit er egenltlig ikke tilstede. Jeg tror kvinner med innsikt og erfaring avslører slike menn. Jeg tror for øvrig at det er en myte at kvinner blir mo i knærne av den utvendige selvtilliten hos menn. Jeg tror de skjønner at menn som reklamerer for seg selv på denne måten, ikke stoler på at det de egentlig er, er tilstrekkelig. Trygge menn som har grunn til å stole på egne ferdiheter og egenskaper, trenger ikke være brautende om dette. Og de innsiktsfulle kvinnene skjønner dette. Selvtillit kan forsåvidt være en plussegenskap hvis den ikke overeksponeres. Jeg tror selvinnsikt og selvironi er vel så besnærende egenskaper, både hos kvinner og menn.
Gjest Gjest Julie Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 Greia er at jeg klarer ikke å forstå hvorfor damene ikke klarer å gjennomskue disse litt kjappere. Det plager meg litt, for flere av damene hadde fortjent så mye bedre. Men det er vel kanskje slik at man får napp om man prøver seg på absolutt alle damene man møter? Kanskje disse damene du henviser til ikke er ute etter å gifte seg med det første...hvis kameratene får nye damer hver uke (uant hva slags type og kvalitet) kan det jo hende at disse jentene bare har det gøy de også. Hvorfor skal du bekymre deg på deres vegne. Er de derimot hjelpesløst forelsket og klenger seg på disse "uattraktive men selvsikre" kameratene dine som bare ligger seg videre på sin vei kan man jo si at dine bekymringer er på sin plass. Det kommer an på hva du er ute etter. Selvsikre menn som ikke er drittsekker er da fint det? Usikre og nervøse menn pleier ikke å være en schlager blant kvinner mht. sjekking.
aline Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 trodde dette var noe som gikk over med aldern jeg? når jeg var yngre, så var disse gutta interessante, de var det "vi" ville ha, med hele sin selvgode image og oppførsel. Om noen syntes vi fortjente mer, så joda, gjorde vi kanskje, men vi ønsket oss jo ikke noe annet. Idag, som voksen, så er selvtillit viktig, ekte selvtillit. Jeg vil ha en mann som liker seg selv, som er trygg på seg selv og står for hvem han er både med sine pluss og minus. En som ikke tror han er guds gave til kvinnen, men som vet han er mer en god nok for seg selv og vet han kan tilføre meg noe i livet sitt og vet at en player ikke er noe å henge seg opp i, da de vil tape i det lange løp om de ikke vokser opp. En mann som løper rundt og synes det er juks med jenter som liker "badboys" og ikke "snille gutter", blir for meg utrygge på seg selv og har litt å finne i seg selv før de blir interessante.
Mafdet Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Selvtillit handler ikke om å tro at man er Gud, men å være trygg på seg selv. Og det er viktig.
Gjest ts Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 En mann som løper rundt og synes det er juks med jenter som liker "badboys" og ikke "snille gutter", blir for meg utrygge på seg selv og har litt å finne i seg selv før de blir interessante. Hehe, den var vel myntet på meg. For min del kan gjerne jenter elske "bad boys". Min erfaring med damer som liker "bad boys" er at de ikke er de mest intelligente, så slike har jeg heldigvis vett nok til å unngå. Men hvorfor er en mann som er litt usikker og nervøs lite tiltrekkende? Det burde jo egentlig vært et positivt signal, i og med at da viser han at den damen han prøver seg på betyr noe for han. Alle menn kan jo sjekke opp damer uten å være nervøse, det er jo bare å sjekke opp ei dame man ikke bryr seg om det.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #17 Skrevet 7. november 2007 Men hvorfor er en mann som er litt usikker og nervøs lite tiltrekkende? Det burde jo egentlig vært et positivt signal, i og med at da viser han at den damen han prøver seg på betyr noe for han. Det at han er litt nervøs og ikke tar det som en selvfølge at hun skal falle for ham kan være litt søtt. Til en viss grad selvfølgelig. Selv tenker jeg litt at når jeg flørter med en mann så er jeg ikke nervøs og usikker, for jeg tilbyr meg helt fullt og erlig slik som jeg er, vil han ikke ha det så vet jeg at jeg vil finne andre som ønsker dette. Derfor er det lite vist i å være nervøs/usikker, dette leder ofte at man er mer tilbakeholden også og det har man lite å vinne på. Jeg viser hvem jeg er så får han "take it or leave it" Men sett rent evolusjonistisk så ønsker kvinner seg en partner som er likeverdig og som tilbyr dem noe, en mann som ikke er selvsikker (ikke liker seg selv, er trygg på seg selv) viser i gjennom dette at han ikke har så mye å tilby på den fronten. Dersom han selv ikke stoler på at han har noe å tilby hvordan skal vi da kunne se at han har det? Men nå har en jo kvinner også som er mer stille og tilbaketrukket og som sikkert også kan foretrekke en mann som er på samme nivå som henne selv.
aline Skrevet 7. november 2007 #18 Skrevet 7. november 2007 Men hvorfor er en mann som er litt usikker og nervøs lite tiltrekkende? Det burde jo egentlig vært et positivt signal, i og med at da viser han at den damen han prøver seg på betyr noe for han. Alle menn kan jo sjekke opp damer uten å være nervøse, det er jo bare å sjekke opp ei dame man ikke bryr seg om det. Jeg ser ikke på usikkerhet og nervøsitet som ett positivt signal, vet ikke om jeg vil kalle det direkte "lite tiltrekkende", men det er helt klart MER tiltrekkende med selvtillit nok til å stole på at en selv er bra nok. Og for meg så er ikke manglende selvtillit og dertil usikkerhet, noe som går på den man sjekker opp, men noe som viser ens eget syn og tro på seg selv, og det er jo akkurat DET som er tiltrekkende når det er der. Dersom jeg prøver meg på en jeg ikke føler meg helt bra nok for, så er ikke det fordi han betyr mer for meg en en jeg ville følt meg "trygg" på, men fordi JEG ikke har ett godt nok selvbilde av meg selv til å se at jeg er like mye verd og viktig nok. usikkerhet og nervøsitet ligger hos en selv, i en selv, og er for meg ikke noe pluss verken for en selv eller den man ønsker å bli kjent med. En mann MÅ ikke ha selvtilliten i full orden, men det er mer sjarmerende om han har det en om han ikke har det.
Gjest Noa Skrevet 7. november 2007 #19 Skrevet 7. november 2007 Det blir så svadapreget med de evige gjenta-seg-selv-frasene om 'trygg på seg selv', 'like seg selv' og 'ekte' selvtillit, det oser av billig retorikk ala 'elsk deg selv' og andre selvhjelpsbøker. Å hele tiden holde på å skulle vurdere hvorvidt den man har fremfor seg er trygg nok på seg selv og har ekte selvtillit, virker amatørpsykologisk, selvhevdende og overfladisk. Verst hittil er: En mann som løper rundt og synes det er juks med jenter som liker "badboys" og ikke "snille gutter", blir for meg utrygge på seg selv og har litt å finne i seg selv før de blir interessante. Prøv nå heller å se et menneske som noe litt mer avansert enn trygg/utrygg på seg selv, det blir så overfladisk lidenskapsløst kjedelig.
Gjest ts Skrevet 7. november 2007 #20 Skrevet 7. november 2007 Interessant. Jeg må i hvertfall innrømme at jeg var nervøs de gangene jeg møtte hun jeg virkelig, virkelig likte. Men hvis folk er såpass sterke psykisk at de ikke blir litt nervøse og usikre når de treffer noen de liker fryktelig godt, så bøyer jeg meg i støvet for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå