Gå til innhold

Barbering underliv/armhuler

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

Hei!

Jeg har barbert meg sporadisk under armene og rundt bikinilinja i flere år nå, men får fremdeles skikkelig utbrudd av røde prikker/kviser etterpå! Det skjer ikke på beina, mest rundt underlivet. Det er ikke alltid så gale, men forrige gang jeg barberte meg der nede fikk jeg skikkelig forferdelig stygt utslett. Det er en uke siden nå og det ser fremdeles grusomt ut, men med hår i tillegg :sjenert:

Håret vokster ut veldig fort og er svart mens jeg ellers er veldig lys, så må nesten barbere hver dag.. Dessuten vil jeg gjerne se velstelt ut for tiden ;) Så hvis noen har noen tips så tar jeg veldig gladelig imot alle! :)

PS så er voksing ikke aktuelt, jeg har prøvd og får det ikke til! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet akkurat hva du mener og det er ikke noe som er mer irriterende, en nrøde nupper...

Invit Hygiene er veldig effektiv, mot røde nupper. Du smører det på rett etter barbering, og de røde nuppene kommer garantert ikke.

Grunnen til at røde nupper oppstår er at det blir en infeksjon, hygienen, renser simpelthen området, på samme måte som når menn bruker etterbarberingsvann;-)

Gjest lillagubban
Skrevet

Tusen takk for rask svar!

Dessverre er jeg dødsblakk akkurat nå så har ikke råd til å kjøpe noe nytt, men kan jeg bare bruke f.eks antibac eller pyrisept eller noe lignende i stedet?

Skrevet

Det du skal gjøre er å barbere deg ofte nok .. om du gjør det annenhver dag så slutter nuppene å komme etter kort tid ... Man får det når man barberer seg sjeldent.

Gjest lillagubban
Skrevet
Det du skal gjøre er å barbere deg ofte nok .. om du gjør det annenhver dag så slutter nuppene å komme etter kort tid ... Man får det når man barberer seg sjeldent.

Det stemmer nok i underlivet, da barberer jeg meg kanskje et par ganger i uka, kan prøveå gjøre det oftere.

Men hva med under armere? Jeg barberer meg hver eller annenhver dag minst og har gjort det i over 5 år, allikevel får jeg prikker...

Gjest lillagubban
Skrevet

Et spørsmål til; man skal barbere seg ofte altså, men så lenge jeg har slike røde nupper/kviser fra forrige vil jeg helst ikke barbere meg igjen for da begynner de å blø og blir bare verre føler jeg. Men skal jeg bare drite i det da, og kjøre på? :klø:

Vil ikke det skal se verre ut enn det gjør, tør jo ikke ta av meg buksa blant folk nå.. (ikke at jeg pleier det, men lell. vet jo aldri ;))

Skrevet
Et spørsmål til; man skal barbere seg ofte altså, men så lenge jeg har slike røde nupper/kviser fra forrige vil jeg helst ikke barbere meg igjen for da begynner de å blø og blir bare verre føler jeg. Men skal jeg bare drite i det da, og kjøre på? :klø:

Vil ikke det skal se verre ut enn det gjør, tør jo ikke ta av meg buksa blant folk nå.. (ikke at jeg pleier det, men lell. vet jo aldri ;))

:fnise: Jeg husker ikke hvor lenge jeg klødde og fikk nupper - men det var bare helt i begynnelsen.

Litt merkelig at du får det under armene til tross for hyppig barbering .. Husker du å skifte barberblader ofte?

Gjest Frysepulver
Skrevet

Min kusine sverger til vibratorrens.

Skrevet

Vel, jeg får røde nupper dess oftere hårfjerning, så vet ikke om den teorien stemmer. Dess oftere jeg barberer meg til fortere og kraftigere er hårveksten også. Ingen kremer eller rens har hjulpet meg så langt. Så jeg fjerner med voks og så sjelden så mulig. Skifte blad for hver hårfjerning kan hjelpe.

Anbefaler ikke å barbere om du har kraftige nupper. Da begynner det å blø og du får kraftigere infeksjoner.

Hudlegen min ba meg om å akseptere at det faktisk er mange som ikke har hud som tåler hårfjerning. Ikke så rart heller, kroppen er ikke laget for barbering. Det finnes mange menn som får problem ved å barbere skjegget som er et i ansiktet som er et "utsatt" og hardt område på kroppen, i motsetning til beskyttet og mjuke armhulen og skrittet.

Skrevet
Denne skal også være god mot nupper og rød hud etter barbering. :)
Gjest milkyway
Skrevet

Jeg har fått det samme problemet i det siste, enda jeg har barbert meg hver eneste dag siden jeg fikk kjæreste (to og en halv måned), plutselig ble jeg bare rødprikket! ARRGRH!!!! Så tenker jeg at jeg roer ned barberinga noen dager, men når jeg står i dusjen, ser det bare jævligere ut og jeg må ta det vekk. Fysj og føy.

Har tenkt på aloe vera, kan det funke?

Gjest lillagubban
Skrevet

Nå har jeg eksperimentert litt med det ene og det andre. Vasker meg der det er prikker med rensesåpe for uren hud i ansiktet, smører meg inn med aloe vera, og desinfiserer barberblader med antibac før barbering. Og hvis prikkene har begynt å blø bruker jeg pyrisept... Ikke sånn vidunderresultater akkurat, men det går framover.

Ideelt burde man vel bytte blader hver dag, men det har jeg ikke råd til.. så prøver å holde de rene så de varer lengre og skifte rett før jeg skal ta en skikkelig "stuss" der nede.

Æsj, jeg vil ikke være helt skog der nede heller :P

Skrevet

Hehe, jeg har bestilt den geleen jeg tipset dere om fra kondomeriet. Håper den virker. Akkurat nå gir jeg blaffen i om det er urskog der nede, siden jeg ikke har type likevel. Men greit å være føre var. ;)

Gjest Gjest_Amora_*
Skrevet

Prøv en scrubbekrem over det barberte området jevnlig fra dagen etter barbering. Etter barbering danner det seg et nytt hudlag og når håret vokser kommer "prikkene". Ved å skrubbe får du glatt og fin hud uten sår og prikker.

Skrevet
:jepp: Det er den! Har prøvd den to ganger nå, og har ikke fått nupper (bikinilinjen). Den svir litt, men det går fort over.
Skrevet

Den selges på Vita også nå, for de som er sjenerte :fnise:

Gjest Gjest_Maya_*
Skrevet

Dildo-rens er det absolutt mest geniale!

Jeg var på utdrikningslag hvor vi hadde dildo-party (en sånn dame som kom og hadde med seg masse greier). Hun anbefalte dildorens når man barberte seg. Det endte med at ALLE jentene på partyet kjøpte. Og alle var fornøyd og har kjøpt mer etterpå! Genialt!

Har du ikke Kondomeriet eller lignende butikk der du bor, eller synes det er flaut å gå inn i en slik butikk så er det bare å bestille på nettet da.

Skrevet
Har du ikke Kondomeriet eller lignende butikk der du bor, eller synes det er flaut å gå inn i en slik butikk så er det bare å bestille på nettet da.

..eller stikke innom Vita :)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg kjøpte også Unirens for et par uker siden, og det funker veldig bra! (Bestillte her forresten), men kan som sagt også kjøpes på VITA, osv..

Skrevet

Noe annet som funker er vegeabilsk olje. Jeg bruker alltid det og får sjelden røde prikker.... Prøv olivenolje, jojobaolje eller tistelolje :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...