linni1987 Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Jeg er i en knipe økonomisk. Og har en drøss av utgifter den neste måneden...Hvordan kan jeg tjene raske (og lovlige ) penger fort? Alt av interesse...har jobbet med alt mulig tidliger, fra butikk og sekretær til modell og vertinne...HJEEEELP!!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Kommer jo litt an på hvor du bor, om du allerede jobber etc.? Jeg tok på meg kveldsoppdrag fra Adecco ved siden av en 100% dagjobb i en periode jeg trengte ekstra penger (butikk, altid samme kjede), men jeg hadde lang erfaring fra kjeden så jeg fikk en del oppdrag, butikkjedene vil gjerne ha folk som kan f.eks kassa. Har du jobbet i butikk før tar det jo ikke lang tid å sette seg inn i et nytt system, og når du først kan det får du flere oppdrag. Når du ikke trenger ekstrainntekt lenger er det bare å slutte. Hvis du ikke bor et sted der det er særlig med vikaroppdrag kan det bli litt kinkig, særlig hvis du må ha penger "i går". Kan du få en kontokreditt i banken f.eks.? Jeg har i kreditt¨på lønnskontoen min på 10000 som jeg kan bruke av hvis jeg har lite penger en mnd. Evt. kredittkort, men tar jo litt lenger å få. Ikke en god løsning, men hvis du har mulighet til å betale ned raskt ved å jobbe mer de neste mnd. så er jo det en løsning.
kheira Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 I helsesektoren trenger de alltid masse folk. Mest lønnsomt og jobbe kveld og natt da Men da må du være beredt på bleieskift osv, men enn venner seg utrolig fort til det Så er det ALLTID vakter og få
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Du har ikke noe du kan selge på Finn da..? Man har alltid noe stående som man egentlig ikke trenger/bruker..
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Kanskje du kan få flere oppdrag som vertinne? Frem mot jul pleier det å være ledige oppdrag. Datteren min jobber som vertinne i helgene og hun tjener bra!
Eliza Doalot Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Servitørjobb? Det er straks julebord, ergo fryktelig travelt på stort sett alt av restauranter og hoteller og derfor veldig god sjanse for ekstrajobb selv uten all verdens erfaring.
Gjest s.n Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Servitørjobb i julebordsesongen er vel det beste - da får du kanskje inn tips før lønning. Nytter lite å ta ekstravakter i helsesektoren dersom du trenger penger i går - det tar over en måned før lønn blir utbetalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå