Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skulle så gjerne vist hvor jeg kan lære meg å lage forskjellige figurer som kan legges inn på fagdokumenter.

Noen som kan hjelpe meg med det. Hvor kan jeg finne beskrivelse på hvordan jeg kan lage figurer?

Bruker openoffice.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpen er nærmere enn du tror :)

Det er OpenOffice Draw du vil bruke til å tegne figurer, og da finner du en fin introduksjon under Help-menyen. Du kan også ta en titt her, der finner du bla et eget pdf-dokument med guide til OO Draw :)

Skrevet

Takk for svar.

Ja nå har jeg klart å lage en slik figur som jeg vil ha, men da står jeg overfor et nytt problem. Hvordan får jeg lagt inn tekst?

Jeg har laget 4 sirkler inni hverandre og i hvert nivå vil jeg skrive litt informasjon, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan det gjøres. Kan noen være så snill og gi meg en god forklaring?

Skrevet

Velg (hvis du er i tegneprogrammet) tekstverktøyet. Dette er en bokstav blant tegneredskapene (En T der du henter figurene). Skriv. Marker teksten. Velg bokstavtype, størrelse og farge (oppe).

Sånn i prinsippet vil denne metoden funke i de fleste tegneprogrammer. Men i de fleste andre må du markere et tekstfelt, før du begynner å skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...